Dok-Ing na jesen otvara knjigu narudžbi za električni automobil

Autor: Bernard Ivezić , 15. svibanj 2012. u 22:00

Dok-Ing pregovara s bankama o kreditima za kupnju XD-a, a u subotu će potpisati sporazum o suradnji s HEP-om

Najava predsjednika Uprave Hrvatske elektroprivrede (HEP-a) Zlatka Koračevića da će s Dok-Ingom u subotu potpisati sporazum o suradnji, u sklopu koje bi proizvođač prvoga hrvatskog električnog automobila XD mogao dobiti i narudžbu, jedan je od posljednih koraka uoči komercijalne proizvodnje XD-a.Vjekoslav Majetić, direktor Dok-Inga, kaže da su krenuli u pregovore s bankama i leasing kućama o kreditnim linijama za proizvodnju.

Rade prototipe
“Želimo otvoriti kreditne linije za kupce jer ćemo automobile čija je cijena oko 50.000 eura raditi isključivo po narudžbi, a kao najizvjesnije partnere vidimo Zagrebačku banku i Erste banku”, kaže Majetić.Dodaje da prvih 10 automobila planiraju napraviti za svoje potrebe, i to do jeseni, a zatim će otvoriti knjigu narudžbi. Dosad je Dok-Ing registrirao prvi prototip XD-a i s Centrom za vozila surađuje na sređivanju dokumentacije i atesta.“Osim za nove električne automobile, imamo i nekoliko zainteresiranih tvrtki za konverziju benzinskih automobila u električne, za što smo već počeli raditi prototipe potencijalnim kupcima, među kojima je i HEP”, kaže Majetić.Govoreći o budućoj suradnji s Dok-Ingom, predsjednik Uprave HEP-a Zlatko Koračević istaknuo je da će im dati podršku ili preradom postojećih HEP-ovih vozila na električni pogon ili razvojem novih vozila. U HEP-u doznajemo da će odlučujući čimbenici biti cijena i dostupnost električnih vozila.Drugi hrvatski proizvođač električnih automobila Mate Rimac, direktor i osnivač Rimac Automobila, kaže da zasad nisu razgovarali o suradnji s HEP-om, ali bi se voljeli uključiti u inicijative te javne tvrtke na području električnih vozila. “Sada smo fokusirani na Monako, gdje smo otvorili knjigu narudžbi i gdje su se prvi kupci Concept Onea već upisali”, kaže Rimac.

Popravljena regulativa
Goran Granić, ravnatelj Instituta Hrvoje Požar, kaže da se u posljednjih godinu dana stvara sve bolja klima za razvoj domaće industrije električnih automobila i prateće industrije, gdje HEP igra najvažniju ulogu. “Trebat će još više koordinacije i neki strateški dokument kako bi svi čimbenici u tom ekosustavu jasno vidjeli smjer razvoja branše i mogućnosti vlastitog razvoja”, kaže Granić.Navodi da je država popravila regulativu i potiče brže promjene. “Tako će se u ove projekete uključiti i Ministarstvo zaštite okoliša, jer želi manju emisiju CO2, ali i HAC, koji se mora pripremiti za nove korisnike”, zaključuje Granić.

Rade i konkurenti

Rimac najavljuje Ferrari
Mate Rimac kaže da će nakon 2014., kad počnu prve isporuke Concept Onea, početi s radom na novom automobilu. “Taj model ne bi bio u klasi Bugattija, Paganija i Koenigsegga, kao što je Concept One, već bi bio razinu niže, u klasi Ferrarija, koji se ipak proizvodi u većim količinama”, ističe Rimac. Model Concept One prodaje se za gotovo 900.000 eura, a ukupno će se proizvesti 88 komada.

Komentari (5)
Pogledajte sve

@bigboffin, ti si jedan od onih koji sve zna, a nije milijarder. Pa kako to? Bolje šuti i uči od ljudi kao što je Majetić.

@LMzg, gotovo sve što si napisao jednostavno nije istina, većina el. energije dolazi spaljivanjem ugljena, koji je svejedno manje zagađuje nego motori sa unutarnjim izgaranjem. I očito nisi ni svjestan koliko ljudi ima na ovoj planeti niti koliko imaju novaca, prodat će on tih nekoliko komada bez problema.

Zar su ludi? 50.000€ za što? Auto koji troši jednako struje, koliko košta i gorivo? I još jednako toliko zagađuje, jer 50% naše i 85% svjetske el. energije dolazi iz naftnih izvora…
uz to puno jači proizvođači, imaju vozila razvijena za tržište s solarnim punjenjem…i cijenom od 20.000 do 25.000€!

50 000€??? netko mi se ovdje cini mrvicu nerealan!

New Report

Close