Zbog e-kupnja opet uzletio broj paketa, rast rekordan

Autor: Suzana Varošanec , 22. prosinac 2019. u 22:00
Foto: FOTOLIA

U odnosu na isto razdoblje lani rast je 13% te blizu 25% u odnosu na treći kvartal 2017.

Snažni utjecaj rasta e-trgovine te tragom toga nastavak pozitivnih trendova na tržištu poštanskih usluga donijeli su u trećem kvartalu dosad najveću realizaciju mjereno po broju dostavljenih paketa u djelatnosti 21 davatelja poštanskih usluga.

Podsjetimo, u paketskoj dostavi lider je Hrvatska pošta s rastom od cca 20%, u vrhu su GLS, DPD i DHL, a prema podacima HAKOM-a isporučen je 6,1 milijun paketskih usluga, što je rast od 3,5% u odnosu na prethodni kvartal.

No, u odnosu na isto razdoblje lani rast iznosi 13% te blizu 25% u odnosu na treći kvartal 2017. Ovaj kvartalni rast postavlja i novi rekord, jer je rezultirao povećanjem udjela paketa na ukupnom tržištu, koji trenutačno zauzimaju nešto više od 8% ukupnog tržišta, pa HAKOM naglašava da je posrijedi "najveći udjel tih usluga otkako se prati stanje i kretanje na tržištu poštanskih usluga u RH".

Ne događa se ništa neobično, štoviše sukladno je kompanijskim očekivanjima i istraživanjima tržišta, da je najveći porast paketa zabilježen u okviru ekspresnih usluga, odnosno usluga s nekom od dodanih vrijednosti povezanih s e-trgovinom.

I dok su sezonski učinci utjecali na nešto manji ukupan prihod od obavljanja poštanskih usluga u odnosu na prethodno tromjesečje, i to prvenstveno zbog manje ostvarenog broja svih poštanskih usluga, HAKOM ističe rast i tog pokazatelja na godišnjoj razini koji je veći za 12%.

Najveći dio od ukupnog broja poštanskih usluga ostvaruje se u unutarnjem prometu, a usluge u međunarodnom prometu iznose 9%.  

Komentirajte prvi

New Report

Close