Discovery je globalno promijenio način na koji komuniciramo jedni s drugima

Autor: Marta Duić , 30. lipanj 2015. u 22:01
Phil Craig, glavni kreativni direktor za Discovery Networks International

Glavni kreativni direktor za Discovery Networks International, govori o 30 godina ove TV mreže i planovima za budućnost.

Discovery Communications, vodeća svjetska pay-TV mreža, 17. lipnja proslavila je svoj 30. rođendan.

Prije 30 godina vizionar John Hendricks osnovao je tvrtku i pokrenuo Discovery Channel – prvi televizijski kanal posvećen dokumentarnom programu. Povodom ove velike obljetnice razgovarali smo s Philom Craigom glavnim kreativnim direktorom za Discovery Networks International o trendovima, promjenama kroz koje su prolazili kroz godine i utjecaju koji je ovaj kanal imao na publiku diljem svijeta.

Na koje je društvene trendove Discovery utjecao tijekom godina?
Discovery je doista imao dubok utjecaj na zabavnu industriju u cijelosti. Prvi smo razvili brend pripovijedanja tzv. storytellinga za koji volim reći da je mješavina Hollywooda i New York Timesa. Naš pripovjedački stil kombinira jako i kvalitetno novinarstvo s velikim smislom za zabavu, karakterom, tempom i energijom i vrlo sam sretan da sam u karijeri kao producent bio u mogućnosti doprinijeti tome. Imam osjećaj da mi je posao u Discoveryju pomogao poboljšati producentske sposobnost i naučio me da gledam i proučavam čitav medijski krajolik. Ako gledate od You Tube kanala pa do BBC-a, pronaći ćete dokaze o tome kako je Discovery promijenio način na koji komuniciramo jedni s drugima u cijelom svijetu.

 

220kanala

ima televizijska kuća Discovery

Koji su televizijski trendovi i programske promjene bili najznačajniji tijekom posljednjih godina?
U našem poslovanju kroz godine najvažnije nam je to što smo uspješno vratili temeljne vrijednosti brenda Discovery i kontinuirano radili na njima u skladu s medijskim okruženjem i televizijskim trendovima. Pravi interes danas leži u autentičnosti, ljudi žele priče koje imaju viši cilj u svojoj samoj srži. Naš logo poručuje sve što trebate znati o nama i onome za što se zalažemo, govori bi trebao reći sve što trebate znati o tome što se zalažemo: to je svijet, to je ljepota svijeta, to su sva čuda koja postoje na svijetu, to su izvanredni uspjesi koje ljudi postižu u svijetu, to je sve ono što ljudi uspijevaju preživjeti, stvarati i graditi. Cijela ta filozofija zvuči jednostavno, čak pomalo i djetinjasto i ponekad imamo dojam da svi moramo imati stav dvanaestogodišnjaka koji su zadivljeni svijetom i njegovom uzbudljivošću. To su vrijednosti koje trebaju i moraju biti u središtu našeg programa. Kada gledam cijeli medijski krajolik oko nas primjećujem kako danas sve više postoji interes za ovu vrstu velikih, a opet tako jednostavnih sadržaja.

Mislite li da je Discovery i dalje usmjeren na prvotnu ideju koju je slijedio kada je program lansiran prije 30 godina?
Mislim da ljudi koji rade u mojoj grupi i ljudi koji rade u Discovery u drugim uredima diljem svijeta svakodnevno dolaze na posao razmišljajući o tome kakve će nove, velike i važne priče ispričati gledateljima tog dana, a zapravo je sve to vrlo jednostavno – riječ je o zadovoljavanju vlastite znatiželje i znatiželje naših gledatelja. To se nikada nije promijenilo, bez obzira na platformu, bilo da je riječ o 3D, 2D, SD, HD, 4K, to jednostavno pitanje zadovoljavanja znatiželje nas gura prema naprijed svaki dan u tjednu.

Koje su važne promjene u medijskom okruženju imale najveći utjecaj na Discovery u posljednjih 10 godina?
Najveći utjecaj je zasigurno imala brzina kojom naši sadržaji danas obilaze svijet. Zbog digitalnog doba televizije mi smo bili u mogućnosti emitirati naš materijal jako brzo gledateljima širom svijeta, a ponekad smo čak to mogli raditi i istovremeno. Krajem ove godine predstavit ćemo novi sadržaj, Racing Extinction o očuvanju okoliša i emitirat ćemo ga na više od 220 naših kanala na isti dan, a uz to ide i popratna online i obrazovna incijativa na ostalim platformama. Sve to će se to dogoditi u isto vrijeme i mislim da bi bilo daleko teže u doba prije razvoja digitalne komunikacije to izvesti, prije vremena društvenih mreža poput Facebooka i Twittera. Danas nam ti alati maksimalno olakšavaju i ubrzavaju prijenos poruka i sadržaja i to ubrzanje komunikacije stvarno promijenilo naše poslovanje.

