Fokus na ponudu čitave destinacije produljuje sezonu na cijelu godinu

Autor: Marta Duić , 23. rujan 2019. u 21:59
Foto: PD

James Chappell, globalni poslovni direktor Horwath HTL-a, o izazovima i problemima cjelogodišnjeg turizma, važnosti lokalnih stručnjaka, nedostatku adekvatne radne snage i aktualnim trendovima.

U utorak 24. rujna u zagrebačkom hotelu Sheraton treći će se put održati međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu Može li hrvatski turizam 365? Ove je godine tema konferencija Kreativa i nove tehnologije.

U pitanju je tema koja propituje i poziva na rasprave o novim proizvodima i razvoju nove kvalitete poslovanja, a o čemu će govoriti eminentni turistički stručnjaci iz Hrvatske, Slovenije, Crne Gore, Austrije, Španjolske i drugih turističkih destinacija. Među panelistima je i svjetski stručnjak James Chappell, globalni poslovni direktor tvrtke Horwath HTL, jednog od najvećih svjetskih brendova za savjetovanje u turizmu i ugostiteljstvu iz Londona.

U razgovoru za Poslovni dnevnik Chappell govori o izazovima i problemima cjelogodišnjeg turizma, aktualnim trendovima, važnosti lokalnih stručnjaka te problemu nedostatka kvalitetne radne snage.

Kad je riječ o cjelogodišnjem turizmu, koji su glavni izazovi i problemi s kojima se susreću turističke zemlje?

Ulaganje i očekivanje. Kako biste gostu pružili sve što želi, vaša destinacija mora imati odgovarajuću infrastrukturu, a ona podrazumijeva dobru prometnu povezanost, kvalitetan smještaj, cjelogodišnje atrakcije, alate za promoviranje, obradu i ophođenje s gostima. Sve je ovo potrebno odnekud financirati, a element rizika je dosta velik.

Da bi se turističko odredište učinkovito suočilo s izazovima, potrebno je konzultirati sve glavne sudionike i stvoriti kohezivni plan i pravo okruženje za uspjeh te se pobrinuti da nepredvidljive situacije, poput promjene političkog vodstva, ne utječu na njegovu provedbu.

A s kojim se problemima susreću ugostitelji i hotelijeri?

Duža sezonalnost i rast na tržištu su odlični ciljevi, no treba se zapitati kakav će to učinak u kratkom roku imati na postojeće nekretnine.

Iako bi očekivani rezultat mogla biti veća stopa popunjenosti, no moguć je i kontraefekt ukoliko se s nekretninama ne upravlja dobro.

Vlasnici hotela moraju razumjeti specifičnosti tržišta i pratiti promjene na tržištu kako se ne bi zatekli s tisućama praznih soba.

Koji su aktualni trendovi u cjelogodišnjem turizmu?

Dobar menadžment postaje ključna razlika između inovativnih i manje inovativnih destinacija, sve više turističkih organizacija koje su fokusirane na gradove postaju fokusirane na ponudu čitave destinacije. Također, mnoge turističke destinacije uvode nove zračne linije u predsezoni i posezoni te naglašavaju cjelokupno iskustvo koje destinacija nudi, a ne samo specifične lokacije i turističke atrakcije.

Koliko je ključno imati lokalne stručnjake koji razumiju specifičnosti tržišta?

To je iznimno važno. Rekao bih da je gotovo nemoguće uspjeti bez lokalnih stručnjaka koji također imaju iskustvo iz najboljih svjetskih praksi.

Njihova uloga je planirati, voditi, istraživati te osigurati i isplanirati budžet, a njihov glavni zadatak nastupati kao savjetnik koji radi za dobrobit klijenta, no ipak mu uvijek ukazivati na stvarno stanje.

Problem radne snage gorući je problem u Hrvatskoj. Kakva rješenja su iskoristile druge turističke zemlje?

Hrvatska nije izoliran slučaj, manjak radne snage je problem diljem regije EMEA, koja obuhvaća Europu, Bliski istok i Afriku. Postoje brojne ideje za rješavanje ovoga problema, ali kombinacija financijskih poticaja i kvalitetnijih odnosa s javnošću predstavnika branše je dobar recept. 

Komentirajte prvi

New Report

Close