U pola godine darovano više rabljenih auta nego cijele 2018.

Lani je pristojba plaćena na 197 tisuća vozila/ Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL Lani je pristojba plaćena na 197 tisuća vozila/ Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL

Pristojba se danas plaća pri registraciji, a uskoro će to biti sa stjecanjem vozila, što će suzbiti bujanje 'poklanjanja'.

U okviru četvrtog kruga poreznog rasterećenja u sjeni glavnih zahvata (od onih na PDV-u i rasterećenja dohodaka mladih do trošarina) korigiraju se i "rupe" uočene u primjeni inovacija iz prethodna tri kruga.

To se, očito, dogodilo i s izmjenama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, kojima je posebni porez na rabljena motorna vozila od 2018. zamijenjen upravnom pristojbom. Iako u Ministarstvu financija konstatiraju da je ostvaren cilj pojednostavljivanja i skraćivanja administrativnog postupka, zbog manjkavosti i propusnosti koje su se pokazale "u hodu" i dorade tog zakona dio su paketa poreznih zakona za koji počinje javna rasprava. 

Kako se ističe u obrazloženju izmjena, analizom je utvrđeno kako je "broj ugovora o darovanju rabljenih motornih vozila između srodnika koji čine uspravnu liniju u prvih šest mjeseci 2019. premašio broj ugovora sklopljenih u cijeloj 2018.", a isto vrijedi i za iznos oslobođenja od plaćanja upravne pristojbe po toj osnovi.

 

35 milijuna

kuna iznos nenaplaćenih pristojbi na ime darovnih ugovora u 2019.

Na naš upit iz Porezne su uprave odgovorili kako je, prema podacima Centra za vozila Hrvatske, upravna pristojba na stjecanje rabljenih vozila u 2018. plaćena na 197.069 vozila, a u tom je razdoblju bilo 27.286 stjecanja na temelju ugovora o darovanju koja su bila oslobođena plaćanja pristojbe, a za koja bi, da nije iskorišteno pravo oslobođenja, ona iznosila 31 milijun kuna.  U prvih šest mjeseci 2019., pak, ukupan prihod od tih pristojbi iznosio je 45,12 milijuna kuna, a plaćene su na 85.093 rabljenih vozila.

Istodobno, 29.589 ih je imalo "pokriće" u darovnim ugovorima koji ne podliježu plaćanju upravne pristojbe, a na ime koje bi u suprotnom morali platiti 34,8 milijuna.  Bujanje darovnih ugovora se pripisuje i tome što obveza plaćanja pristojbe ne nastaje pri stjecanju rabljenog vozila nego pri registraciji.

Ukratko, stjecatelj koji ga dalje proda prije nego ga registrira na svoje ime sad ne mora platiti pristojbu. Izvjesno je da je to prepoznato kao način eskivaže, ali tako neće biti zadugo. Oslobođenje od plaćanja pristojbe za srodnike ubuduće će se uvjetovati prethodnim registriranjem na darovatelja.

To bi trebalo donijeti manje zaobilaženja propisa i nešto više novca za proračun ili, rječnikom poreznika, "postizanjem pravednog i transparentnog sustava naplate pristojbi te veće pravne sigurnosti".

Komentari (3)
  • laser
    laser 11:44 7.8.2019.

    pametno ,ako se može izbjeći bespotrebno otimanje odlično.bolje da ostane vašoj dijeci nego uhljebima .

  • Barbosa
    Barbosa 11:17 7.8.2019.

    upravna pristojba na stjecanje…pa što je to, ćemu i komu to služi osim uhljebima…što ne ukinite to,… neka ljudi rađe ulože te pare u kvalitetu vozila umjesto da kupuju poluraspadajuće krame ili ušminkana vozila sa prekucanom kilometražom…ali o tome niste razmišljali…

  • is123456
    is123456 10:33 7.8.2019.

    tipično balkanski

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve