HTZ platio konzultante, pa onda ipak sam reorganizirao ured

Autor: Marija Crnjak , 14. kolovoz 2013. u 16:35
Meri Matešić, direktorica HTZ-a/Davor Puklavec/PIXSELL

U HTZ-u kažu da su konzultanti predložili rješenja koja nisu jamčila povećanje operativnosti, u Horwathu da glavni ured nije uvažio ključne promjene koje su trebale ojačati HTZ.

Iako je za usluge reorganizacije i sistematizaciju radnih mjesta glavnog ureda, Hrvatska turistička zajednica angažirala vanjske konzultante, tvrtku Horwath Consulting, direktorica HTZ-a Meri Matešić u novu shemu na kraju nije ugradila dobar dio plaćenih rješenja, doznaje Poslovni dnevnik.

Dok u HTZ-u kažu da su u prvoj verziji prijedloga reorganizacije vanjski konzultanti predložili rješenja koja nisu jamčila povećanje operativnosti, u Horwathu napominju da glavni ured nije uvažio ključne promjene koje su upravo trebale ojačati marketinšku ulogu HTZ-a. U činjenici da se konačna izvedba razlikuje od njihovih ideja u Horwathu međutim ne vide ništa sporno, uz napomenu da to pokazuje da menadžment HTZ-a ima snage podnijeti odgovornost.  HTZ je u ožujku raspisao natječaj za usluge za reorganizaciju glavnog ureda HTZ-a, te za osposobljavanje sustava turističkih zajednica za djelovanje po modelu destinacijske menadžment organizacije, a vrijednost natječaja je 1,15 milijun kuna. 

Ništa od jakog marketingaša
Osnovna zadaća glavnog ureda, čiji je budžet oko 250 milijuna kuna, ubuduće će biti marketing. U Horwathu su stoga predložili angažman jakog marketinškog stručnjaka. Da HTZ nije uvažio taj prijedlog, te još neka ključna rješenja koja su konzultanti predložili, potvrdila je za Poslovni dnevnik Sanja Čižmar, starija partnerica u Horwathu.  "Inicijalno rješenje organizacije koje je Horwath podnio HTZ-u razlikuje se od onoga koje je Turističko vijeće HTZ-a usvojilo u srpnju. Naš je prijedlog podrazumijevao nešto veći stupanj centralizacije marketinga, kao ključne funkcije radi lakšeg upravljanja promjenama. Također, predložili smo nešto drugačiju sistematizaciju radnih mjesta, koja je u suštini bila usmjerena izvrsnosti. To znači da smo predvidjeli voditelja marketinške funkcije koji bi raspolagao praktičnim znanjem i iskustvom u marketingu turizma, te imao kompetitivna primanja, koja bi bila usporediva s primanjima marketinških profesionalaca ovog ranga u privatnom sektoru", pojašnjava Čižmar. Kako se vidi iz nove sheme, Matešić je umjesto toga postavila "voditelja sektora za marketing", što je pozicija s manjom odgovornošću i plaćom.

Bez kulturnog turizma
Također, izmijenjen je i inicijalni prijedlog kad je u pitanju upravljanje kongresnim i kulturnim turizmom, potvrđuje Čižmar. Naime, Meri Matešić je ukinula urede za kongresni i kulturni turizam, koji su se bavili dvama ključnim segmentima turizma. "Nema smisla sad govoriti o detaljima, jer raspravu u kojoj smo detaljno argumentirali naše stavove, obavili smo s našim naručiteljem. Činjenica da se menadžment HTZ-a odlučio za nešto drugačiji model organizacije od našeg inicijalnog prijedloga je njihovo pravo, i poštujem takav stav. Ako direktor glavnog ureda ima jasnu viziju o novom ustroju, i zna kako tu viziju provesti, znači da se radi o menadžeru koji stoji iza svog modela i preuzima odgovornost. Za to treba jako mnogo hrabrosti, a na ovim našim prostorima malo je menadžera koji se tako ponašaju. Svakodnevno prozivanje našeg top turističkog menadžmenta u medijima je kontraproduktivna stvar. Zar ne bi bilo logičnije pustiti ih da u miru odrade svoj posao, a zaključke donositi kad ćemo za to imati stvarnih argumenata", kaže Čižmar. 

Nisu jamčili operativnost 
U HTZ-u nam nisu pojasnili zbog čega im nije odgovaralo imenovanje marketinškog stručnjaka, te zašto su, unatoč drukčijem mišljenju konzultanata, ukinuli urede za kongresni i kulturni turizam. U HTZ-u kažu da je u prvoj verziji studije Horwath Consulting izostavio poslove vezane uz razvoj turizma te turističkih zajednica u turistički nerazvijenim dijelovima, te razvoj selektivnih oblika turizma. "Također, prva verzija je napravljena prije nego što je organiziran posjet iz turističke zajednice Austrije i Švicarske, odnosno prije nego što su dobili dubinski uvid u njihovu stvarnu organizaciju i funkcioniranje, što nije bilo sukladno zadanom zadatku objavljenom u javnom natječaju", kažu u HTZ-u.

U natječaju je naime stajalo da se organizira studijsko putovane spomenutim uredima, a konzultanti su u natječajnom roku stigli obaviti samo desk research metodu, dok je putovanje obavljeno kasnije. Nadalje, u HTZ-u bez konkretnih pojašnjenja navode "da predložena organizacijska struktura nije mogla efikasno odgovoriti na potrebe koje su postavljene pred glavni ured HTZ-a, nije jamčila veću operativnost i kvalitetnije ispunjavanje buduće misije HTZ-a. "Predloženi broj sektora u prvom prijedlogu nije bio odgovarajući, a sektori nisu bili kvalitetno razrađeni kao niti poluge odgovornosti pomoćnika koje su bile neravnomjerno raspodijeljene", zaključuju u HTZ-u. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Streljati a šta drugo.linić otima i zadnju lipu a drugovi se onda razbacuju.

New Report

Close