Koje su glavne razlike u pogledu javnih preferencijama između ljudi koji žive na različitim kontinentima?
Kako postoje mnoge razlike, tako postoje i mnoge sličnosti u publikama. Mislim da kada radite na velikim projektima poput Deadliest Catch ili Gold Rush koji koriste univerzalni jezik i univerzalnu tematiku koju mogu razumjeti svi ljudi ma gdje god se oni nalazili. Možda na drugim razinama proizvodnje sadržaja postoje razlike u preferencijama publika. Primjerice,  primijetili smo da publika u Istočnoj Europi, imaju tendenciju da traže više sadržaje koji se temelje na činjenicama i doista uživaju u njima, dok neka od zapadnih i sjevernih europskih tržišta traže više zabave pomiješane s našim načinom pripovijedanja. Također, u određenim dijelovima svijeta prisutna je osjetljivost na određene teme, primjerice teme vezane uz seksualnost i kriminal tako da moramo paziti na to koje verzije programskih sadržaja i koje načine pripovijedanja koristimo.

Je li Discovery u 30 godina postojanja imao jedinstven, originalan i inovativan programski sadržaj i koncept koji se u potpunosti razlikovao od emisija emitiranih na drugim kanalima?
Ovaj odgovor će doista biti dug jer imamo mnogo emisija koje su jedinstvene i inovativne kroz ova tri desetljeća tako da ću izdvojiti samo one najvažnije. Svakako jedna od najvažnijih su emisije o preživljavanju tzv. survival televison i poput emisije Bear Gryllsa, Naked and Marooned i današnje Naked and Afraid koje guraju taj žanr u potpuno novi smjer. To je nešto što smo mi započeli, a ostali su slijedili. Ističu se i emisije o uzbudljivim i ekstremnim radnim mjestima poput Deadliest Catch, Mike Roe's Dirty Jobs, Gold Rush kao i emisije o znanosti poput koje povezuju znanost i poput Mythbustersa. Do pokretanja te emisije nitko nije znanost prikazao na taj zabavan i zanimljiv način dovodeći ljude blizu akciji i omogućujući im da osjete dramu nastajanja tog dokumentarnog programa. Tu je i I Shouldn't Be Alive koji izbliza i osobno pripovijeda te istovremeno kroz prvo lice ilustrira to o čemu govori vodeći gledatelje iz udobnosti njihove dnevne sobe u središte izvanrednih pustolovina. Na kraju bih spomenuo i naše jedinstvene emisije o životinjskom svijetu poput Walking with Dinosaurs i Planet Earth koje su donijele neke od najljepših i najdojmljivijih televizijskih prizora ikada emitiranih, a potekli su upravo s Discoveryja.

Kao međunarodna tvrtka radite u mnogim zemljama i u raznim okolnostima, što čini Discovery tako posebnim?
Sama činjenica da vam na pitanja odgovaram iz Singapura pokazuje kako mi stalno mislimo na naša različita lokalna tržišta. Velika snaga Discovery koja mu je omogućila da izraste u globalnu kompaniju su naši zaposlenici i njihove sposobnosti upravljanja poslovanjem u desecima i desecima različitih mjesta u kojima se maksimalno trudimo razumjeti i zadovoljiti potrebe tog specifičnog okruženja i publike. Iako nas od naših početaka mnogi pokušavaju kopirati za sada nitko nije dosegao našu veličini i sustigao naše ambicije.

Vjerujete li u budućnosti pay TV i zašto?
Discovery je bio pionir u pay TV modelu i baš zato mislim da nema tvrtke koja će prijelaz iz iz linearne platforme u digitalnu budućnost učiniti bolje od nas zadržavajući pritom najbolje od oba svijeta tijekom tranzicije. Znate da smo vrlo ambiciozni, mi i dalje kontinuirano rastemo i širimo se i naravno imamo velike ideje za budućnost. Discovery kanali će svakako u budućnosti biti prisutni bilo na vašim mobilnim telefonima, na TV, na iPadu, na prijenosnom računalu te ćemo se i dalje truditi razvijati jedinstvene emisije i zadovoljavati znatiželju naše publike. 

Obožavatelj Shark weeka

Koja je vaša omiljena emisija na Discoveryju i zašto?

Ja sam ljubitelj emisije Shark i presretan sam kad krene Shark Week. Osobno sam napravio šest filmova kao producent za Shark week prije nego što sam se pridružio ovoj mreži i iz moje perspektive to je emisija koja najbolje sažima ideju Discoveryja. To je mješavina nevjerojatne zabave s velikom dozom znanosti i svijesti o prirodi koja uz to promovira i elemente zaštite okoliša, ali i istovremeno nevjerojatna zabava za cijelu obitelj.

Komentirajte prvi

New Report

Close