Uključivanjem u mrežu Otto grupe domaći proizvođači dobivaju pristup tržištu više od 40 zemalja

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 09. svibanj 2016. u 15:51
Foto: Jan Woitas//DPA/PIXSELL

Otto grupa, poznati njemački online trgovac, u Zagrebu je nedavno najavila širenje liste partnera iz Hrvatske te uključivanje brojnih regionalnih. Hrvatski proizvođači uključivanjem u prodajnu i distribucijsku mrežu Otto grupe dobivaju pristup tržištu koje se prostire na četiri kontinenta i uključuje više od 40 zemalja.

Otto grupa, poznati njemački online trgovac, u Zagrebu je krajem travnja najavila širenje liste partnera iz Hrvatske te uključivanje brojnih regionalnih. Hrvatski proizvođači uključivanjem u prodajnu i distribucijsku mrežu Otto grupe dobivaju pristup tržištu koje se prostire na četiri kontinenta i uključuje više od 40 zemalja. Za neke domaće tvrtke, poput Prima grupe, navedeno je osiguralo pravu izvoznu ekspanziju, redovito sudjelovanje na najvećim sajmovima u Europi te status relevantnog strateškog partnera i izvoznika u mnogobrojne zemlje Europske unije.

Takvih bi tvrtki moglo biti još, rekao je u intervjuu za Poslovni dnevnik, vlasnik Otto grupe Michael Otto, ne krijući zadovoljstvo radom hrvatskih proizvođača namještaja i kvalitetom njihovih proizvoda. Kao najveću prednost Hrvatske i regije istaknuo je izuzetno prirodno bogatstvo u kojem se, kaže, krije veliki potencijal i prostor za rast.

Što je razlog nastavku i osnaživanju suradnje upravo s hrvatskim proizvođačima namještaja?

Trenutno smo koncentratni na industriju namještaja. Hrvatski proizvođači imaju odlične proizvode po povoljnim cijenama, a i smatramo ih vrlo fleksibilnima što je karakteristika koja je u posljednje vrijeme slabo primijećena. Između ostalog su i vrlo pouzdani, a kako smo kao kompanija zainteresirani za dugoročnu suradnju, u ovom nam je trenutku to osobina na koju najviše računamo kod partnera. Ne planiramo svake sezone, samo zbog trenutnih trendova, mijenjati koncept ni partnere.

>> Vlasnika moćne multinacionalke oduševile slavonskobrodske fotelje u kravljoj koži

Kakve proizvođače tražite, mogu li naše domaće tvrtke pratiti vaš prodajni tempo?

Naravno, već spomenuta sposobnost prilagodbe i fleksibilnost trenutno su najvažnije osobine. Također, kako smo orijentirani mahom na online prodaju, vrlo je važna i brzina proizvodnje te isporuke.

Kad dogovarate nove suradnje, preuzimate li cijeli prodajni asortiman pojedinog proizvođača ili od svakog uzimate ponešto?

Ovisi od prilike do prilike i ovisi o tome što nude. Svaki proizvođač u startu nudi već ograničeni asortiman, pa ukoliko smo zadovoljni viđenim, lako potražimo još njegovih proizvoda. Razlikuju se i tržišta, nisu sva ista. Recimo, hrvatski su se proizvođači pokazali dobro zastupljenima na njemačkom, ali i američkom tržištu. Uglavnom se oslanjamo na zahtjeve tržišta, pratimo kretanja i u skladu s njima ugovaramo što ćemo gdje prodavati.

Najavili ste i širenje na regionalne proizvođače. U kojoj su fazi ti pregovori?

Srbija i Bosna i Hercegovina naš su sljedeći korak. Nedavno smo se vratili sa službenog puta iz Srbije gdje smo obilazili tvornice i razgovarali s proizvođačima. Nekoliko je suradnji na vidiku, otvorili smo jedno sasvim novo poglavlje. Slično kao i u Hrvatskoj, i regija pamti jednu generaciju kvalitetnih tvornica i znanja i vještina koje su preostale iz minulog vremena. Uz malo poticaja s naše strane, vjerujemo da će nam i hrvatski i regionalni proizvođači pomoći zadovoljiti kapacitete potražnje koje Otto grupa danas ima.

Kako biste komentirali situaciju u kojoj manje domaće kompanije do tržišta poput onog koje im Otto grupa nudi dolaze vrlo teško, a možda i nikako?

