Azerbajdžan daje plin za vagone Đ. Đakovića, Uljanikove brodove i Ledov sladoled

Autor: Marija Brnić , 11. ožujak 2013. u 22:01
Predsjednici lham Alijev i Ivo Josipović/Robert Anić/PIXSELL

Ugovor Plinacra s azerbajdžanskpm naftnom tvrtkom otvara mogućnost suradnje na projektu Jonsko-jadranskoga plinovoda.

Službeni dvodnevni posjet azerbajdžanskoga predsjednika Ilhama Alijeva Hrvatskoj počeo je potpisivanjem nekoliko važnih međudržavnih ugovora i najavama konkretnih novih suradnji između dvaju gospodarstava.

Predsjednik Uprave nacionalnoga operatera plinskog sustava Plinacra Mladen Antunović i potpredsjednik azerbajdžanske državne naftne i plinske kompanije Socar Elshad Nasirov potpisali su memorandum o razumijevanju i suradnji, na temelju kojeg će osnovati zajedničku radnu skupinu zbog moguće suradnje na važnom projektu Jonsko-jadranskog plinovoda (IAP), za koji je preduvjet realizacija projekta  Transjadranskog plinovoda (TAP).

Prihod od tranzita plina
Jonsko-jadranski plinovod za Hrvatsku je izuzetno važan jer bi osim diverzifikacije dobavnih izvora plina otvario i mogućnost dodatnih značajnih prihoda od tranzita plina za zemlje regije i EU. U ovom trenutku konzorcij koji upravlja razvojem plinskog polja Shah Deniz 2 iz kaspijske regije, ponajprije Azerbajdžana, još nije odlučio kojim će pravcem plin u godišnjoj količini od 10 milijardi kubika dostavljati u Europu. O tome se pregovara s konzorcijem za Nabucco i za TAP, a dobrim znakom iščitava se i činjenica da je nedavno konzorcij TAP-a sklopio sporazum o suradnji s Transanadolskim plinovodom TANAP-om, u kojemu 80-postotni udjel ima upravo državna tvrtka Socar.

No, osim suradnje u području plinskog gospodarstva i energetike, a još je aktualan i projekt suradnje u gradnji terminala za ukapljeni plin, povezivanje dvaju gospodarstava, kako je istaknuo ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak nakon sastanka s azerbajdžanskom delegacijom u Banskim dvorima, moguće je i u brodogradnji, turizmu, infrastrukturi i u ICT tehnologiji. Đuro Đaković je pred zaključenjem ugovora o otvaranju tvornice u Azerbajdžanu. Kako je Poslovnom dnevniku potvđeno u tom holdingu, riječ je o dvama projektima: suradnji u gradnji željezničkih vagona i o joint-venture projektu gradnje tvornice istih vagona u partnerstvu s državnim željeznicama Azerbajdžana. Pregovori su, dodaju naši sugovornici, u poodmakloj fazi, a osigurat će Đuri Đakoviću poslove vrijedne desetke milijuna eura.

Uzvratni susret uskoro
I pulski Uljanik računa na nastavak suradnje i nove ugovore o gradnji brodova za Azerbajdžan. Jedna od tvrtki koja računa na poslove u toj zemlji je i zagrebački Ledo, koji se jučer predstavio na susretu gospodarstvenika dviju zemalja. Hrana je, kako priznaju upućeni u poslovne prilike na azerbajdžanskom tržištu, prostor s velikim potencijalom za hrvatske proizvođače.  Ministar Vrdoljak ističe da i niz u ponedjeljak potpisanih međudržavnih ugovora o suradnji u gospodarstvu, industriji, znanosti, zaštiti okoliša i u turizmu tek otvara vrata daljnjoj suradnji gospodarstvenika. Naglasio je da se između dvaju gospodarstava veze tek uspostavljaju, do prije desetak godina nije ih uopće bilo. No, u Azerbajdžanu već posluju Končar, Jadran galenski laboratorij (JGL), Končar, a kad je riječ o novim projektima i dodirnim točkama dviju zemalja, Vrdoljak je najavio je i novi krug razgovora planiran za uzvratni posjet hrvatske delegacije za nekoliko mjeseci.

Geofoto pred ugovorom za vojne karte

Biljecki računa na 99,2 mil. eura

"Geofoto je pred potpisivanjem ugovora za izradu vojnih karata cijelog Azerbajdžana. Očekuje se da će se ugovor potpisati u roku od dva tjedna", kazao je za Poslovni direktor zagrebačkog Geofota Zvonko Biljecki nakon jučerašnjeg sastanka gospodarstvenika održanog iza zatvorenih vrata u zagrebačkom hotelu Esplanade. Ugovor je, potvrdio je Biljecki, vrijedan 99,2 milijuna eura, a potpisivanju se nada za dva tjedna. "Azerjbejdžan je ono što je bio Dubai prije deset godina, rast te zemlje je spektakularan", kaže Biljecki, koji se upravo vratio iz Azerbejdžana. (N. Buljan,VLM)

Komentari (4)
Pogledajte sve

Ide li ovo istom trasom kao i suradnja s Katrom?

A naš plin iz Jadranskog mora odlazi večinom talijanima. Bravo Hrvatska

Azerbajdžan daje plin za vagone Đ. Đakovića, Uljanikove brodove i Ledov sladoled”

što kod njih ne postoji novac nego još uvijek funkcionira samo robna razmjena?!? [emo_vrtimise]

[emo_palacg]

New Report

Close