Svojim certifikatom ukazujemo na kvalitetne temeljne vrijednosti kompanija

Autor: Majda Žujo , 18. srpanj 2013. u 22:01
Benjamin Cerovac, direktor tvrtke Bisnode Hrvatska/ Borna Filić/PIXSELL

Bisnode je europski lider u području upravljanja poslovnim informacijama, a pomažemo i tvrtkama u donošenju poslovnih odluka.

Nezaposlenost i nelikvidnost tvrtki već su nekoliko godina najveća boljka hrvatskog gospodarstva. Posljedica toga je i veliko nepovjerenje koja vlada prema hrvatskim tvrtkama, kako u zemlji tako i inozemstvu. No u moru poduzeća koja muku muče s poslovanjem, mnogo je i pozitivnih priča i poduzeća koja se mogu pohvaliti dobrom bilancom.

No problem je kako ih prepoznati i kako se uvjeriti u njihov stvarni uspjeh. 
Na tržištu je mnogo nagrada i certifikata koji se dodjeljuju za poslovne uspjehe, no malo ih potvrđuje i bonitetnu izvrsnost koja je pokazatelj stvarne kvalitete. Takav certifikat već tri godine u Hrvatskoj dodjeljuje tvrtka Bisnode. Kroz njihove web stranice Poslovna.hr, Bonitet.com i Wlw.hr svatko može dobiti uvid u poslovne rezultate i likvidnost tvrtki, a mjesečno ih posjeti preko 400.000 jedinstvenih posjetitelja. "Bisnode je europski lider u području upravljanja poslovnim informacijama. Njihovim se upravljanjem bavimo tako da svojim klijentima i njihovim partnerima omogućujemo donošenje boljih poslovnih odluka, minimalizaciju rizika i optimizaciju prodaje. Bisnode prikuplja podatke dostupne iz javnih registara ili baza, a nakon toga, zahvaljujući internacionalnom iskustvu i znanju, naši stručnjaci te podatke analiziraju i pretvaraju u korisne informacije.

Danas nije problem imati podatke, na internetu se može naći svašta.  No bitno je jesu li ti podaci točni i jesu li to relevantne informacije koje nekoga zanimaju. Mi s jedne strane kupujemo bazu od Fine, kupujemo njihova izvješća koja stručnjaci analitički obrađuju i pripremaju. Zahvaljujući tome poslovnim subektima možemo preporučiti s kime, kako i na koji način poslovati, gdje prepoznavati nove prilike i minimalizirati rizik", priča nam direktor Bisnodea, Benjamin Cerovac s kojim smo razgovarali o značanju certifikata bonitetne izvrsnosti i tko ga sve može dobiti.

Prije tri godine uveli ste certifikat bonitetne izvrnosti koji poduzećima omogućuje potvrdu njihove uspješnosti. Kako ste se odlučili na to i što ste zapravo analizirali?
Promatrajući nelikvidnost kao boljku gospodarskog sustava uvidjeli smo potrebu da prikažemo one koji su kvalitetniji poslovni partneri i s kojima se isplati raditi. Koristeći naše analitičke alate pristupili smo analizi gospodarskih subjekata u Hrvatskoj i analizirali 97.257 tisuća tvrtki koje predaju financijska izvješća u Finu. Promatrali smo podatke o blokadama, platežnom indeksu i navikama i došli do 9961 poduzeća koja imaju osobine poduzeća za koje se može reći da ima visoku likvidnost te da je izvjesno dobar poslovni partneri u smislu da će podmiriti obveze prema svojim partnerima. 

Koji je najveći benefit koji poduzeća dobivaju vašim certifikatom? 
Certifikat je odlična preporuka za potencijalne poslovne partnere, a posebno je interesantan, jer tvrtkama koje nisu razvikane daje mogućnost da se predstave na tržištu. Tu je veliki broj tvrtki za koje niste nikada čuli, ili ste mislili da se tim poslom u hrvatskoj nitko ne bavi. Ovaj certifikat je važan i u bitno naprednijim zemljama od naše, poput Skandinavije ili Njemačke gdje čak može značiti i niže kamate u bankama i druge benefite. U Hrvatskoj nosi malo prizemnije benefite koji su u ovom trenutku možda i značajniji za naše poduzetnike. Konkretno, on govori da se radi o ozbiljnoj firmi koja dugi niz godina radi svoj posao i koja dobro balansira između mogućnosti i obaveza. Vi možete imati sjajne ideje i ići u poslovne izlete koji su ponekad  uspješni, a ponekad i nisu, što može utjecati na vaše partnere. Osim toga, certifikat je i potvrda samom poduzetniku da dobro radi te je dobra reklama. Cerifikat može marketinški vrlo koristan. Benefiti neće odmah vidljivi sutra, ali vjerujem da će s vremenom postati preduvjet za javljanja na razne natječaje. 

