Najveći avion na svijetu s Končarovim transformatorom leti s Plesa

Autor: Ante Pavić , 05. studeni 2013. u 15:43
Transformator kojega će u nedjelju na Filipine prevesti najveći avion na svijetu (Marko Prpic/PIXSELL)

Vijest da najveći avion na svijetu Antonov 225 slijeće u Hrvatsku, pozornost domaćih medija usmjerio je prema tvrtki Končar Energetski transformatori (KPT)

Vijest da najveći avion na svijetu Antonov 225 u petak slijeće u Hrvatsku kako bi za filipinsku elektranu prevezao transformator velike snage, pozornost domaćih medija usmjerio je prema tvrtki Končar Energetski transformatori (KPT) koja je izradila transformator. U pitanju je također grdosija teška ukupno 210 tona, ali će Antonov preuzeti dio transformatora mase 140 tona, dok će ostatak brodom otploviti prema Filipinima. Iako je cijena transformatora poslovna tajna, transport će koštati upola više nego sam transformator. Neslužbeno saznajemo da cijena transporta nije manja od milijun i pol eura, a Antonov s teretom iz Zračne luke Pleso polijeće u nedjelju, nakon što se ukrcaj obavi u subotu. 

"Transport brodom od luke Rijeka do luke Batangas trajao bi 40 do 45 dana, ali je zbog velikih gubitaka kojim kupac gubi svakim danom rada elektrane bez transformatora odlučio da mu je isplativije platiti prijevoz zračnim putem koji će trajati dva dana", kazao je Ivan Milčić, predsjednik Uprave KPT. Konačno odredište je elektrana San Lorenzo kojoj je nedavno izgorio jedan transformator što ga je također izradio KPT pa elektrana radi s 50 posto snage. "Nije u pitanju loša izvedba transformatora, nego viša sila", objasnio je Milčić. KPT većinu transformatora za prekomorske zemlje prevozi željeznicom, ili cestama do luka Rijeka i Vukovar. 

Njemački koncern Siemens je 51-postotni vlasnik koji u cijelom svijetu ima 22 slične tvornice za izradu transformatora. Kako je prijevoz najskuplja stavka, postavlja se pitanje zašto transformator nije izrađen u Aziji, gdje Siemens također ima nekoliko postrojenja. "Prva je opcija bila da se transformator napravi u Kini, ali tamošnji proizvođač nije mogao napraviti transformator u  kratkom roku kao što smo mi u stanju", kazao je Milčić. KPT se u ugovoru obvezao da će transformator isporučiti u roku od pet i pol mjeseci, iako je uobičajeni rok isporuke ovakvog transformatora 12 mjeseci. 

KPT je jedna od najprofitabilnijih tvrtki unutar Siemensovog odjela za proizvodnju transformatora, naglasio je Milčić. Zapošljava 515 radnika i u razdoblju od 2003. do 2012. godine isporučila je na svjetskom tržištu proizvoda i usluga u vrijednosti od osam milijardi kuna. Izvozi u 84 zemalja svijeta na svim kontinentima i u izvozu ostvaruje više od 97 posto ukupnih godišnjih prihoda. "Želja nam je da uđemo u Kanadu. Bili smo blizu, ali ne sumnjam da ćemo uspjeti", kazao je Milčić koji je naglasio da bi Končar ove godine mogao zabilježiti 40 posto više novih ugovora nego lani što pokazuje da se svjetsko tržište oporavlja. 

 


 Obilazak tvornice Končar i predstavljen energetski transformator za kojeg je kupac s Filipina naručio najskuplji mogući prijevoz u najvećem zrakoplovu na svijetu, Antonovu 225. Na fotografiji: direktor Ivan Milčić. Photo: Marko Prpic/PIXSELL

 

Komentirajte prvi

New Report

Close