Slovenski inovator izmislio je poseban zatvarač za limenke

Autor: Darko Bičak , 23. travanj 2014. u 13:03
Cijena pojedinog zatvarača u maloprodaji je tri eura, a kapacitet proizvodnje je 25 tisuća na dan

Zatvarač Safe Cover danas se u Sloveniji može kupiti u gotovo svakoj prodavaonici ili na benzinskoj crpki.

Slovenski inovator Miha Merlak, bivši član slovenskog benda Napoleon, ne odviše poznatog u Hrvatskoj, predstavio se tržištu svojim izumom sigurnosnog zatvarača za limenke pića – Safe Cover.

Radi se o jednostavnom plastičnom dodatku za limenku koji se može nositi u džepu, a rješava problem nehigijene zbog kojeg mnogi ne žele piti svoje pivo ili sok iz limenki. "Zatvarač štiti od nečistoće koje se skupljaju na limenkama, a isto tako smanjuje opasnost od ozljede na oštrim rubovima otvora limenke", pojašnjava Merlak za slovenski startup portal startaj.si. Na razvoju je Merlak, zajedno sa svojom četveročlanom ekipom, radio dvije godine, a prvi prototip je napravljen prije godinu dana. U sam projekt je uloženo 80-ak tisuća eura, a procjenjuju da im za globalni iskorak treba još 500 tisuća.

Već prvi signali s tržišta govore da se radi o proizvodu koji je tražen jer je već do sada prodano oko 100 tisuća komada. Cijena pojedinog zatvarača u maloprodaji je tri eura. Trenutno je kapacitet proizvodnje 25 tisuća ovih zatvarača na dan, no prema potrebi on se može vrlo brzo povećati na 400 tisuća komada. Merlak očekuje da će se to dogoditi vrlo brzo jer se sada ozbiljno radi na otvaranju globalnog tržišta. Ovaj bivši glazbenik procjenjuje da će do 2018. svaka tisućita limenka u Europi imati njegov zatvarač na sebi. Iako je do sada Safe Cover bio uglavnom orijentiran na domaće slovensko tržište, patent je zaštićen i u SAD-u, Rusiji, Turskoj, Australiji, Japanu i Brazilu, a u svim tim zemljama su njihovi predstavnici već započeli s promotivnim aktivnostima.

"Naš proizvod se na tržište plasira u dva kanala – kao sastavni dio limenke, ako smo to uspjeli dogovoriti s proizvođačem, a drugi kanal je da u prodavaonicama nudimo svoje zatvarače s polica koje su što bliže pićima, odnosno limenkama", pojašnjava Merlak. U Sloveniji gotovo da i nema prodavaonice ili benzinske crpke na kojoj se Safe Cover ne može kupiti. Zbog ograničenog budžeta, za sada se planiraju reklamirati prvenstveno putem online oglašavanja, društvenih mreža i promotivnih događanja. Slovenski inovator je svjestan da bi uspjeh njegovog izuma mogao promijeniti i navike potrošača koji su trenutno više skloni pićima u PVC bocama nego limenkama. 

Komentirajte prvi

New Report

Close