Samo jaki partneri u igri za ‘co-branding’

Autor: Tomislav Pili , 09. lipanj 2009. u 22:00

Kartičarska industrija omogućila reklamiranje u lisnicama potrošača

Uvijek inovativna kartičarska industrija dosjetila se krajem prošloga stoljeća kako unaprijediti suradnju s jakim brendovima, pruživši im mogućnost reklamiranja u lisnicama milijuna korisnika. S druge pak strane ponudivši posebnu karticu koja odgovara vrijednosnim ili oportunističkim stavovima korisnika, kartičarskim kućama otvorio se pristup još širem krugu potencijalnih korisnika. Takvim je sinergijskim učinkom rođena “co-brand” kreditna kartica. O marketinškoj snazi “co-brand” kartica dovoljno govori činjenica da je do kraja 2006. u SAD-u 75 posto svih korisnika kreditnih kartica posjedovalo barem jednu “co-brand” karticu, a vrijednost učinjenih transakcija dosegnula je 850 milijardi dolara. Nije trebalo dugo čekati da taj trend dođe i u Hrvatsku, pa je tako do 2008. u domaćem platnom prometu cirkuliralo oko 78.000 “co-brand” kartica.

Široka paleta
Diners, tržišni doajen u ovom segmentu, prvu hrvatsku “co-brand” karticu u suradnji s Croatia Airlinesom predstavio je još 1997. godine. “Plasmanom te kartice uveden je prvi program skupljanja nagradnih milja, koji je prije nekoliko godina zamijenjen programom Miles&More, u kojem sudjeluju najveći europski zrakoplovni prijevoznici”, kazala je Sara Zadravec, voditeljica korporativnih komunikacija Erste Card Cluba. Osim u suradnji s domaćim zrakoplovnim prijevoznikom, ova kartičarska kuća u ponudi ima nekoliko “co-brand” kartica u suradnji s HAK-om, Billom ili Crvenim križem. PBZ Card, izdavatelj čuvenog American Expressa, u ponudi ima tri “co-brand” kartice izdane u suradnji s Konzumom, T-HT-om i Croatia Airlinesom. Prvu “co-brand” karticu u suradnji s Konzumom korisnicima su ponudili u listopadu 2002. godine, dok su T American Express i Croatia Airlines AmEx na tržište došli 2004. godine.

Veća potrošnja
“Ukupno smo do sada izdali više od 35.000 različitih ‘co-brand’ kartica, što čini između 5 do 6 posto udjela u portfelju kreditnih i ‘charge’ kartica”, istaknuli su u PBZ Cardu. “Co-brand” kartice ove kartičarske kuće izdane su kao revolving kartice. Iako promet po “co-brand” karticama ne prate izdvojeno, primjetna je općenito nešto viša prosječna potrošnja ostvarena tim karticama od prosječne potrošnje po ostalim revolving kreditnim karticama. Kada je riječ o modalitetima suradnje s partnerima, u PBZ Cardu tvrde da su vrlo rigorozni. “Biramo isključivo tvrtke s izuzetno poznatom i razvijenom robnom markom jer samo tako možemo ponuditi uvjerljiv proizvod visoke kvalitete. To će svakako biti i osnovni ključ prema kojem ćemo ući u eventualnu suradnju pri izdavanju nekog ‘co-brand’ proizvoda u budućnosti”. Ostale banke također slijede trend “co-brand” kartica iako u manjem opsegu. Tako Hypo Alpe-Adria banka u suradnji s poznatim osiguravateljem svojim klijentima nudi VISA Grawe karticu. Ta kartica sadrži revolving kredit koji se stalno obnavlja, a dodatna vrijednost sastoji se od mogućnosti korištenja polica Grawe Nezgoda i Grawe Assistance. U okviru ove posljednje police klijentima je u slučaju nezgode na cesti osigurana pomoć u Hrvatskoj i inozemstvu, a ne treba zanemariti ni popust prilikom ugovaranja kasko osiguranja. RBA banka odlučila se prilikom izdavanja “co-brand” kartice obratiti uglavnom ženskom dijelu svoje klijentele, pa su 2007. u suradnji s vodećim lancem parfumerija izdali VISA Iris Beauty&Fashion revolving karticu. Osim pogodnosti prilikom kupnje u Irisovim parfumerijama, korisnicima ove kartice omogućeno je da bez naknade koriste usluge internetskog i mobilnog bankarstva. Zagrebačka banka “co-brand” karticu nudi u suradnji s zagrebačkim trgovačkim centrom Avenue Mall. Malla. Prema navodima Zabe, postoji mogućnost da se proširi ponuda “co-brand” kartica. “Širenje lepeze ‘co-branded’ kartica je moguće, ali ovisi o atraktivnosti potencijalnog novog ‘co-branded’ partnera i potreba naših klijenata”, poručili su u Zabi.

Činjenice

Najviša potrošnja
Prema podacima PBZ Carda, najvišu potrošnju ostvaruju korisnici Croatia Airlines AmEx Premium kreditne kartice

Diners s HAK-om
U Diners Clubu posebno ističu karticu u suradnji s HAK-om. “To je vrlo popularna kartica među vozačima jer povezuje sve članske pogodnosti u Diners Clubu i HAK-u. Kartica povezuje sve potrebe vozača u prometu kao i podmirivanje svih ostalih svakodnevnih potreba

Samo Zaba s trgovačkim centrom
Zaba je jedina banka koja je ušla u suradnju s nekim trgovačkim centrom. U svoju ponudu u kolovozu 2007. uvrstila je Visa Avenue Mall karticu, koja pruža mogućnost ostvarivanja popusta u trgovinama unutar Avenue Malla.

Komentirajte prvi

New Report

Close