FOTO: Jeste li čuli za poljski lanac Žabka? Učinili su nešto o čemu moraju razmisliti i hrvatski trgovci

FOTO: Ana Brajković FOTO: Ana Brajković

Najveći poljski maloprodajni lanac prehrambenih dućana Žabka s tehnološkom tvrtkom AiFiS ugovorio je otvaranje automatiziranih dućana bez trgovaca. Objavili su to na vodećem svjetskom sajma maloprodaje NRF BIG RETAIL SHOW 2019 u New Yorku, odakle izvještava stručna suradnica Poslovnog dnevnika Ana Brajković.

Na najvećem sajmu maloprodaje u svijetu – NRF2019 Big Retail Show u New Yorku objavljena je suradnja između najvećeg poljskog maloprodajnog lanca prehrambenih dućana Žabka s tehnološkom tvrtkom AiFi gdje će na tržište lansirati prodajna mjesta koja nemaju prodavače.

Žabka je lanac s preko 5400 trgovina prosječne površine do 70 m2 dok je AiFi tehnološka tvrtka koja razvija najnaprednije sustave automatizacije trgovina u svijetu.

Samoposluživanje iz kontejnera

Ova suradnja će omogućiti potpuno automatizirane trgovine koje su otvorene 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu. Najava je da će u idućih par mjeseci Žabka i AiFi će razviti trgovinu koje će biti otvorena za kupce, a kako najavljuju iz Žabke osim sezonskih lokacija planiraju ovaj oblik proširiti i na veći broj prodajnih mjesta.

"Oduševljeni smo što smo prvi koji će ponuditi potpuno novu kvalitetu u trgovinama na europskom tržištu", komentirao je Tomasz Blicharski, potpredsjednik za financije i razvoj Žabke .

"Odlučujući se za primjenu najmodernijih tehnologija budućnosti, Žabka postaje lider među tvrtkama koje nude globalne inovacije, zbog čega smo vrlo uzbuđeni što imamo takvog partnera", dodao je Ying Zheng, glavni tehnički direktor i osnivač AiFi.

"Klijenti Žabke će imati koristi od automatiziranih trgovina gdje će imati jednostavan pristup onome što im je potrebno", pojašnjava Ying Zheng.

Koncept samoposluživanja Žabka je kontejner koji se isporučuje gotovo spreman za spajanje, koji može raditi bez osoblja, 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu.

Rješenje za sezonske lokacije u Hrvatskoj?

Ista će se tehnologija primjenjivati ​​i u novim i moderniziranim trgovinama. Ujedno kako napominju AiFi projekt je u potpunosti usklađen sa strogim europskim pravnim standardima kako bi se osigurala puna sigurnost i poštivanje privatnosti korisnika.

Što se tiče Hrvatske, svakako je zanimljivo potencijalno rješenje za sezonske lokacije koje imaju potrebu za 24 sata radnim vremenom. Mi smo još uvijek vrlo tradicionalni u načinu kako kupujemo te čak iako kontinuirano raste promet online prodaje prehrambenih proizvoda – još uvijek klasičan potrošač voli trgovinu u koju fizički ulazi i koja ima prodavače.

Ono o čemu se također mnogo govori na ovogodišnjem sajmu je kombinacija kanala prodaje te unaprjeđenje svakog kako bi doživljaj kupovine bio što bolji za kupca.

Vjerujem da ćemo uskoro vidjeti i reakcije kupaca na ovakav način kupovine i koliko će brzo biti brzina prihvaćanja ovakvog načina kupovine jer je između ostalog i prodavač kao oblik ljudskog faktora koji utječe na visinu košarice i samo stvaranje odnosa s kupcem te utječe na kupčev doživljaj kupovine i lojalnost brendu – više u ovom konceptu ne postoji.

*O Autorici

Ana Brajković direktorica je konzalting tvrtke Filan Artes. Održala je preko 2000 edukacijskih seminara. Magistrica je ekonomskih znanosti, a završila je i MBA na Leeds Beckett University. Ima dugogodišnje iskustvo na vodećim upravljačkim pozicijama u razvoju i edukacijama u sektoru maloprodaje.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve