Horvat: Restrukturiranje će koštati najviše 6,8 mlrd. kuna

Autor: Marija Brnić , 19. ožujak 2019. u 09:20
Program restrukturiranja, naravno, mora na provjeru u Europsku komisiju/Duško Marušić/PIXSELL

Ministarstva s Upravom i Brodosplitom pripremaju nacrte mogućih scenarija.

Restrukturiranje Uljanika koštat će oko 6,8 milijardi kuna, od čega je iz proračuna već plaćeno 3,1 milijardi na ime protestiranih jamstva, a u tu brojku ulazi još 1,8 milijardi troška jamstava koja bi još mogla doći na naplatu, te dugovi za plaće radnicima, isplatu dobavljača i obveze prema državnim institucijama.

Sažeo je ukratko u intervjuu za 24 sata ministar gospodarstva Darko Horvat objašnjavajući kako nije riječ o novim, nepoznatim troškovima. 

Ukupan iznos kojeg spominje je gornja granica, a troškovi mogu biti samo manji, jer se pregovorima s naručiteljem jaružala može smanjiti ogroman iznos kojim je po jamstvima izložena država, a s druge strane Horvat kaže da i se s dobavljačima može ispregovarati da oni svoja potraživanja s 500 milijuna kuna smanje na 300 milijuna.  Svoje računice i tablice jučer su uspoređivali predstavnici ministarstava financija i gospodarstva s upravama Uljanika i Brodosplita, kako bi za sutrašnju sjednicu Vlade pripremili simulacije optimističnog i pesimističnog scenarija.

Sjednica koalicijskih partnera koja se očekivala danas, prolongirana je za jedan dan, tako da će svoje ocjene na pripremljene opcije za Uljanik, stečaj ili restrukturiranje, u srijedu dati svi predstavnici saborske većine.  Ministar Horvat još je jednom dao do znanja da je on osobno pobornik restrukturiranja. "Manja je šteta restrukturirati ga nego pustiti da propadne. No, ako se politika odluči za drugu opciju, poštovat ću to", zaključio je Horvat. 

Komentari (3)
Pogledajte sve

SAMO 6,8 miljardi i preko noći će brodograditeljji naučiti graditi brodove bez gubitaka.

Kako u trošku restrukturiranja može biti 1,8 milijardi kuna nenaplaćenog jamstva?
Restrukturiranje valjda podrazumijeva da će ti brodovi biti dovršeni i isporučeni, a ne da će za njih biti aktivirana jamstva.
Osim toga gdje je u kalkulaciji umanjenje troškova za vrijednost brodova za koje je država platila jamstvo, a koji će biti izgrađeni i prodani?
S obzirom da nitko ne spominje taj prihod ne bi me čudilo da oni budu ostavljeni kao dota brodogradilištu i strateškom partneru da imaju čime dokazati vlastiti doprinos restrukturiranju.
To bi bio doista kreativan način kako svim poreznim obveznicima prodati “ciglu”

Naši političari kad kažu “restrukturiranje” ne misle na uspostavu profitabilnog i dugoročno održivog poslovanja, već na sanaciju sadašnjih dubioza do nekakve pozitivne nule. To nije nikakvo restrukturiranje jer uzroci lošeg poslovanja uvijek ostaju neriješeni i pozitivna nula kroz par godina opet postaje minus od par milijardi. Već viđeno dva puta na primjeru Uljanika i na desetke puta širom Hrvatske, u svim razno-raznim državnim “restrukturiranjima” od kojih nijedno još nije stvorilo stabilnu i uspješnu tvrtku.

New Report

Close