Kako dišu koprivničke tvrtke? Evo pet inspirativnih primjera

Autor: Tomislav Pili , 31. siječanj 2015. u 13:21
Edukacija poduzetnika Poslovni uzlet grada Koprivnice u organizaciji Poslovnog dnevnika. Photo: Marko Jurinec/PIXSELL

Upornost i želja za uspjehom zajednička im je nit.

Upornost i želja za uspjehom zajednička je nit koja se provlačila kroz predstavljanje pet poduzetnika jučer tijekom Poslovnog uzleta grada Koprivnice. Osnovana u sami osvit krize, 2008. godine, tvrtka Inducta započela se baviti s razvojem softverskih rješenja za poduzeća. Kako je naglasio predstavnik te tvrtke, Danijel Dukarić, glavni fokus Inducte nisu uniformirana softverska rješenja, već rješenja po mjeri kupca i njegovih potreba. Klijenti njihov softver koriste za podršku poslovnim procesima, integraciju sustava te analitiku.

Čak polovica prihoda tvrtke dolazi s inozemnih tržišta

 


Danijel Dukarić (Photo: Marko Jurinec/PIXSELL)

„Kod rješenja po mjeri imamo jedinstveni model jer nudimo fiksnu cijenu, za razliku od prodaje usluga po satu bez rizika razvoja i pogreške inicijalne procjene“, istaknuo je Dukarić. Uz rješenja po mjeri klijenta, Inducta se bavi i ponudom već gotovih rješenja koja su slična klijentovim potrebama, a nakon što se ustanovi što kupcu ustvari treba, takva se rješenja prilagođavaju. Na kraju, spektar usluga zaokružuju usluge savjetovanja koji bi softver najbolje odgovarao klijentovim potrebama. Kako je istaknuo Dukarić, glavno tržište Inducte, uz domaće, jest srednja i istočna Europa u domeni ICT tržišta. Čak polovica prihoda tvrtke dolazi s inozemnih tržišta.

Izbor Koprivnice za sjedište tvrtke bio je u neku ruku i logičan zbog dobre povezanosti sa glavnim središtem poslovnih aktivnosti – Zagrebom – ali i kvalitetne IT infrastrukture, poput brzog interneta. Inducta trenutno zapošljava 14 zaposlenika, a radi se uglavnom o mladim ljudima koji su diplomirali ili studiraju u Zagrebu, Varaždinu ili Rijeci na fakultetima kompatibilnima potrebama Inducte. „Radi se o zaposlenicima iz Koprivnice i okolice koji su se željeli vratiti u rodni grad“, ističe Dukarić.

Tvrtka je osnovana vlastitim kapitalom osnivača koji je utrošen i za nabavku opreme. Govoreći o financiranju, Dukarić je naglasio prednosti i nedostatke organskog rasta koji Inducta i primjenjuje. „U negativne strane spada spori rast te nedostatak tržišta koje otvaraju investitori. U pozitivne bih strane izdvojio jeftinije financiranje kroz izbjegavanje plaćanja kamata na kredite te što sva proizvedena rješenja mogu završiti na tržištu“, kaže predstavnik Inducte dodajući kako bi europski fondovi mogli pomoći u premoštavanju negativnih posljedica organskog rasta. Budućnost Inducte Dukarić vidi u daljnjem jačanju rješenja za izvoz, povećanju prodaje na lokalnoj i regionalnoj razini te nalaženju partnera za povlačenje sredstava iz europskih fondova.

Uspjeli ući u velike trgovačke lance

 


Silvija Repić ( Photo: Marko Jurinec/PIXSELL)

Proboj na domaće, ali i strano tržište namjerava postići i tvrtka Sana delikatese. Radi se o projektu skupine entuzijasta i gurmana, kako je pojasnila vlasnica tvrtke Silvija Repić. Iako je, kako kaže, imala stabilan posao u velikoj kompaniji, Repić je prije nekoliko godina počela razvijati ideju o proizvodnji humusa, namaza od slanutka i sezama koji potječe iz istočnog Mediterana. Sana delikatese je osnovana 2013., a trenutno u koprivničkom poduzetničkom inkubatoru zapošljava petero zaposlenika. Na tržištu su od početka rujna prošle godine. „Cilj nam je bio razviti prepoznatljivi hrvatski brend kojim se možemo širiti na regionalnom i europskom tržištu“, naglasila je Repić.

Spektar usluga Sane trenutno se sastoji od spoja proizvodnje hrane i edukacije. Naime, tvrtka nudi usluge edukativnih seminara u području komunikacija, prodaje, upravljanja ljudima te elektroničkog učenja. Proizvodni dio spektra za sada čine već spomenuti humus s originalnom izraelskom recepturom koji se proizvodi u dvije varijante, blagog i pikantnog okusa. Drugi je „Povrtni mix“, prilog od pet vrsta povrća s grila. „U Hrvatskoj humusa praktički i nema, što je s jedne strane velika prilika, ali s druge strane i nedostatak jer potrošači nemaju naviku kupovanja te namirnice“, tvrdi Repić. Stoga tvrtka znatne napore ulaže u promociju, a uspjeli su ući u velike trgovačke lance jer im je bitan volumen prodaje, dodaje Repić.

