Potrošnja u lipnju porasla 11. mjesec zaredom, za 0,9 posto

Autor: Poslovni.hr/H , 04. kolovoz 2015. u 15:14
Foto: Goran Jakus/PIXSELL

To je znatno sporiji rast nego mjesec dana prije, kada je potrošnja skočila 4,1 posto, što je bio njezin najveći rast od rujna 2007. godine.

U Hrvatskoj je u lipnju promet u trgovini na malo realno porastao za 0,9 posto na godišnjoj razini, znatno sporije nego mjesec dana prije, ali je u uzlaznoj putanji već 11. mjesec zaredom, što nije zabilježeno još od 2007. godine.

Državni zavod za statistiku objavio je u utorak prvu procjenu prema kojoj je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u lipnju, prema kalendarski prilagođenim podacima, nominalno porastao za 0,8, a realno za 0,9 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

To je znatno sporiji rast nego mjesec dana prije, kada je potrošnja skočila 4,1 posto, što je bio njezin najveći rast od rujna 2007. godine.

Premda sporije, nastavljen je višemjesečni pozitivni trend, s obzirom da je pad maloprodaje posljednji puta zabilježen u srpnju 2014. godine.

Rast prometa u trgovini na malo 11 mjeseci zaredom nije zabilježen još od 2007., dvije godine prije početka šestogodišnje recesije.

"Na lipanjske podatke o prometu u trgovini na malo vjerojatno se prelio pozitivan utjecaj početka turističke sezone, ali i nastavak poboljšanja indeksa iz ankete pouzdanja potrošača, koji je zasigurno potaknut rasterećenjem dohotka, nakon izmjena Zakona o porezu na dohodak. Uz navedeno, rast prodaje novih automobila u lipnju za 10,7 posto na godišnjoj razini te niska baza, kao posljedica dugotrajne krize, podržali su rast prometa u trgovini na malo", navode analitičari Raiffeisebank Austria u osvrtu na izvješće DZS-a.

Premda ističu kako će nepovoljni uvjeti na tržištu rada i dalje ograničavati snažniji rast potrošnje, analitičari RBA u cijeloj ovoj godini očekuju pozitivnu stopu rasta u trgovini na malo. Smatraju da će se to pozitivno odraziti i na bruto domaći proizvod (BDP).

Upravo je jačanje osobne potrošnje, uz rast izvoza, bio glavni čimbenik rasta BDP-a u prvom tromjesečju ove godine, već drugi kvartal zaredom, zahvaljujući čemu je gospodarstvo, nakon šest godina, izašlo iz recesije.

Komentirajte prvi

New Report

Close