Hajdaš-Dončić: ‘Molim javnost da podrži monetizaciju putem IPO-a’

Autor: Poslovni.hr/Hina , 22. travanj 2015. u 14:11
Foto: Marko Jurinec / Pixsell

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš-Dončić zamolio je u srijedu javnost za potporu Vladinom planu objave inicijalne javne ponude (IPO) dionica HAC-ONC-a, tvrtke u vlasništvu Hrvatskih autocesta koja je zadužena za naplatu cestarina i održavanje.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš-Dončić zamolio je u srijedu javnost za potporu Vladinom planu objave inicijalne javne ponude (IPO) dionica HAC-ONC-a, tvrtke u vlasništvu Hrvatskih autocesta koja je zadužena za naplatu cestarina i održavanje.

'Molim javnost da podrži monetizaciju putem IPO-a jer jednokratno smanjuje javni dug i deficit te omogućava da se neke stvari u srednjem roku vrate u normalu pa možda i vrate trošarine i dio novca u hrvatske ceste, kojim se mogu sufinancirati neki projekti kao što su Pelješki most', rekao je Hajdaš-Dončić u izjavi za novinare nakon konferencije u sklopu Vladine kampanje "Zajedno do EU fondova" održane u Varaždinu.

"Još jednom molim da se bez emocija podrži IPO na hrvatskom tržištu kapitala gdje očekujemo 1,3 milijarde eura svježeg kapitala koji isključivo ide u Hrvatske autoceste i Autocestu Rijeka-Zagreb za smanjivanje njihovih obveza koje iznose 4,3 milijarde eura", rekao je Hajdaš-Dončić.

Napomenuo je da su ti dugovi ušli u ukupan javni dug i deficit te da Vlada nije mogla ići protiv pola milijuna građana koji su podržali referendum protiv monetizacije.

Upitan za komentar odluke Ustavnog suda kojim je referendum zabranjen zbog neustavnosti referendumskog pitanja, kazao je kako je i prije smatrao i izjavljivao da je to pitanje neustavno. 'Ali, to nije razlog našega odustajanja, nego pola milijuna građana koji su potpisali da ne žele koncesiju', naglašava Hajdaš-Dončić.

On vjeruje da će Vlada za tjedan-dva na dnevnom redu imati prijedlog zakona o IPO-u za dionice, prema kojem će 49 posto ostati u vlasništvu države odnosno HAC-a, a 51 posto bit će namijenjeno akterima na tržištu kapitala u Hrvatskoj, gdje se očekuju građani, mirovinski fondovi i drugi institucionalni ulagači koji će uložiti u HAC-ONC.

Ta će se tvrtka, objašnjava ministar, baviti isključivo naplatom cestarine i održavanjem, a autoceste će ostati trajno javno dobro u vlasništvu HAC-a, koji će ujedno biti suvlasnik HAC-ONC-a, a sada je stopostotni vlasnik.

Komentari (9)
Pogledajte sve

Mene interesira šta je ovaj krapinski mužek sa dva prezimena potpisao s Francuzima u 10 tajnih Aneks ugovora na Zagrebačkom Aerodromu ?I čak Državne garancije ?Koliko stotina miliona ?Tko to zna ?

Jesu li Francuzima dali garanciju od miliarde u 10 tajnih ugovora ?


Mene interesira šta je ovaj krapinski mužek sa dva prezimena potpisao s Francuzima u 10 tajnih Aneks ugovora na Zagrebačkom Aerodromu ?

I čak Državne garancije ?
Koliko stotina miliona ?
Tko to zna ?

da, dobro pitanje. vjerojatno ce se iz svega izroditi jos jedna pusiona za Hrvatsku, kao i svaki puta do sada

Mene interesira šta je ovaj krapinski mužek sa dva prezimena potpisao s Francuzima u 10 tajnih Aneks ugovora na Zagrebačkom Aerodromu ?

I čak Državne garancije ?
Koliko stotina miliona ?
Tko to zna ?

Bilo bi dobro riješiti se duga……. kako to pametno učiniti, sad
kad je monetizacija na način dugoročne koncesije slomljena, radi mira u državi……?

Kome sad uvaliti dionice HACA….Pa nema bude međunarodni natječaj…
tko voli, nek izvoli, a i građani i naši fondovi…. zašto ne?
Tako nekako osmisliti- da 51 % ipak dobi novi koncesionar a ostatak
oni, koji vole Hrvatsku i imaju hrpu novaca…..

New Report

Close