‘Dogovorite se ili šaljemo HŽ Cargo u stečaj s likvidacijom’

Autor: Josip Bohutinski/VLM , 27. siječanj 2014. u 22:00
Ministar Siniša Hajdaš Dončić/Robert Anić/PIXSELL

Do kraja godine moraju otpustiti 1100 radnika, odmah srezati plaće 20%, privatizirati neosnovne djelatnosti…, Rumunji šokirani, sindikati nisu oduševljeni.

HŽ Cargo do kraja godine mora otpustiti 1100 radnika, odmah srezati plaće 20%, privatizirati neosnovne djelatnostii te smanjiti otpremnine i prava iz kolektivnog, poručio je u ponedjeljak ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.

"Ako se Uprava u roku 14 dana ne uspije dogovoriti sa sindikatima, bez grižnje savjesti ćemo HŽ Cargo poslati u stečaj s likvidacijom", rekao je. Novi plan iznio je nakon što su definitivno propali pregovori s rumunjskom Grampet Grupom. Ako se prihvate zahtjevi koje je postavio pred sindikate, Vlada će pomoći tvrtki sa 230 milijuna kuna. No, taj novac neće smjeti potrošiti na plaće, nego isključivo na otpremnine i tekuće obveze. Trenutačno HŽ Cargo zapošljava 3482 radnika i tih 230 milijuna je pozajmica koju će tvrtka morati vratiti u roku 15 mjeseci. Cargove dugoročne obveze iznose 800 milijuna kuna, a na te kredite izdana su državna jamstva. Kratkoročne oko 248 milijuna kuna, no isto toliko iznose potraživanja. Ukupne potpore koje je Cargo primio od države su oko 1,2 mlrd. kn.

 

230milijuna

kuna iznos je kojim će Vlada pomoći prihvate li zahtjeve

Hajdaš Dončić je kazao da mu je žao što su pregovori s Grampetom bili neuspješni, ali je istaknuo da se uvjeti iz najtječaja kne mogu u naknadno mijenjati. "Tko ne uspije, on je ljut. To je kao kad raskidate s djevojkom", tim je riječima komentirao tvrdnje Rumunja da su imali loš tretman i da su šokirani prekidom pregovora. Novi pokušaj privatizacije Carga pak siguno neće biti ove godine, poručio je. No, sindikati u HŽ Cargo nisu oduševljeni. Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa, kaže da je neprihvatljivo smanjenje plaća jer je iz Carga već otišlo oko 900 ljudi i oni koji su ostali već rade više. Plaće su, ističe, najmanji problem i pita se što je s drugim troškovima i lošim upravljanjem. 

Komentirajte prvi

New Report

Close