Metro u Hrvatskoj rastao 1,5%, grupa uz pomoć Alibabe želi osvojiti Aziju

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL , 16. prosinac 2015. u 12:53
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Metro ulazi na 10 novih tržišta, uključujući i brzorastuće megapolise u Aziji i Srednjem istoku.

Metro Grupa u poslovnoj je godini 2014./2015., koja je završila 30 rujna, ostvarila 59,2 milijarde eura ukupnih prihoda, 1,5 posto više nego godinu ranije. Operativna dobit prije oporezivanja iznosila je 1,51 milijardu eura, dok je neto gubitak smanjen za 2,2 milijarde na 2,5 milijardi eura, kazao je na jučerašnjoj konferenciji za novinare u Dusseldorfu prvi čovjek grupacije Olaf Koch, ističući kako je protekla godina bila jedna od najintenzivnijih, ali i najuspješnijih za Metro u fazi transformacije.

 

150tisuća

profesionalnih kupaca ima Metro Hrvatska

"Postigli smo održivi rast za Metro C&C i Media Saturn te ćemo nastaviti slijediti poslovnu strategiju i u 2015./2016. Dodatno ćemo raditi na modernizaciji i preuređenju trgovina i prodajnih linija, iskoristiti prednosti akvizicija te tražiti nove prilike za ekspanziju", rekao je Koch.  Metro Cash&Carry na globalnoj je razini ostvario rast prodaje od 29,9 milijardi eura, što je plus od 0,9 posto, dok su prihodi Metroa C&C Hrvatska iznosili 214 milijuna eura, što je rast od 1,5 posto u odnosu na godinu ranije, dok je HoReCa segment poslovanja (hoteli, restorani, cattering) rastao visokih 8,6 posto.

Uz online kupnju i dostavu, upravo je na lokalnim kupcima i HoReCa-i naglasak i jedan od prioriteta u idućoj godini u Hrvatskoj, otkako je četvrti trgovac u Europi u ovoj godini redefinirao i modernizirao svoje poslovanje, riješio se neprofitabilnih tvrtki poput 135 robnih kuća Kaufhof u Njemačkoj i Belgiji, koje je za 2,8 milijardi eura prodao kanadskom Hudson's Bayu, te dopustio svakom od voditelja tržišta unutar grupacije više autonomije u planiranju strategije i prilagođavanju poslovanja lokalnim specifičnostima.

Činjenica je, naime, kako Metro Hrvatska ima 150.000 profesionalnih kupaca, a prema posljednjim podacima čak 95% svih restorana i hotela u Hrvatskoj kupci su Metroa. Za potpuni zaokret u taj sektor potrebno je oko dvije godine za upotpunjavanje asortimana i prilagodbu, čemu na ruku ide i ojačani sustav dostave proizvoda otvaranjem prve logističke platforme u Sesvetama. S relociranim splitskim Metroom u nekadašnjim Baumaxom, za što je upravo sklopljen ugovor, očekuje se još veći rast u HoReCa segmentu u Hrvatskoj. S nedavnom akvizicijom Classic Fine Foodsa, vodećeg distributera prehrambenih proizvoda u Aziji i na Srednjem Istoku, Metro će pak i dodatno ojačati veleprodajnu diviziju Metro C & C stavljajući još snažniji naglasak na hotele, restorane, catering i dostavu.

 

Koch

Protekla godina bila je jedna od najintenzivnijih, ali i najuspješnijih za Metro u fazi transformacije

Zahvaljujući njoj Metro ulazi na 10 novih tržišta, uključujući i brzorastuće megapolise u Aziji i Srednjem Istoku  koji su trenutno najprivlačnija HoReCa tržišta na svijetu. Classic Fine Foods osigurat će Metrou širenje s ekskluzivnim poslovnim modelom koji odgovara specifičnoj skupini kupaca, vrhunskim chefovima i hotelima s pet zvjezdica. U osvajanju globalno vrlo značajnog kineskog tržišta računaju pak na novo strateško partnerstvo s kineskim Alibabom. Putem svoje službene online trgovine na Alibabinoj platformi Tmall Global niz njemačkih proizvoda, uključujući i vlastite brandove, ponudit će kineskim kupcima. "Unatoč izazovnom ekonomskom okruženju i u idućoj godini očekujemo rast ukupne prodaje od 1,5%, čemu će najviše doprinijeti prodajne linije Metro C&C-a i Media-Saturna", uvjeren je Koch.  

Hrvatski proizvodi na policama

Otvorena vrata za izvoz u 15 zemalja

U ovom trenutku čak 60 posto asortimana METRO-a čine proizvodi hrvatskih dobavljača, kojih je sada 613, od kojih je 87 novih ove godine uvršteno u asortiman, dok ih 60 radi robne marke Metroa. Mnogima od njih otvorena su i vrata izvoza u 15 zemalja u kojima posluje taj njemački lanac.

Komentirajte prvi

New Report

Close