Koprivnička tvornica poduzetničkih ideja ostvaruje 30 mil. kuna prometa

Autor: Darko Bičak , 28. siječanj 2016. u 11:56
Martina Golčić, direktorica Poduzetničkog inkubatora Koprivnica, u modnom studiju Donnel

Lani se uselilo sedam novih poduzeća, a na listi čekanja je još osam tvrtki. U novom inkubatoru na 1200 kvadrata ugostit će kreativce.

Poduzetnički inkubator u Koprivnici jedan je od onih koji može poslužiti kao ogledni primjer kako se i u Hrvatskoj dobra ideja može uz minimalna sredstva pretvoriti u uspješnu poduzetničku priču. U Inkubatoru ima 30 poslovnih prostora, a trenutačno ih je iskorišteno 26. 

Svaki mjesec jedan upit
Kako objašnjava Martina Golčić, direktorica inkubatora, samo tijekom 2015. u njihov se prostor uselilo sedam novih poduzeća, a na listi čekanja je još osam tvrtki i tomova. "Za nas je to velika brojka, posebno ako se uzme u obzir da se ovaj trend pojavio 2014., otkad gotovo svaki mjesec u inkubator pristiže najmanje jedan upit za korištenje coworking ili samostalnog poslovnog prostora. U ovom trenutku tri su poduzeća spremna izaći iz inkubatora i samostalno nastaviti poslovanje. Svi ostali korisnici su unutar tri godine korištenja prostora i starosti poduzeća", navodi Golčić. Dodaje da je u 24 poduzeća koja koriste prostor inkubatora zaposleno 55 osoba, dok je kod poduzeća koja koriste coworking zaposleno 27 osoba, odnosno ukupno 82.

 

13milijuna

kuna iznosi investicija u novi koprivnički inkubator

Ukupni promet poduzeća koja su korisnici inkubatora u 2014. iznosio je 28,9 milijuna kuna, a u 2015. će biti veći za 10 posto. Izvozno orijentiranih poduzeća je malo, samo tri tvrtke, od kojih su dvije iz IT sektora, koje su lani ostvarile skromni izvoz od oko 150 tisuća kuna. Tvrtke koje koriste prostor inkubatora različitih su djelatnosti, od IT-a, projektantskih ureda, konzultantskih tvrtki, marketinških agencija, preko onih koje se bave izradom glazbenih instrumenata, dizajna i izrade haljina, do ekoloških poduzeća, tvrtki za prodaju i proizvodnju sustava koji koriste obnovljive energije, za posredovanje i trgovinu, proizvodnju i prodaja namaza od humusa, web dizajn.

Od IT-a do humusa 
Projektantski ured Inovapro jedna je od tvrtki koja je našla svoju mjesto pod suncem u koprivničkom inkukbatoru. Dinko Sladojev, suvlasnik tvrtke, koja ima i podružnicu u Zagrebu, ističe da su se za inkubator odlučili zbog povoljnih uvjeta, ali i opremljenosti prostora kvalitetnim printerima za njihove nacrte, koje im je u samom početku bilo preskupo kupovati. Iako bi volio maksimalno dopušteno vrijeme, 3+1 godinu, provesti u inkubatoru, Sladojev očekuje da će zbog velikog rasta obujma posla, a time i broja zaposlenih, morati ronaći neki veći komercijalni prostor. U inkubatoru je svoj dom pronašla i tvrtka Sana delikatese, koja se bavi pakiranjem i prodajom namaza od humusa. Tim od sedam zaposlenika očekuje da će, uz obećano proširenje prostora, ostati u toj instituciji sve četiri godine. Svoj kreativni studio Donnel u inkubator je smjestila i Maja Jambrušić. Ona svoje haljine distribuira putem veleprodaje, a ima i vlastiti web, koji je trenutačno dostupan samo u Hrvatskoj, ali uskoro kreće i na izvozno tržište. 

Pretijesno im je
"Grad Koprivnica želio je svima osigurati pomoć pri pokretanju posla omogućivši korištenje prostora inkubatora. To se pokazalo jako korisnim, no prostora je premalo. Drugi problem koji je sada evidentan jest da se zbog različitih djelatnosti širi potreba za specifičnim edukacijama i drugim vrstama mentorskih usluga. Koliko smo sretni što imamo dobre i različite poduzetnike u našem inkubatoru, toliko nam to predstavlja i izazov, jer svatko ima vrlo specifične probleme s kojima se susreće u razvoju poslovanja, a mi želimo svima pomoći u tim prvim, osjetljivim godinama rada. To nam je svakodnevni izazov", ističe  Martina Golčić.

Upravo zbog toga u izradi je dokumentacija za gradnju novog Poduzetničkog inkubatora kreativnih i industrija s ukupno 1200 četvornih metara prostora, investicije vrijedne oko 13 milijuna kuna na lokaciji Kampusa u Koprivnici. Planiraju postojeći inkubator definirati kao mješoviti, da u njemu i dalje  različite djelatnosti mogu dobiti priliku za rast i razvoj uz niske troškove, kao i edukacije, servis i mentorstvo, dok će se za korištenje novog objekta propisati kriteriji ulaska u inkubator. "Sam program prilikom ulaska novih poduzetnika bit će malo drukčiji, sličniji onome što rade, primjerice, ZIP, BIOS i STEP RI, što znači da ćemo intenzivnije podupirati poduzetnike te ćemo im osigurati stručne edukacije i networking, pomoć pri zaštiti intelektualnog vlasništva, u marketingu i sl.", kaže Golčić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close