Amazon zaprijetio britanskim supermarketima

Autor: Tomislav Pili , 01. ožujak 2016. u 13:41
Eskalira rat između internetskih i tradicionalnih trgovaca/FOTOLIA

Za ulazak na maloprodajno tržište koje je pod pritiskom Aldija i Lidla američki je trgovac izabrao Morrisons, četvrti lanac po veličini.

Američki internetski trgovac Amazon ušao je u britansku maloprodaju prehrambenim proizvodima vrijednu 140 milijardi funti što je oglasilo zvono na uzbunu među tamošnjim lancima supermarketa. Naime, četvrti britanski trgovački lanac Morrisons u ponedjeljak je objavio kako će koristiti svoju skladišnu i dostavljačku infrastrukturu kako bi dostavio "stotine proizvoda" u segmentu svježe i smrznute hrane korisnicima Amazon Prime i Amazon Pantry usluga.

Izravna konkurencija
Ovime je Amazon ušao na tržište prehrambenim proizvodima i postao izravna konkurencija trgovačkim lancima poput Tesca i Asde koji se već ionako nalaze pod golemim pritiskom njemačkih divova Aldija i Lidla.Naime, Amazon Pantry je do sada nudio kupnju kućanskih potrepština, ali ne i svježe hrane. Međutim, već je i dosadašnja ponuda Amazon Pantrya zadala ozbiljne glavobolje tamošnjim trgovačkim lancima.

 

140milijardi

funta vrijedi britansko tržište prehrambenim proizvodima

Za izvršnog direktora Morrisonsa, Davida Pottsa, kombinacija ekspertize njegove tvrtke u prehrani i Amazonove snage u logistici je potpuno komplementarna, prenosi Financial Times. Za britanske analitičare maloprodajnog tržišta sporazum je veća pobjeda za Morrisons s obzirom na činjenicu da je Amazon mogao odabrati i većeg igrača na tržištu. Morrison drži tek tri posto tržišta. Takvu tezu potvrđuje i činjenica da je Morrisonsova dionica u ponedjeljak ojačala 4,5 posto.

Mike Van Dulken, voditelj istraživanja u Accendo Markets, kaže kako je sporazum s Amazonom "dobra vijest za četvrtog najvećeg britanskog trgovca koji cilja na povećanje prodajnog volumena, svog brenda i implementacije daljnje samopomoći u industriji koja se i dalje bori s temeljnom promjenom". Naime, posljednjih mjeseci eskalirao je svojevrsni rat između tradicionalnih trgovačkih lanaca i internetskih trgovaca.

Skok interneta za petinu
Statistike Barclaycarda su, naime, pokazale da je u prosincu potrošnja u internetskim trgovinama skočila za petinu dok su tradicionalne trgovine bilježile praktički simboličnih 0,2 posto rasta prometa. Stoga su mnogi tradicionalni trgovci u posljednje vrijeme uložili na stotine milijuna funti u razvoj vlastitih internetskih trgovina. Međutim, internetska prodaja neprehrambenih proizvoda mnogo brže raste.  Neprehrambeni proizvodi lani su imali udjel od preko 10 posto dok prehrana sudjeluje s malo više od četiri posto. Još prije deset godina udjel je bio podjednak. No, ulaskom Amazona na tržište prehrambenih proizvoda u svakom slučaju najviše razloga za brigu ima Tesco, lani ozbiljno pogođen računovodstveni skandalom.

Utjecaj podizanja minimalca na britanske trgovce

Otkazi za 900.000 ljudi
Maloprodajni sektor u Britaniji mogao bi u idućih 10 godina izgubiti do 900.000 radnih mjesta i zatvoriti na tisuće prodavaonica. U izvješću British Retail Consortiuma (BRC) navodi se da bi rast troškova zbog uvođenja nacionalne minimalne plaće i novog poreza mogli ubrzati otpuštanja. Od današnjih 270.000 trgovina u Velikoj Britaniji, do 74.000 bi se moglo zatvoriti, navodi BRC u izvješću. U travnju će na snagu stupiti odredba o minimalnoj nacionalnoj plaći od 7,2 funte po satu, umjesto dosadašnjih 6,7 funti. BRC procjenjuje da će trošak iznositi tri milijarde funti godišnje. Kritičari ističu da se taj sektor predugo oslanjao na niske plaće. U izvješću BRC-a navodi se da se postotak radnika s niskim plaćama gotovo udvostručio od 1990. godine, na preko 60 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close