Inin prijedlog promjena Pravilnika o utvrđivanju cijena naftnih derivata po svemu sudeći će danas dobiti zeleno svjetlo u Ministarstvu gospodarstva. Osim što će analiza pokazati kako i druge europske zemlje poznaju model diferenciranih cijena derivata u ovisnosti od lokacije benzinske postaje, činjenica je i da prijedlog nije izazvao negativne reakcije u javnosti.
Ina je, podsjetimo, predložila da se cijene mijenjaju svakih 7 dana umjesto 14 dana, da se prilikom korekcije izvrše i dodatne konzultacije s regulatorom te da se razmotri mogućnost primjene diferencijalnih cijena proizvoda pri čemu bi kriterij formiranja bila lokacija benzinskih stanica. U Ini su predložili i mogućnost smanjenja cijene plavog dizela, ali tek nakon uvođenja identifikacijske kartice korisnika poticaja, što je projekt o kojem se govori već pet godina. Iako je Ina, vjerojatno da bi učvrstila alibi za svoj prijedlog, navela da njihove ideje mora odobriti Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, to nije točno. Naime, AZTN bi, objašnjava Olgica Spevec, predsjednica Vijeća AZTN-a, zbog vladajućeg Inina tržišnog udjela koji u nekim županijama prelazi i 80% bio pozvan razmotriti Inin model kad bi u Hrvatskoj na snazi bilo čisto tržišno formiranje cijena. U tom bi slučaju nekontrolirana primjena diferenciranih cijena mogla štetiti potrošaču, ali i konkurenciji koja bi se zbog nižih cijena u pojedinim područjima s njih morala povući. “No kako je formiranje cijena derivata na tržištu pod kontrolom Ministarstva, AZTN nije pozvan kontrolirati ovaj model. Možemo samo dati mišljenje ako to Ministarstvo zatraži”, kaže Olgica Spevec.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu