Mercatoru 10% tržišta maloprodaje

Autor: Božica Babić , 31. siječanj 2010. u 22:00

Na tržištu veleprodaje mješovitom robom nakon koncentracije Mercator će biti zastupljen sa 5-10 posto

Nakon preuzimanja Getroa udjel tvrtke Mercator Hrvatska na tržištu maloprodaje mješovitom robom iznosit će manje od 10 posto, dok će na tržištu veleprodaje mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za kućanstvo, nakon provedbe koncentracije Mercator biti zastupljen sa 5-10%, ocijenila je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja dopuštajući koncentraciju nastalu kroz spomenutu akviziciju.

Mercator tržišni udjel u maloprodaji najviše povećava (20-30%) na području Grada Zagreba, Karlovačke i Istarske županije te Dubrovačko-neretvanske. Na prostoru Brodsko-posavske, Varaždinske i Splitsko-dalmatinske županije tržišni udjel iznosit će 10-20%, dok će na području Primorsko-goranske, Osječko-baranjske, Sisačko-moslavačke i Bjelovarsko-bilogorske županije Mercator prisvajati manje od 10% tržišta. U AZTN-u ističu kako je riječ o koncentraciji na tržištima, čija je temeljna značajka otvorenost i dinamičnost, sloboda pristupa i odsustvo značajnih zapreka pristupu tržištu. Na hrvatskom tržištu maloprodaje, pojašnjava regulator, djeluje velik broj konkurentnih poduzetnika. Novonastala koncentracija između Mercatora i Getroa dio je procesa konsolidacije i okrupnjavanja koji uobičajeno slijedi nakon razdoblja “novih ulazaka” u vrijeme otvaranja i liberalizacije tržišta. Uzimajući u obzir i vrijeme gospodarske krize, kada je zbog pada potražnje i prometa u trgovini te pogoršanja uvjeta poslovanja dio poduzetnika možda prisiljen čak i izaći s tržišta, spomenuto povezivanje neće ostaviti negativan učinak. Agencija ocjenjuje da će provedbom koncentracije u trgovini na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za kućanstvo, na hrvatskom tržištu doći do daljnjeg jačanja konkurencije. Nastao je gospodarski subjekt koji će svojom snagom potaknuti tržišno natjecanje u hrvatskoj maloprodaji, što bi trebalo rezultirati većim pogodnostima za potrošače ponajprije u smislu bolje ponude, nižih cijena i veće mogućnosti izbora, smatraju u AZTN-u.

Komentirajte prvi

New Report

Close