Čak 39% Hrvata planira putovati tijekom zime, 11 posto više nego prošle godine

Autor: Poslovni.hr , 07. prosinac 2015. u 13:46
Foto: Thinkstock

Kad je riječ o putnim troškovima, 29% ispitanika potrošilo je približno 3.000 kn.

Posljednje MasterIndex istraživanje kompanije MasterCard® provedeno u listopadu 2015. pokazuje da Hrvati dvostruko više putuju radi odmora nego radi posla (68% u odnosu 32%). Biti doma za praznike je najbolji izbor za građane Hrvatske – 67% ispitanika izjavilo je kako bi svoj odmor voljeli provesti u Hrvatskoj.

U posljednjih godinu dana, 40% ispitanika putovalo je u svjetski poznate destinacije: 15% ispitanika posjetilo je München, 9% ih je posjetilo London, 7% ih je bilo u Rimu, dok je 6% izabralo Pariz.

Kad je riječ o putnim troškovima, 29% ispitanika potrošilo je približno 3.000 kn, dok se trećina ispitanika ne može sjetiti koliko su potrošili na putovanju. Prosječni trošak iznosi 4.000 kn, a  MasterIndex istraživanje pokazalo je da korisnici kreditnih kartica troše više nego korisnici debitnih kartica ili nego oni koji ne koriste kartični način plaćanja.

Hrvatski građani su i dalje lojalni gotovinskom načinu plaćanja prilikom kupnje izvan granica Hrvatske, ali elektronički način plaćanja je pretekao gotovinu prilikom plaćanja smještaja i avionskih karata – 39% ispitanika koristi gotovinu za plaćanje smještaja, kartice koristi 35% ispitanika, PayPal koristi 3% ispitanika i e-bankarstvo koristi 7% ispitanika, što znači da ukupno 45% ispitanika koristi elektronički način plaćanja. Kad je riječ o kupnji avionskih karata, 25% MasterIndex ispitanika plaća ih karticama, 9% koristi gotovinu, 3% koristi PayPal i 5% koristi e-bankarstvo.

Komentirajući rezultate istraživanja u Hrvatskoj, Sanja Žigić, MasterCard Country Manager za Hrvatsku je izjavila: „Korištenje kartica je veoma izraženo, a mogu se primijetiti mali, ali pozitivni i značajni indikatori da građani prepoznaju platne kartice kao najbolje partnere tijekom putovanja. Naš cilj je omogućiti korisnicima kartica da uživaju u istoj razini sigurnosti, brzine i praktičnosti na koju su navikli te istovremeno nuditi pogodnosti, kao što su pristup business lounge prostorima u zračnim lukama i posebnim ponudama, koje čine nezaboravna iskustva na putovanju.“

MasterIndex istraživanje je pokazalo da većina ispitanika percipira MasterCard kao najbolje prihvaćenu karticu (79% ispitanika) i najsigurniju karticu (51%). Ispitanici također smatraju MasterCard kartica omogućuje najpovoljniji tečaj prilikom plaćanja u inozemstvu (40%) i podizanju gotovine s bankomata (32%) pa čak kao i karticu s kojom se ne moraju plaćati naknade u inozemstvu (42%).

Niže naknade na transakcije kreditnih kartica u inozemstvu glavni su motivator Hrvatima za veće korištenje kartice na putovanjima, što je potvrdilo 57% MasterIndex ispitanika. Kao dodatne razloge za sve veće korištenje kartica, ispitanici navode zaštitu protiv neovlaštenog korištenja kartica (51%), transparentnost informacija o korištenju kartica (42%) te nagrade i pogodnosti prilikom korištenja kartica u inozemstvu (35%).

Također, MasterIndex istraživanje je otkrilo da 39% Hrvata planira putovati ove zime, što je 11% više nego prošle godine. Za njih su najatraktivnija putovanja u vrijeme adventa (48%) i Nove godine (28%) u europske destinacije. Mlađi ispitanici (18-29 godina) više su zainteresirani za adventska putovanja nego starije generacije. Putovanja na skijanje su najpopularnija za osobe od 40-49 godina. Putovanja unutar regije i u europske zemlje, ne uključujući advent i Novu godinu, su najprivlačnija starijim ispitanicima (od 50 do 55 godine starosti).

Komentirajte prvi

New Report

Close