Medijska marginalizacija gospodarstva pod utjecajem jeftinog populizma i sustavnog žutila

Autor: Promo , 12. prosinac 2018. u 10:03
FOTO: Press

Brojni gospodarstvenici, poduzetnici i obrtnici prisjetit će se 2010. godine kada je s medijskog prostora usred 19. sezone emitiranja ukinuta jedina analitička gospodarska tjedna emisija “Poslovni klub”.

Tadašnje obrazloženje da je emisija došla je do svog prirodnog kraja, da je riječ o privremenom skidanju iz programske sheme dok se ne pokrene nova gospodarska emisija, izazvala je negodovanje cjelokupne poslovne zajednice. Od tog trenutka do danas uskoro će proći punih osam godina. Sporadični pokušaji pojedinih tv i radio formata emisija nikada nisu doživjeli status koji je među gledateljima uživao „Poslovni klub“.

Pod utjecajem svjetske financijske krize dok su hrvatski gospodarstvenici i poduzetnici u potpunosti bili posvećeni rješavanju izazova u poslovanju, postalo je očito da nije poželjna specijalizirana emisija koja bez ustručavanja naglašava probleme u poslovanju i gospodarstvu. Možemo konstatirati da je bila riječ o svojevrsnoj sterilizaciji medijskog prostora u kojem su specijalizirane emisije, tako i one o poslovanju i gospodarstvu, ustupile mjesto jeftinom populizmu i sustavnom žutilu.

Gospodarske emisije uvijek su velik izazov – iako nam svima gola egzistencija ovisi o njoj, ekonomija malo koga doista zanima na popularnom, medijskom nivou. Rijetki su, poput Đure Tomljenovića, uspijevali učiniti emisiju više od skupa dosadnih i nepronicljivih podataka te grafikona i svega onoga što ekonomiju čini netelevizičnom.

Prema istraživanjima, Hrvatska ima jednu od najnižih stopa financijske pismenosti u Europi te zauzima 29. mjesto od 31 zemlje. Izazovi modernog vremena, digitalizacija društva i niz novih kreativnih proizvoda i usluga stvaraju potrebu i izazov konstantnog educiranja. Moramo dizati svijest o važnosti štednje, adekvatnog upravljanja osobnim financijama, i da u konačnici svi skupa imamo jednu višu razinu financijske pismenosti.

Navedeno nalaže da hrvatski gospodarstvenici, poduzetnici i obrtnici, ali i cjelokupna javnost zaslužuje više medijskog prostora posvećenoj ekonomskoj tematici. Prema najavama pojedinih medija to bi se uskoro trebalo promijeniti.  U 2019. godini pokreće se novi koncept gospodarske emisije u čijoj će izradi sudjelovati etablirani mediji, a sama će emisija uz gostovanje eminentnih gospodarstvenika i ekonomskih stručnjaka kao i prilozima o gospodarskim trendovima i događanjima iz cijele Hrvatske, ponovno osvježiti medijski prostor.

New Report

Close