Veća potražnja povećala dobit BAT-a za 11 posto

Autor: Ksenija Končevski , 01. kolovoz 2008. u 06:30

Philip Morris Int. bilježi postojan rast prihoda nakon što je izdvojen iz Altrije

Europski duhanski proizvođač broj jedan British American Tobacco (BAT) poslovanje za drugi kvartal zaključio je 11-postotnim skokom neto dobiti, a kao razlog uprava navodi rast potražnje za skupljim markama cigareta Kent i Dunhill na tržištima u usponu, među ostalim u Rusiji te Maleziji. Dionice BAT-a na krilima ostvarenja rasta rezultata vrijednost su u četvrtak povećale 1,1 posto na 1,886 penija na Londonskoj burzi.

Neto dobit BAT-a za drugo tromjesečje narasla je na 650 milijuna funti (1,3 milijarde dolara) nakon što je za isto razdoblje prošle godine iznosila 584 milijuna funti (1,1 milijardu dolara). Ostvarenom neto dobiti BAT je premašio projekcije analitičara koji su očekivali iznos od 622 milijuna funti (1,2 milijarde USD-a). Prihode je britanska kompanija istovremeno povećala 17 posto, na 2,92 milijardi funti (5,7 milijardi USD-a). Prodaja četiri BAT-ova glavna brenda cigareta – Kent, Dunhill, Lucky Strike i Pall Mall – u prvom polugodištu narasla je 20 posto, poručuju iz uprave duhanskog prizvođača koji polovicu dobiti generira na tržištima u usponu. Ukupnu je prodaju u prvom polugodištu BAT povećao 1 posto isporučivši ukupno 334 milijarde cigareta, od čega na spomenute glavne četiri marke otpada 26 posto. Iako zadovoljan ostvarenim rezultatima u prvom polugodištu, predsjednik uprave Paul Adams zbog usporavanja svjetskog gospodarskog rasta za drugo šestomjesečje prognozira slabije povećanje prodaje. BAT je prošle godine bio prisiljen zatvoriti tvornice u zapadnoj Europi i Sjevernoj Americi zahvaljujući čemu je lani ostvario milijardu funti uštede (oko 2 mlrd. dolara). Uprava je osim toga u veljači najavila dodatno kresanje troškova za 800 milijuna funti godišnje do 2012. godine. Dok kao i konkurentski duhanski proizvođači zbog zabrane oglašavanja i pušenja na javnim mjestima te visokih poreza bilježi pad prodaje cigareta na zapadnoeuropskim tržištima, BAT istovremeno ostvaruje rast potražnje u istočnoj Europi, Aziji i Latinskoj Americi. Potražnja za duhanskim proizvodima najviše raste u zemljama s niskim dohotkom, a Kina i Indonezija su među deset nacija gdje živi gotovo dvije trećine pušača, stoji u podacima Svjetske zdravstvene organizacije WHO.

Pad na matičnom tržištu u Velikoj Britaniji predsjednik uprave BAT-a Adams pokušava nadoknaditi širenjem akvizicija na inozemnim tržištima, u što se planira utrošiti milijardu do dvije milijarde dolara. Nakon što je u veljači kupio pogon za proizvodnju cigareta turske duhanske kompanije Tekel za 1,7 milijardi dolara zahvaljujući kojem je osigurao 36 posto tržišta u Turskoj, BAT je istog mjeseca objavio kupnju divizije za cigarete i bezdimni duhan danske duhanske kompanije Skandinavisk Tobakskompagni za oko 4,2 milijarde dolara, čime je povećao svoj udio na nordijskom tržištu duhana na više od 60 posto. Od 28. ožujka udjeli BAT-a na cijeni su dodali 1,5 posto nakon što je krajem ožujka američka korporacija Altria Group iz svog poslovanja izdvojila proizvođača cigareta Philip Morris International (PMI). Od kada je najveći svjetski proizvođač cigareta Altria izdvojila američko od inozemnog poslovanja svoje duhanske divizije, BAT-ov rival PMI bilježi sve veći rast prihoda. Razdvajanje američkog od internacionalnog poslovanja duhanske divizije Philip Morrisa, koji najviše prihoda ostvaruje u Italiji, Njemačkoj, Francuskoj i Španjolskoj, od Uprave američke Altrije su zatražili dioničari. Poslovanje za drugi kvartal PMI je, kao i BAT, zahvaljujući rastu prodaje i padu tečaja dolara također zaključio povećanjem neto dobiti, od 22,5 posto na 1,8 milijardi dolara.

Komentirajte prvi

New Report

Close