Distributivne kanale tvrtka je pronašla i u malim specijaliziranim trgovinama zdravom hranom, sajmovima te restoranima i hotelima. Vrtići su također odlično prihvatili Sanine proizvode, kaže Repić, a trenutno ispituju mogućnosti prodaje studentskim centrima te bolnicama. Svi proizvodi imaju nekoliko certifikata, a Repić je istaknula Europski vegetarijanski certifikat, kosher i halal certifikat te certifikat o bezglutenskim namirnicama. „Želimo što prije izaći iz hrvatskih okvira“, istaknula je Repić na kraju predstavljanja.

"Rad za drugoga smatram zatvorom"

 


Miran Katar ( Photo: Marko Jurinec/PIXSELL)

To je svakako i želja Mirana Katara, osnivača tvrtke Katar koja se bavi izradom vrhunskih električnih gitara namijenjenih profesionalnim glazbenicima. Kako je naglasio Katar, inače po struci grafički dizajner, nakon fakulteta zaposlio se u jednoj agenciji, ali je brzo dao otkaz jer rad za drugog smatra „zatvorom“. Na dolazak u koprivnički poduzetnički inkubator ponukao ga je prijatelj, koji ga je, prisjeća se Katar, doslovno odvukao tamo. „Kapitala nisam imao, ali sam osnovao poduzeće iako nisam imao pojma što znači imati tvrtku“, kaže Katar. No, sudjelovanje u jednoj televizijskoj emisiji za sada se pokazuje kao odličan marketinški potez, ističe taj mladi poduzetnik u kratkom predstavljanju.

Marketinški veteran koprivničke Podravke krenuo u vlastiti biznis, sin slijedio

Marketing je temelj poslovanja i tvrtke Wrhovski koju je predstavio Ivan Vrhovski. Tvrtku je 2011. osnovao njegov otac Valent, marketinški veteran koprivničke Podravke dok je Ivan iskustvo stjecao u agenciji Abrakadabra. Valent Vrhovski ispravno je zaključio kako mnogim malim tvrtkama treba marketing, ali nemaju mogućnosti imati marketinški odjel unutar tvrtke. Wrhovski tu nastupa kao „marketinški odjel to go“, kako je to slikovito pojasnio Ivan Vrhovski dodajući kako nisu klasična marketinška agencija jer su usmjereni na sve elemente marketinškog miksa. Većina tvrtki njihovih klijenata osnovana je još 90-ih godina, a dolaze iz prehrambenog sektora, maloprodaje i veleprodaje te proizvodnje. „Nudimo usluge razvoja strategije, savjetovanja u maloprodaji i veleprodaji, izradu vizualnog identiteta, copywriting i PR objave, medijski zakup i event management“, ističe Vrhovski. Dodaje kako se on u posljednje vrijeme fokusira na digitalni marketing, pa je pozvao sve zainteresirane partnere na moguću suradnju u tom području.

 

Ambalaža čini 75 posto asortimana tvrtke


Dubravka Babić ( Photo: Marko Jurinec/PIXSELL)

Na kraju se predstavila tvrtka Baltazar s najdužim stažem na tržištu. Naime, ta je tvrtka za tiskarsku djelatnost osnovana još 1993. godine, istaknula je predstavnica Dubravka Babić. Nakon više od 20 godina postojanja izrasli su u respektabilnu tvrtku s 30 zaposlenih. Vizija im je, kaže Babić, postati prvi izbor kupaca kada je riječ o ambalaži za prehrambenu, kozmetičku i farmaceutsku industriju. Proizvodni procesi Baltazara sastoje se od pripreme za tisak, konstrukcije pakiranja, samog tiska te dorade. „Svi procesi su strogo kontrolirani i mjerljivi“, istaknula je Babić, prisnaživši to činjenicom da Baltazar posjeduje dva ISO certifikata. Ambalaža čini 75 posto asortimana tvrtke, dok ostatak čini promotivni materijal, poput brošura i letaka.

Uz konkurentan tim, fleksibilnost i partnerske odnose s kupcima, Babić je u prednosti Baltazara posebno istaknula redovite razvojno-investicijske cikluse. Do sada ih je pokrenuto tri. Prvi se dogodio između 2002. i 2003. godine, kada je kupljeno zemljište u industrijskoj zoni, nabavljena nova tehnologija te proširen asortiman. Između 2007. i 2008. tvrtka je krenula u drugi ciklus koji je rezultirao proširenjem proizvodno-poslovnog prostora, još jednim osuvremenjavanjem tehnologije te dobivanjem certifikata ISO 9001. Posljednji, treći ciklus započeo je prije tri godine i još traje, a zamišljen je u tri faze. „Sada želimo dostići tehnološki maksimum i iskoristiti sredstva iz EU-a“, tvrdi Babić.

Za europska sredstva tvrtka je aplicirala 2012. kada su povukli 150.000 kuna koji su iskorišteni za kupnju novih strojeva. „U zadnjih godinu dana zaposlili smo 12 ljudi, a do kraja lipnja mora biti gotova nova tiskara“, ponosno ističe Babić. Osim što je uspješna na tržištu, tvrtka mnogo pažnje prilaže i društvenoj odgovornosti. Tako je Baltazar osnovao vlastitu biblioteku koja trenutno broji dvije objavljene knjige, a treća je u pripremi, naglasila je Babić. K tome, financijski podržavaju niz sportskih klubova i udruga, a sponzor su i filmskog festivala u Starigradu Paklenici.

Komentirajte prvi

New Report

Close