Kinezi preuzimaju Luku Zadar, mali dioničari protiv

Autor: Lidija Kiseljak/VL , 29. kolovoz 2017. u 11:30
Koncesija je dana na razdoblje od 25 godina/Dino Stanin/PIXSELL

Tvrtka Luxury Real Estate isključila male dioničare iz prava prvenstva upisa novih dionica.

Jiangxiong Hu, kineski ulagač koji je najviše pažnje privukao svojom novčanom ponudom Ividi Todoriću za spašavanje Agrokora, no koje se zbog eskalacije krize u koncernu, nije ostvarilo, sada izaziva buru u Zadru, zbog željenog daljnjeg ulaganja u Luku Zadar u kojoj već ima udjel od 24 posto i krivog tumačenja njegove namjere od strane malih dioničara.

Naime, tvrtka Luxury Real Estate kineskog investitora sazvala je skupštinu za 31. kolovoza i predložila dokapitalizaciju u kojoj ne stoji poziv svim dioničarima, odnosno isključeni su iz prava prvenstva upisa novih dionica. Takvo što diglo je na noge ostale male dioničare, koji su, zato što su izostavljeni, podnijeli i kaznene prijave nadleženim institucijama u Hrvatskoj i Sloveniji, s obzirom na to da je većinski vlasnik Luke Zadar Slovenac, te su o svemu obavijestili i kinesko veleposlanstvo.

No, do četvrtka će, kako doznajemo, dnevni red biti izmijenjen i pravo na upis novih dionica imat će svi dioničari, koji će najvjerojatnije u roku od oko 15 dana imati vremena da to i učine. Namjera kineskog ulagača nije bila izostaviti nekoga iz postupka, nego se vodio činjenicom da trenutačno ionako svi računaju da će novac on uložiti. A novac je neophodan, jer posljednje tri godine poslovanje je loše i ne mogu se ostvariti obveze preuzete ugovorom o koncesiji danoj na 25 godina, u kojoj stoji i ulaganje od 215,75 milijuna kuna.

Zato i namjere kineskog ulagača, koji izgleda za sada jedini ima novac od postojećih dioničara, podržavaju i lokalna uprava i županija.  Planirani iznos dokapitalizacije je oko šest do osam milijuna eura. Jasno je da kineski ulagač ima interese od tog ulaganja, jer već godinama ulagači iz te zemlje govore kakve prednosti za njihov transport može imati luka na Jadranu. Kako kaže predsjednik Kinesko-jugoistočne europske poslovne asocijacije (CSEBA) Mario Rendulić to je kraći put kineskog transporta za osam dana, a i manji trošak.

Plan je, kaže, u Luci prije svega uložiti u dizalice, gatere i skladište.. Za ozbiljnije ulaganje trebat će i više novaca, sigurno oko 100 milijuna eura, no računa se da bi se u projekte mogli uključiti i lokalni partneri. Primjerice, kroz plan gradnje hladnjače. Rendulić naglašava i da skrivenih namjera ulaganja nema, nego Hu kao i svaki ulagač, želi dati novac, kako bi se projekt razvio, pa tako i on kao ulagač dobio povrat uloženog, a tada i spreman u nekim projektima predat vlasništvo. Kao što je primjerice slučaj s hotelom u Pagu.

Komentirajte prvi

New Report

Close