Riječka luka ide u IPO vrijedan 50 milijuna eura

Autor: Jadranka Dozan , 28. ožujak 2014. u 13:39
Povećanju kapitala prethodi odluka o njegovom smanjenju za iznos gubitaka/Goran Kovačić/PIXSELL

Nakon što je Nadzorni odbor Luke Rijeka još potkraj studenoga prošle godine usvojio plan da se za potrebe projekta Škrljevo ide u dokapitalizaciju, taj projekt napokon se počinje i konkretizirati.

Nakon što je Nadzorni odbor Luke Rijeka još potkraj studenoga prošle godine usvojio plan da se za potrebe projekta Škrljevo ide u dokapitalizaciju, taj projekt napokon se počinje i konkretizirati.

Na predloženi plan dokapitalizacije dobivene su potrebne suglasnosti Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom (DUUDI), a sad je dovršen i postupak izbora banke savjetnika. Posao je na kraju povjeren investicijskim bankarima Privredne banke Zagreb. Bude li se sve odvijalo prema sadašnjim zamislima i preferencijama, u drugoj polovici ove godine riječka bi kompanija zajedno s PBZ-om kao agentom trebala upriličiti javnu ponudu novog izdanja dionica. U Upravi Luke Rijeka kažu kako će se "o točnom strukturiranju" modela konačna odluka donijeti tijekom pripremnog procesa, a otprije su isticali da su institucionalni ulagači ti koje ponajprije priželjkuju u novoj vlasničkoj strukturi, zbog dugoročnosti njihova ulagačkog horizonta. Ipak, prema saznanjima Poslovnog dnevnika ideja je, barem zasad, da se ponuda dionica ne ograniči samo na mirovinske i investicijske fondove i druge institucionalne inveinstitore.

Ne bude li u hodu promjene planova, ove ćemo godine nakon dosta dugo vremena napokon na tržištu imati i 'pravi' IPO. Takvi su posljednjih godina u nas prava rijetkost, a nekoliko posljednjih uglavnom je realizirano u prilično zatvorenom i uskom krugu 'institucionalnih' ulagatelja. S potvrdom plana dokapitalizacije potkraj studenoga govorilo se o ciljanom iznosu oko 300 milijuna kuna "ili više, ovisno o rezultatima i odazivu na natječaju". Na naš upit o ciljanoj veličini dokapitalizacije, iz kompanije su nam potvrdili da je to i dalje ciljani iznos. "Unutar samog procesa, nakon dubinskog snimanja, razvoja poslovnih planova i procjene vrijednosti, doći ćemo do realne vrijednosti, te u skladu s tim konačno modelirati dokapitalizaciju", kaže Vedran Devčić, predsjednik Uprave Luke Rijeka. Budući da je prikupljanje kapitala vezano uz investicije za koje građevinske dozvole u Luci  očekuju u trećem kvartalu, Devčić ističe kako "ne postoje objektivni razlozi za bilo kakvu hitnoću", ali dodaje kako se prema planiranoj dinamici očekuje da će proces dokapitalizacije biti realiziran u drugoj polovici ove godine.

Prema projektnom planu i planu financiranja, Projekt Škrljevo, odnosno uređenje pozadinskog terminala i nabavka mehanizacije investicije su koje se procjenjuju na više od 50 milijuna eura. Svojim značajem Projekt Škriljevo osigurava daljnji razvoj Luke Rijeka i riječkog prometnog pravca i utoliko, kako kažu u Upravi, "nadilazi interese tvrtke i predstavlja strateški projekt od šireg gospodarskog i nacionalnog značaja".Okosnica investicijske priče na koju će zaigrati prema investitorima je ponajprije velik potencijal rasta prometa na riječkom prometnom pravcu u budućim godinama. Među važnijim uporištima tog potencijala u Upravi Luke ističu ulazak u EU "koji ponovno otvara naše  povijesno tržište" te ulaganja vrijedna milijarde eura kojima HŽ Infrastruktura obnavlja postojeću i gradi nove pruge na Mediteranskom TEN-T koridoru (Rijeka-Zagreb-Budimpešta).

Uz to, i velika ulaganja koja su završena na kontejnerskom terminalu Brajdica te početak gradnje drugog kontejnerskog terminala u realizaciji Lučke uprave Rijeka koji će uskoro biti koncesioniran, idu u prilog očekivanom rastu prometa, a u smislu njegova korištenja i podupiranja moderniziran i razvijen pozadinski terminal Škrljevo od iznimne je važnosti.  Već zimus iz riječke su luke nagovijestili da bi povećanju temeljnoga kapitala trebala prethoditi odluka o njegovu smanjenju za približan iznos gubitaka prenesenih iz prijašnjih godina, a to bi se provelo smanjenjem nominalne vrijednosti dionice sa 100 na 70 kuna. U svakom slučaju, nakon ta dva koraka plan je da država ostane natpolovični vlasnik Luke. Inače, u Luci Rijeka lani je prekrcano 3,6 milijuna tona tereta. To je količinski manje nego godinu prije, ali u kompaniji ističu kako je struktura tereta poboljšana. Osjetno je porasla količina prekrcanog (skupljeg) tzv. generalnog i ostalih suhih tereta, dok je kod rudače  i ugljena zabilježen pad. U konačnici je tvrtka ostvarila nepunih 190 milijuna kuna ukupnog prihoda i iskazala 6 milijuna kuna dobiti prije oporezivanja. 

Komentari (10)
Pogledajte sve

Lkpc su neki dokup radili od 6000,00kn prema dolje,pa na 2800,00,pa na 1800,00.. sad vidim neki dan da je dogurala do 500,00kn,… oprez

@ MrShark,

i još nitko nije završio u Remetincu .

Jel to prema provjerenom modelu LKPC?;)
Vidim da neki tu sugeriraju odlicnu priliku za dokup, ok svatko neka odluci za sebe al na Lkpc su neki dokup radili od 6000,00kn prema dolje,pa na 2800,00,pa na 1800,00.. sad vidim neki dan da je dogurala do 500,00kn,… a sve to se dogadjalo uz stalne neke nove vijesti o dokapitalizaciji i naravno eksploziji cijene nakon toga ako me pamcenje ne vara, dok je dionica permanentno klizila prema dolje… oprez

Ako neko puši, neko ipak i zarađuje!?

Slažem se s Perom…ovo bi mogla biti još jedna u nizu dobrih prilika za popušiti… za male dioničare.

New Report

Close