Riječ je o sinergiji malih i velikih – mi smo globalno prisutni, a oni su kvalitetni. Zainteresirani smo za proširenje suradnje s Republikom Hrvatskom jer nam uvijek trebaju dodatni partneri s obzirom da se pred našu grupaciju svakodnevno nameću novi tržišni izazovi. Radimo korak po korak, ali vidimo ogroman potencijal na vašim prostorima. Do sada su takvi proizvođači izvozili uglavnom na tržišta Europske unije, a od sada mogu izvoziti diljem SAD-a. Za neke od njih takvo što je ranije bilo nezamislivo.

Neke ste hrvatske kompanije gotovo spasili od zatvaranja.

Nije bilo lako preživjeti vrlo turbulentna vremena. Većina kompanija u Hrvatskoj datira iz šezdesetih godina, ima ih iz osamdesetih, onda je situacija bila bitno drugačija. U međuvremenu je prerađivačka industrija, kao i drvna, prošla brojne razvojne faze. Našu suradnju s njima vidimo kao restart, ponovni početak.

Rekli ste da ste fokusirani na online prodaju. Koje ste sve pripremne korake morali poduzeti?

Kineske i istočne dobavljače zamijenili smo europskim, razlog tomu rast cijena u primjerice Kini, a govorimo o rastu koji ne prati i rast kvalitete proizvoda. Razlika u cijeni više nije toliko zamjetna da bismo proizvodili ili otkupljivali s istočnih tržišta, a europski su se dobavljači pokazali i bržima te fleksibilnijima. Naravno, u pozadini svega je da pratimo i razvoj tehnologije. Prednosti Interneta koristimo od njegova izuma, inovativni smo od samog starta Otto grupe. To je ujedno i naša najveća prednost jer tehnologija je najveće pogonsko gorivo većine industrije danas, posebice poslovnog sektora unutar kojeg mi djelujemo.

Što je s izradom namještaja po narudžbi, ima li mjesta udovoljavanju posebnim željama kupaca unutar vaše ponude?

Svakako, to je jedan od sastavnih dijelova industrije namještaja. Iako nije naše temeljno poslovanje, uzimanje manjeg dijela narudžbi tog tipa pozitivno utječe na poslovanje u globalu. Nekad i sami potičemo proizvođače na posebne linije namještaja kako bismo potaknuli različitost u ponudi.

Kako gledate na švedsku IKEU, smatrate li je konkurentskom kompanijom?

Oni su specifični i nisu toliko orijentirani na online prodaju, a nama je to trenutno najvažniji kanal. Razlikuju se i naši proizvodi tako da privlačimo i različitu vrstu kupaca. Ikea se oslanja na masovnu proizvodnju i njihovi proizvođači nisu toliko fleksibilni u dizajnu dok se mi ponosimo upravo raznolikošću. 

Komentari (2)
Pogledajte sve

A wikipedija je inace referenca za biznis? Kao i to da si ti “cuo” za njih? Pa nisu oni ni za tebe culi..ccc… 🙂
Forbes familiju Otta procjenjuje na 17,2 mlrd. USD i stavlja na 51. mjesto na rang listi najbogatijih obitelji.

http://www.crateandbarrel.com

Crate and Barrel enjoys excellent name recognition in the U.S., but few shoppers at the furnishings and home accessories retailer know of its German parent, Otto Group, which bills itself as the second-largest Internet retailer worldwide (after Amazon.com). Founded by the late Werner Otto as a mail-order business in Hamburg, in 1949, the family company today is active in real estate and financial services as well as retail. Werner’s son Michael, who heads the supervisory board, retired as chief executive in 2007 after 26 years in that position. An environmentalist, he supports a foundation that funds the preservation of Germany’s Elbe river. Michael’s brother Alexander manages the family’s ECE Group, which develops and manages shopping centers (at last count, 196 were under management). It also develops and builds transport complexes, logistics centers, company headquarters, office complexes, industrial buildings and special-purpose properties. Then there’s Paramount Investment Group, an asset manager for closed-end funds that own 12 prime office properties in New York City, Washington D.C. and San Francisco, representing a total of 10.4 million square feet of space. Another family entity manages roughly 8,300 apartments and 1.5 million square feet of industrial space in the Toronto area. Rounding out the portfolio are retail and service businesses, including the world’s largest mail-order company, under the umbrella of Otto GmbH & Co. The Otto Group isn’t run by a family member but rather by Hans-Otto Schrader. Michael Otto’s son Benjamin had widely been expected to take over the helm, but in spring 2015 he announced he would not follow in his father’s path as CEO, opting instead to become a managing partner for the group (“gestaltender Gesellschafter,” a shareholder who takes an active role but has no operational duties). Also sharing in the fortune: Maren Otto, the third wife of Werner, and her daughter Katharina Otto-Bernstein.

Nikad cuo za njih. Na wikipediji 8 recenica o ovoj firmi.

New Report

Close