Jasno je da je taj benefit važan u Hrvatskoj, a koliko je važan iz perspektive EU?
Upravo je sada, kada je Hrvatska ušla u Europsku uniju, postao vrlo važan. Ako neki poslovni subjekt iz Njemačke traži partnera ,ili dobavljača u Hrvatskoj, to će mu biti pokazatelj da s tim poduzećem neće imati problema u poslovanju. To ne znači da će strana tvrtka odmah sklopiti posao s nekim tko posjeduje AAA certifikat, ali će dobiti osnovnu informaciju da uspješno posluje, da je korektan, da ispunjava svoje obveze. Uostalom to će im uštedjeti vrijeme, jer neće morati istraživati posluje li uopće ta firma i je li uspješna. 

Po čemu se taj certifikat razlikuje od drugih certifikata i može li se uspoređivati s nekim inozemnim certifikatima?
Puno je komercijalnih projekata koji donose nagrade, a one se obično vežu uz rast i podatke koji ne govore dubinski o tome kako neko poduzeće posluje. Mi svojim certifikatom ukazujemo na kvalitetne temeljne vrijednosti kompanija. Za razliku certifikata poslovne izvrsnosi, ovo je certifikat bonitetne izvrsnosti. Dakle, certifikat kvalitete likvidnosti. Taj certifikat koji plasiramo na hrvatsko tržište, primjenjuje u većini zemalja u kojima Bisnode djeluje.

Kako one tvrtke koje zadovoljavaju uvjete mogu doći do tog certifikata?
Nominiranim poduzećima nudimo da kupe taj certifikat po određenim komercijalnim uvjetima. Koji pokrivaju naše troškove istraživanja, analize i izrade certifikata.  

Koliko je interes za dobivanje tog certifikata među tvrtkama?
Mnoge tvrtke su se već odlučile za isticanje certifikata. Stalno dobivamo upite, a očekujemo još veći interes, jer će se poduzeća sada i formalno naći u globlanijem okruženju. Potvrda njihove vrijednosti će biti sve potrebnija, a certificiranje koje govori o specifičnim kvalitetama gospodarskih subjekata će doći do izražaja. 

Kako često se izdaje certifikat?
Certifikat se izdaje svake godine za prethodnu godinu. 

Kolika je mogućnost da procjena likvidnosti poduzeća nije točna, odnosno da tvrtka koja dobije certifikat ode u blokadu, primjerice?
Od 9961 poduzeća koji su nominirane za certifikat na temelju podataka do 31.12 2012. godine, samo je jedno poduzeće ušlo u blokadu. Ako govorimo o statističkim pogreškama, onda govorimo o promilima i s tom informacijom naš certifikat dobiva na značajnoj vrijednosti. 

Možemo li generalno reći iz kojih sektora dolazi najviše likvidnih poduzeća?
Na žalost ne možemo se pohvaliti da postoje sektori koji su temelj rasta i razvoja. Međutim, među nositeljima certifikata je najviše onih koji su iz uslužnih djelatnosti, poput računovodstvenih i revizorskih poslova, arhitektonskih i pravnih tvrtki, savjetovanja i slično. To su tvrtke koje su rasterećene imovinom. I uglavnom se radi o malim poduzećima. Mala poduzeća, u kojima je dominantno kvalitetno upravljanje intelektualnim kapitalom i sposobnost upravljanjem promjenama, su poduzeća koja su uglavnom nositelji certifikata. 

Vrste certifikata

Tri tipa pouzdanih tvrtki

Tvrtke su klasificirane u tri skupine koje su nominirane za certifikate AAA, AA i A. One čija je izvjesnost neplaćanja minimalna, odnosno svega 1,5 posto, njih smo nominirali certifikatom AAA. Taj certifikat govori da je izvjesnost da takva tvrtka neće podmiriti svoje obveze u sljedećoj godini, ili da će ući u blokadu, svega 1,5 posto. Nositelj certifikata AA je tvrtka čija je izvjesnost da neće podmiriti svoje obveze, odnosno da će ući u blokadu 2,4 posto. A za nositelje cerifikata A, ta je izvjesnost 3,5 posto. To su, dakle, izrazito likvidna poduzeća. Osim toga, komunikacija s njima je pokazala Bisnodeu da se radi o poduzećima koji igraju na duge staze, da uvažavaju potrebe svih sudionika i razumiju koncept dionika, odnosno da razumiju da nije dovoljno biti obziran samo prema vlasnicima već i prema svojim kupcima, dobavljačima, zaposlenicima investitorima i lokalnoj zajednici.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Magla svuda , magla oko nas………

New Report

Close