Objavljen koncesijski ugovor za Zračnu luku Zagreb

Photo:Grgur Zucko/PIXSELLGrgur Zucko/PIXSELL Photo:Grgur Zucko/PIXSELLGrgur Zucko/PIXSELL

U opsežnom ugovoru, na 210 stranica, detaljno su pobrojane obveze koncesionara i davatelja koncesije te utvrđena koncesijska naknada, u razdoblju od 30 godina, koliko traje koncesija.

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture objavilo je na svojim internetskim stranicama Ugovor za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb između Republike Hrvatske i tvrtke Međunarodna zračna luka Zagreb, koja je 5. prosinca preuzela zagrebačku Zračnu luku.

U opsežnom ugovoru, na 210 stranica, detaljno su pobrojane obveze koncesionara i davatelja koncesije te utvrđena koncesijska naknada, u razdoblju od 30 godina, koliko traje koncesija.

Riječ je o izmjeni broj dva Ugovora o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb između Republike Hrvatske (RH) i Međunarodne zračne luke Zagrebu od 2. prosinca ove godine.

Ugovor o koncesiji izvorno je potpisan 11. travnja prošle godine između društva ZAIC i RH, prenesen 28. rujna 2012. sa ZAIC-a na društvo Međunarodna zračna luka Zagreb, izmjenjen je 30. srpnja 2013. te se dodatno mijenja 2. prosinca ove godine.

Koncesionar je prema ugovoru dužan za tri godine izgraditi novi putnički terminal pa bi Zagreb novu zračnu luku trebao imati oko Božića 2016. godine.

Krajem prošlog tjedna iz tvrtke-koncesionara izvijestili su da je financijska konstrukcija za koncesiju nad zagrebačkom Zračnom lukom zatvorena potpisima ugovora o financiranju s bankama i Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture, a ukupna investicija u taj projekt iznosi 331 milijun eura.

Ugovore s bankama i Ministarstvom potpisale su sve tvrtke uključene u konzorcij ZAIC, koji ima stopostotni udjel u tvrtci Međunarodna zračna luka Zagreb, i kojeg čine francuske tvrtke Aéroports de Paris Management (tvrtka-kćer u potpunom vlasništvu tvrtke Aéroports de Paris) i Bouygues Bâtiment International (tvrtka-kćer u vlasništvu Bouygues Construction), turski TAV Airports, hrvatski Viadukt te fond Marguerite (EU) i IFC (dio grupacije Svjetske banke).

Potpisivanjem tih ugovora MZLZ je postala i službeni upravitelj ZLZ-a za razdoblje od idućih 30 godina, u što je uključen putnički terminal tijekom i nakon izgradnje, teretni terminal, parkiralište i ostala infrastruktura koja će se razviti.

Investicija od ukupnih 331 milijun eura dijeli se na 243 milijuna eura za dizajn i izgradnju novog putničkog terminala te na 88 milijuna eura rezerviranih za održavanje aerodromske infrastrukture tijekom trajanja koncesije.

Novi putnički terminal ZLZ-a trebao bi biti dovršen za tri godine, imat će površinu od 65 tisuća metara četvornih, godišnje će moći primiti oko 5 milijuna putnika ili oko 3 milijuna više nego sada, navode iz MZLZ-a.

Komentari (5)
  • Pero7
    Pero7 13:54 11.12.2013.


    GUSKE U MAGLI:

    http://www.vecernji.hr/felix/2013-11-22?close_url=/ [vecernji.hr]

  • Pero7
    Pero7 7:55 11.12.2013.


    Poslušali su me sa HTV 1 Dnevnik 10.12.13.Gledajte !

    Nakon što nam je kumek iz Krapine dao da čitamo 210 stranica koncesijskog ugovora novinari su ustanovili da postoji još 30 priloga koje nam nije dao.

    Kada je ulovljen obečao je da će uskorodostaviti i tih 30 priloga .

    A TAJNE UGOVOREpo njegovoj izjavi nećemo nikada dobiti na uvid !

    Transparentno !

    Sve mi se čini da je taj ugovor (na 30 godina) mogao potpisati netko iz bedakove hiže.

  • Pero7
    Pero7 7:56 10.12.2013.

    Novinari , istraživači , budite pošteni i proučite ugovor a ne laprdajte bez veze .
    Već sada se vidi da je ugovor vrlo nepovoljan i da će vjerojatno Država Francuzima plaćati odštetu , glavnicu , kamate…..
    Za 30 godina u najboljem slučaju možemo dobiti 250 miliona a kumek iz Krapine priča o miliardi.
    Čitajte !
    Pitajte sindikat !

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!