"O ovom problemu treba govoriti jer je važan za cijeli planet, a onda i za nas. S tim se borimo neko vrijeme, nije jednostavno, jer smo najveći lanac restorana na svijetu, želimo biti među prvima koji idu u tom smjeru smanjenja upotrebe plastike. Što se kod nas napravi ima veliki utjecaj. Nas dnevno posjeti u restoranima u Hrvatskoj više od 10.000 ljudi kojima želimo pokazati da se može bez toliko plastike. Ovo je paneuropski projekt budući da je EU regulirala upotrebu plastike u budućnosti i s tim se moramo nositi. Sljedeće godine ide prvi korak, a mi već uvodimo artikle koji će zamijeniti dosadašnje plastične. To su papirnate slamke, papirnati držači za balone i papirnate čašice za neke od naših proizvoda poput sladoleda McFlurry. Do 2025. želimo imati svu ambalažu ili iz održivih izvora, ili recikliranih ili certificiranih, koji nemaju negativan utjecaj na okoliš", objasnio je direktor McDonald'sa Hrvatska Pavel Pavliček.
Voditelj odjela nabave i kontrole kvalitete u tvrtki Robert Švigir je, pak, istaknuo da papirnata vlakna koriste u već gotovo 80% ambalaže, prvenstveno takvih koje imaju sposobnost 100% recikliranja. Početkom 2020. sva papirnata ambalaža, tj. 100% će nam dolaziti iz certificiranih, recikliranih ili održivih izvora. Globalno gledano, što se tiče jednokratne plastike, kao problematične, poput slamki, poklopaca za čaše, pribora za jelo, ona čini 20% ukupne ambalaže. Dosta su veliki problem upravo slamke i one su jedan od razloga prelaska na papirnatu varijantu. Nažalost, za poslovanje s hranom je neophodan određen dio plastične ambalaže, da bi se osigurala sigurnost i kvaliteta hrane i s druge strane se smanjilo njeno bacanje. Zato smo se fokusirali na inovacije korištenja materijala, da pokušamo smanjiti upotrebu onih sa smanjenom mogućnošću reciklaže ili da ih potpuno uklonimo, kao što je slučaj s plastičnim slamkama, te da povećamo udio recikliranih materijala. To je tzv. RPET plastika, koju je moguće potpuno reciklirati i iz nje napraviti nove proizvode", opisao je postojeće i buduće procese Švigir.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kako se toga nisu sjetili dok nije došla regulativa s viših razina?
Uključite se u raspravu