Tunel Učka jeftiniji je od mostarine za Krk, koju ubire država

Autor: Marija Crnjak , 07. kolovoz 2012. u 22:00

Naše su cijene niže od većine europskih i turistima koji dolaze u Hrvatsku tunelarina od 28 kuna nije značajan iznos, tvrdi direktor u Bina Istri

Tvrdnje da privatni koncesionari debelo naplaćuju svoje usluge te ne brinu o javnom interesu i sigurnosti putnika nemaju veze sa stvarnošću, ističe David Gabelica, generalni direktor tvrtke Bina Istra, koncesionara na Istarskom ipsilonu, koji je reagirao na upozorenja dijela struke koji se protivi davanju hrvatskih autocesta u koncesiju.

Nakon objave ideje Vlade da bi se autoceste davale u koncesiju privatnicima, profesor Željko Marušić s Prometnog fakulteta u Zagrebu podsjetio je na udvostručenu cijenu tunelarine Tunela Učka kojim upravlja Bina Istra, te na skupu cestarinu na Autocesti Zagreb Macelj (AZM), čiji koncesionar je također privatna tvrtka u većinskom vlasništvu Strabaga, Pyhrn Concession Holding (većinski udjel u Bini Istra drži francuski Bouygues). To su jedine privatne kompanije koje imaju koncesiju na hrvatskim autocestama. Marušić je upozorio da je upitno hoće li privatnici brinuti o sigurnosti putnika ili interesu hrvatskih gospodarstvenika. “Mi imamo pravo korištenja autocesta, no država je njihov vlasnik i normalno je da zadrži kontrolu nad javnim interesom. Naš cjenik pokazuje da smo izašli ususret lokalnom stanovništvu koje koristi našu pretplatu i time značajno pojeftinjuje putovanje. Pojedinačna cijena tunelarine za Učku od 28 kuna niža je od mostarine za Krk od 35 kuna, čiji je koncesionar državna firma. Naše su cijene niže od većine europskih i turistima koji dolaze u Hrvatsku to nije značajan iznos. Mogli bismo staviti cijenu Učke jedan euro, no tada bi trebali veću subvenciju od države. Tunel treba održavati, a preuzeli smo i izgradnju druge cijevi”, kaže Gabelica. Bina Istra je do kraja studenog lani imala prihod od 159 milijuna kuna, slično kao i Autocesta Zagreb Macelj u 2010. godini (166 milijuna kuna, zadnji javno dostupni podaci). Istodobno, koncesionar Istarskog ipsilona ostvario je lani gubitak od 42 milijuna kuna, a AZM je godinu ranije imao 73 milijuna kuna gubitka. U AZM-u nisu bili dostupni za komentar.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Poštovani direktor tvrtke Bina Istre je smetnuo s uma da je Bina Istra dobila gotov tunel koji su izgradili porezni obveznici, o on sada samo ubire cestarinu.

New Report

Close