U privatizaciju Croatia Airlinesa uključuju se mirovinci

U proces je uključena i ZLZ/Borna Filić/PIXSELL U proces je uključena i ZLZ/Borna Filić/PIXSELL

Neslužbeno se spekulira kako bi mirovinski fondovi uzeli udjel između 5 i 15 posto.

Hrvatska vlada krenula je u drugi pokušaj privatizacije nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlinesa, a ovaj put, osim stranog strateškog partnera, u procesu bi mogli sudjelovati i mirovinski fondovi.

Kako se doznaje iz dobro upućenih izvora, jedan od modela koji će se razmatrati bit će i taj da uz novog vlasnika i mirovinski fondovi preuzmu jedan manji vlasnički paket u kompaniji. Neslužbeno se spekulira s udjelom između 5 i 15 posto. Navodno, radi se o modelu koji bi bio vjerojatniji u slučaju da se kao zainteresirani ulagač u Croatia Airlines pojavi neka kompanija iz zemalja izvan Europske unije, s obzirom da zbog sanacijskog programa kroz koji Croatia Airlines trenutno prolazi, takvi ulagači ne mogu preuzeti više od 49 posto udjela u tvrtki.

Takav, pak, aranžman koji ne omogućava preuzimanje operativne kontrole nad tvrtkom od države iz razumljivih razloga je investitorima neprihvatljiv, pa je stoga i osmišljen model po kojem bi u vlasničku strukturu ušli i mirovinci. Na taj način država bi spala na manjinski udjel, a novi ulagač bi, ukoliko osigura podršku mirovinskih fondova, mogao operativno upravljati tvrtkom. Na kraju, i mirovinskim fondovima zainteresiranim za diversifikaciju portfelja, CA bi, uz jakog međunarodnog partnera, mogao biti interesantno ulaganje.

Ipak, hoće li se ovaj model na kraju i ostvariti bit će jasnije u listopadu kad bi trebala završiti prva faza postupka traženja strateškog partnera. Vlada je za tu namjenu angažirala Međunarodnu financijsku korporaciju (IFC) koja bi za 1,5 mil. kuna trebala pomoći u odabiru potencijalnog partnera, a prva faza trebala bi biti ispitivanje globalnog tržišta i interesa za takvu transakciju.  U Vladi još uvijek nisu donijeli odluku hoće li strateški partner u CA ući putem kupnje dionica, dokapitalizacije ili nekog hibridnog modela. Odluka će biti donesena nakon analize svih dostupnih mogućnosti, te interesa na tržištu. Vrlo je važno da će u cijeli proces biti uključena i Međunarodna zračna luka Zagreb koja je ulagaču, navodno, spreman ponuditi vrlo konkurentne uvjete za poslovanje. 

Komentari (7)
  • super
    super 21:22 21.5.2015.

    '…a ovaj put, osim stranog strateškog partnera, u procesu bi mogli sudjelovati i mirovinski fondovi.'

    Ova recenica implicira da je prosli put strateski partner sudjelovao u procesu.
    No, cinjenica je da strateski partner nije sudjelovao u proslom procesu.
    U proslom procesu nitko nije iskazao interes, pa se logicnim namece zakljucak da u proslom procesu nije sudjelovao nitko (sto je cudno, s obzirom da se ovdje radi o zaista super-perspektivnoj kompaniji s vrlo impresivnim rezultatima u zadnjih 20g). Kako je moguce da ni jedan povampireni kapitalist (i to ne liberalni, vec neoliberalni!) nije prepoznao skriveni potencijal ovog naseg nacionalnog ponosa?

    'Takav, pak, aranžman koji ne omogućava preuzimanje operativne kontrole nad tvrtkom od države iz razumljivih razloga je investitorima neprihvatljiv, pa je stoga i osmišljen model po kojem bi u vlasničku strukturu ušli i mirovinci. '

    Tako nesto bi bilo moguce kada drzava i mirovinci ne bi bili vezani pupcanom vrpcom (primjer Podravka).

    'Vlada je za tu namjenu angažirala Međunarodnu financijsku korporaciju (IFC)…'

    IFC nije investicijska banka i ne bavi se savjetovanjem kod spajanja i preuzimanja kompanija, prikupljanja kapitala, itd.
    Dakle, radi se o debitantskom nastupu IFC-a.
    No, IFC bi uskoro mogao steci dodatno iskustvo u investicijskom bankarstvu, s obzirom da neki u vladi zasada tajno, ali vrlo ozbiljno razmisljaju o angazmanu IFC-a kao savjetnika kod IPO-a autocesta (pricekati cu da vidim tko ce od njih izaci s ovom informacijom u javnost, pa cu se tek onda nasmijati).
    Vodeci se iskustvom mudre drzave, ozbilnjo razmisljam o tome da posjetim zubara, slijedeci put kad osjetim bolove u kraljeznici.
    Kada vec komercijalni bankari mogu raditi posao investicijskih bankara, zasto se i zubar ne bi okusao u namjestanju kraljeznice i tako prosirio portfelj svojih usluga?

  • Frankfurt
    Frankfurt 18:35 21.5.2015.

    To trebate shvatiti kao Pajdasev promidzbeni potez a u zelji da se borba za najuspjesnije javno poduzece na celu koje je premijerov Drug iz mladjih dana
    rasplamsa. Iz izvora poznatog samo meni saznajem da kupci stoje u redu 😉 !!

  • Moller
    Moller 15:02 21.5.2015.

    blackstone


    srećom još samo par mjeseci gledamo ove štetočine na djelu.poslije se vraćaju u rupe iz kojih su izašli.naputovali su se svijetom na naš račun i udebljali su se od janjetine ali izdržali su hrvati i gore od njih.

    partija je uvijek bila odana odojcima, jedino ako ni tu nisu dosljedni
Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve