Delicia, Bugigraf, Mihoković i Ulola dobili znanje za daljnji rast

Kandidati, stručnjaci i partneri projekta "Poslovanje na kvadrat"/Goran Jakus/PIXSELL Kandidati, stručnjaci i partneri projekta "Poslovanje na kvadrat"/Goran Jakus/PIXSELL

Jedni su radili na funkcioniraju iznutra, a drugima je zadaća bila da se više posvete prodaji, izađu na teren i privuku nove klijente.

Dojmovi o projektu "Poslovanje na kvadrat" vrlo su dobri, a tvrtke kandidati njegovu su završnicu dočekale obogaćene korisnim znanjem i savjetima koji će im pomoći u daljnjem poslovanju, zaključak je susreta kandidata, stručnjaka i partnera projekta koji se u petak održao u zagrebačkom sjedištu Vipneta, glavnog pokrovitelja.

"Poslovanje na kvadrat" projekt je Poslovnog dnevnika kojem je cilj pomoći malim i srednjim poduzetnicima i obrtnicima. U finale druge sezone ušla su četiri poduzeća: Delicia iz Buzeta te zagrebačke tvrtke Bugigraf, Mihoković i Ulola. Finalisti su dobili priliku polugodišnje suradnje s business coachem Goranom Blagusom i financijskim stručnjakom Filipom Jelićem, koji su s predstavnicima tvrtki održali niz sastanaka i radionica kako bi se upoznali s njihovim radom i proizvodima te im dali smjernice za unapređenje poslovanja.Na završnom susretu Blagus i Jelić analizirali su svoj rad s kandidatima, a predstavnici tvrtki finalista podijelili su svoje dojmove sa sudjelovanja na projektu.

"Bilo je to interesantno iskustvo, pri čemu se moglo puno naučiti i doznati, kao i promijeniti način razmišljanja u poslovanju", rekao je Gordan Gudelj, voditelj prodaje u Uloli, tvrtki specijaliziranoj za proizvodnju prirodne kozmetike. Projekt im je, istaknuo je, pomogao u prezentaciji i pristupu krajnjem kupcu, što je, napomenio je, u Uloli nedostajalo u prošlosti. "Želim zahvaliti sponzorima, koji su nam omogućili održavanje projekta, te stručnjacima, koji su se zaista potrudili usmjeriti nas u određenim segmentima poslovanja. U ovih nekoliko mjeseci radili smo na prodajnim i marketinškim aktivnostima, financijskim i troškovnim pokazateljima poslovanja, upravljanju ljudskim resursima te samoj organizaciji poslovanja i proizvodnje u poduzeću", kazala je Marina Mihoković, koja je zadužena za prodaju i marketing u obiteljskoj tvrtki Mihoković, čija je djelatnost proizvodnja metalne galanterije. "U ovom smo se razdoblju našli u malom organizacijskom kaosu zbog naglog rasta prodaje u kratkom razdoblju, a ovaj projekt nam je zbilja dobro došao da posložimo određene stvari u poslovanju", zaključila je predstavnica tvrtke.

Pogled izvana
Tomislav Bugarin iz tvrtke Bugigraf oduševljen je projektom. "Promijenio sam način poslovanja i razmišljanje te povećao prodaju. Jedan od najboljih savjeta koji sam dobio zakon je šutnje u prodaji od minutu-dvije, koji ranije nisam znao. Kupca treba pustiti da razmisli i dati mu 'malo zraka', što dosad nisam radio", kaže vlasnik tvrtke koja se bavi proizvodnjom čestitki, pozivnica i proizvoda od specijalnih kartona. Blagus i Jelić, objašnjava Bugarin, pomogli su mu u premošćivanju najgorih prepreka rastu."Naš je dojam da je ovaj projekt za male tvrtke jako dobar. Nikad si sami ne bismo mogli priuštiti ovakve konzultante, niti bismo se vjerojatno sjetili nečeg sličnog. Nama je puno značilo da netko izvana vidi kako radimo i da nam uputi konkretne smjernice u što ulagati vrijeme i novac", istaknuo je Dražen Horvat, vlasnik Delicije, buzetskog proizvođača čajnih peciva s pozitivnim nutritivnim svojstvima.

"Mogao bih navesti više primjera kako nam je projekt pomogao. Osnovna stvar je da nas je potaknuo na ozbiljnije razmišljanje o prodaji jer smo tome posljednjih nekoliko godina poklanjali malo pažnje, što je nedopustivo za tvrtku koja se bori na tržištu. Stručnjaci su nam dali snažan poticaj da sami razmišljamo kako unaprijediti prodaju te nam pomogli kod troškova u marketinškim aktivnostima koje nam zapravo nisu donosile ništa. Te smo troškove brzo eliminirali, a oslobođena sredstva uložili u projekte koje su nam pametno predložili, poput redizajna ambalaže", kaže vlasnik Delicije, tvrtke koja se inače pokazala svojevrsnim favoritom projekta među stručnjacima.

Najveći izazovi
Mislav Šimatović, glavni urednik Poslovnog dnevnika, i Hrvoje Veselko, direktor prodaje Vipneta, podijelili su posebna priznanja kandidatima."Već drugu godinu zaredom Poslovni dnevnik projektom 'Poslovanje na kvadrat' pruža podršku malim i srednjim tvrtkama. Optimiziranje troškova poslovanja izazov je s kojima se susreću sve kompanije, a ovaj je projekt malim i srednjim kompanijama pružio stručno znanje i alate kojima će uštede u poslovanju biti i te kako vidljive", istaknuo je Šimatović te zahvalio partnerima projekta: Hewlett Packardu, IT odjelu, Oryx rent-a-caru, kao i generalnom partneru Vipnetu, koji drugu godinu zaredom podržava projekt.

"Čestitamo i svim sudionicima, tvrtkama Bugigraf, Ulola, Delicia i Mihoković što su uspješno implementirale stečena znanja u svakodnevno poslovanje te im želimo još puno uspješnih poslovnih godina", zaključio je Šimatović."Čestitam vam na uspješnom prolasku kroz sve izazove, ne samo programa, nego i poslovnih izazova kroz koje prolazite cijelo ovo vrijeme. Vipnet je također tvrtka koja je, vjerovali ili ne, nekad bila startup. Funkcioniramo već 15 godina, a iz startupa koji je radio u skromnim uvjetima promovirali smo se u ključnog igrača u području telekomunikacija. Želimo isti takav uspjeh svima vama, ako ne i bolji", poručio je Hrvoje Veselko.Ivan Ante Nikolić, direktor IT odjela, istaknuo je kako se kako su se pridružili projektu jer prepoznaju važnost poduzetništva, pogotovo u vrijeme krize. "Informacijske tehnologije mogu pomoći poduzetniku da bude efikasniji, produktivniji i konkurentniji, pa smo odlučili poduprijeti naše poduzetnike. Office365 uklopio se u samu akciju jer pruža sve ono što treba poduzetniku početniku, a i većoj organizaciji", ocijenio je Nikolić.

"Kandidati su dobili praktične savjete s velikom vrijednošću i utjecajem na poslovanje. Najveći uspjeh je to što sami kandidati primjećuju velike promjene u poslovanju i spremni su dobivene savjete implementirati u poslovanje", zaključio je Nikolić.Zaključno su svoje dojmove rada s tvrtkama podijelili Goran Blagus i Filip Jelić. "Druga sezona bila je vatrena. Bilo je puno izazova, a šest mjeseci od početka projekta zadovoljan sam onime što su kandidati postigli", kaže Blagus. "S dijelom njih radili smo na osvještavanju toga kako oni funkcioniraju te djeluju izvana, a ostale smo forsirali da se bave prodajom, izađu na teren i privuku nove klijente", dodao je."U drugoj sezoni surađivali smo s proizvodnim tvrtkama. Osnovni problem kod svih nedostatak je likvidnosti, a razvoj novih proizvoda i jači iskorak na tržište zahtijevaju novac. Balansiranje između te dvije situacije bio je najveći izazov. Nadam se da smo Goran i ja pomogli da okrenu novu stranicu i krenu aktivnijim putem te vjerujem da će šira javnost čuti za ove tvrtke u budućnosti", zaključio je Filip Jelić. 

Izjave:

Balansiranje između nedostatka likvidnosti i novca koji zahtijeva razvoj novih proizvoda najveći je izazov 
Filip Jelić, financijski stručnjak

Dobili smo pomoć u prezentaciji i pristupu krajnjem kupcu
Gordan Gudelj, Ulola

Rezanjem nepotrebnih troškova unaprijedili smo ambalažu 
Dražen Horvat, Delicia

Bili smo u malom organizacijskom kaosu zbog naglog rasta prodaje, projekt nam je pomogao da posložimo određene stvari u poslovanju
Marina Mihoković, Mihoković

Jedan od najboljih savjeta koji sam dobio zakon je šutnje u prodaji od minutu-dvije, koji ranije nisam znao
Tomislav Bugarin, Bugigraf

Što kažu partneri?

"IT odjel se pridružio projektu Poslovanje na kvadrat jer prepoznaje važnost poduzetništva pogotovo u vrijeme krize. Nadalje, informacijske tehnologije mogu pomoći poduzetniku da bude efikasniji, produktivniji i konkurentniji, te smo čim smo saznali za akciju odlučili poduprijeti naše poduzetnike. Office365 se uklopio u samu akciju jer pruža sve ono što treba poduzetniku početniku, a i većoj organizaciji. Najveća korist je što su kandidati dobili praktične savjete sa velikom vrijednošću i utjecajem na poslovanje. Najveći uspjeh po nama je to što sami kandidati primjećuju velike promjene u poslovanju. I spremni su dobivene savjete aktivno implementirati u poslovanje, što je najveći pokazatelj vrijednosti projekta".
Ivan Ante Nikolić, direktor IT odjela

"Mala i srednja poduzeća su temelj gospodarskog rasta. Globalna konkurencija je sve jača, zakonske regulative sve složenije, ograničena je kupovna moć kupaca, administrativne procedure i regulative su presložene i nejasne a cijena ljudskog rada previsoka. U takvim surovim uvjetima edukacija malih i srednjih poduzeća koja je nažalost vrlo često preskupa za njih je doista važan element njihovog poslovanja kako bi se njihovi proizvodi u konačnici pokazali što konkurentnijim i zato podržavamo ovaj projekt i veseli nas što je njegova važnost prepoznata."
Hewlett-Packard

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!