Puno krokodila na malom tržištu i zavist koče nacionalne brendove

Autor: Božica Babić , 19. studeni 2015. u 07:21
Zvonimir Mršić; Marin Pucar; Helmut Fenzl

Stjepan Roglić, potpredsjednik Orbica, pozvao proizvođače neka se jave, voljni su za njih preuzeti distribuciju na tržištima gdje već posluju.

Eva je najpoznatiji hrvatski riblji brend već prisutan na inozemnim tržištima, no još nekoliko proizvođača pokušava postati prepoznatljivo na svjetskoj razini, a naša ukupna proizvodnja tek je 20 posto u odnosu na Grčku. Mi ovako mali stvaramo dva-tri brenda, umjesto da potisnemo taštine i zajedno guramo samo jedan", rekao je predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić na FMCG konferenciji (Fast Moving Consumer Goods) magazina In Store.

 

Mršić

Eva je najpoznatiji hrvatski riblji brend, još se proizvođača pokušava probiti, a proizvodimo 20% u odnosu na Grčku

Znanja imamo, novac više nije problem, iz EU fondova za ruralni razvoj i ribarstvo do 2020. raspoloživo je više od 2,5 milijardi eura i ta se sredstva, ističe Mršić, moraju iskoristiti.  "Vegeta je već globalni brend, no može biti još jača. Pozivam gospodarstva na suradnju, svu sirovinu proizvodimo ovdje, dok bi Belje udruživanjem malih proizvođača moglo biti nositelj razvoja proizvodnje kulena za izvoz", iznio je moguće modele okrupnjavanja kroz partnerstva Mršić uz apel da se ne dupliciraju kapaciteti i odbace negativni sindromi zavisti iz susjedstva.  

 

2,5mlrd.

eura na raspolaganju je Hrvatskoj do 2020. iz EU fondova za ruralni razvoj i ribarstvo

Otkupna stanica
Predsjednik Uprave Zvečeva Marin Pucar iznio je podatak da je u pet godina prodaja čokolade na RH tržištu u tonama rasla 25 posto, dok je istodobno financijski rezultat lokalnih proizvođača stagnirao. Prozvao je trgovce koji visokim zahtjevima koče razvoj proizvođača pa se za ulazak na policu jednokratno unaprijed troše i trogodišnji iznosi planirani za marže. "U takvim uvjetima teško je sačuvati opstojnost, puno je krokodila na ovom malom tržištu, jedino rješenje je internacionalizacija poslovanja," smatra Pucar.

 

Pucar

U pet godina prodaja čokolade u RH u tonama rasla 25%, a financijski rezultat lokalnih proizvođača je stagnirao

Do kraja 2015. Spar Hrvatska će na police sestrinskih tvrtki u Austriji, Mađarskoj i Sloveniji izvesti hrvatskih proizvoda za 60 milijuna eura što je 10 posto više nego lani. Austrijsko tržište je ove godine konzumiralo čak 25 posto više hrvatskih artikala nego u 2014. iznio je direktor tvrtke Helmut Fenzl. "Otvoreni smo za još snažniju suradnju s ovdašnjim proizvođačima, kako za hrvatsko tako i za ostala tržišta, pripravni smo biti otkupna stanica," poručio je Fenzl.  

 

25posto

više naših artikala nego 2014. konzumirali Austrijanci

Tržišne niše
I Stjepan Roglić, potpredsjednik grupe Orbico pozvao je proizvođače neka se jave, voljni su za njih preuzeti distribuciju na tržištima gdje već posluju. "Znamo da mnogi Austrijanci, Česi, Slovaci i Poljaci nakon ljetovanja na Jadranu rado kupuju proizvode iz RH koje su kušali kao turisti," kaže Roglić.

 

Fenzl

Do kraja 2015. ćemo u Austriju, Mađarsku i Sloveniju izvesti hrvatskih proizvoda za 60 milijuna eura

Predsjednik Uprave Penny Italia Miodrag Borojević misli da bi hrvatski proizvođači trebali slijediti iskustva iz susjedstva gdje su razvijeni jaki klasteri. "Italija se globalno brendirala kao destinacija vrhunske gastronomije. Hrvatska se ne može 'tući' s moćnim internacionalkama, ali može naći tržišne niše za mnoge premium proizvode, posebice one oznaka eko i autohtone," savjet je Borojevića. 

Komentirajte prvi

New Report

Close