Agrokor se rješava 96 trgovina, Tommy i NTL mogući kupci

Autor: Božica Babić , 05. svibanj 2014. u 22:00
AZTN objavio popis obveza Todorićeva koncerna vezanih uz preuzimanje Mercatora/Željko LukuniĆ/PIXSELL

Neslužbeno, objavu liste nestrpljivo su čekali i u Kauflandu te Sparu i Billi. Konzum se rješava malih trgovina….

Agrokor traži kupca za 50 trgovina Konzuma i 46 s liste Mercator Hrvatska, objavila je Agencija za zaštitu tržišnoga natjecanja (AZTN) dajući na uvid sve kriterije iz prve uvjetno dopuštene koncentracije dvaju velikih trgovaca na hrvatskom tržištu.

Uz Zagreb i Zagrebačku županiju, dezinvestiranje će biti provedeno u još 13 županija. Lista otkriva da se Konzum rješava malih trgovina, samo 16 objekata površinom prelazi 100 kvadrata, među njima je tek jedan supermarket sa 1991 kvadratom. Na listi Mercatora čak je 18 objekata površinom između 1140 i 5505 kvadrata. Među velikima su i četiri Getroa u Zagrebu i još sedam od Dubrovnika do Umaga premda je Mercator 2009. od bivšeg vlasnika Vjekoslava Gucića otkupio samo brend tvrtke, a prostor uzeo u zakup. Interesa za preuzimanje ponuđenih 96 lokacija, čini se, neće manjkati. Martin Evačić, predsjednik Uprave Narodnog trgovačkog lanca (NTL), potvrdio nam je da će ta grupacija "iskazati interes za neke lokacije".

 

50trgovina

Konzuma i 46 s liste Mercatora Hrvatska traži kupca

I vlasnik splitskog lanca Tommy Tomislav Mamić kaže da su "načelno zainteresirani i za kupnju i za preuzimanje, no konačnu odluku donijet će nakon što vide popis lokacija i procijene tržišni potencijal". Neslužbene informacije iz poslovnih krugova kažu da su objavu liste nestrpljivo čekali i u Kauflandu te Sparu i Billi. Od detalja u izvješću svakako je zanimljiva konstatacija Agrokora da će ova koncentracija "imati pozitivne učinke na tehnički i ekonomski razvoj tržišta" te da će buduća "ekonomije obujma donijeti troškovne uštede koje će osloboditi kapital za investiranje u prodajne cijene i učiniti ih atraktivnijima kupcima". Čak izravno navode da je potrošačka košarica Marcatora od Konzumove bila skuplja između 1,3 i 7,4 posto.

Najavljuju kako će se troškovne uštede reflektirati povoljno i na rabatnu politiku, pa će ubuduće ravnopravnije u regiji konkurirati velikim međunarodnim kompanijama. Poduzetnici čije osobne podatke AZTN ne otkriva nisu optimisti. Uvjereni su da će nova koncentracija samo pojačati negativan pritisak na dobavljače i dodatno narušiti tržišno natjecanje. Najprikladnijim modelom ocjenjuju da Agrokor ne preuzme cijeli portfelj Mercatora u Hrvatskoj. Jedan poduzetnik, dosadašnji zadovoljni dobavljač Mercatora, iznosi kako strahuje da će biti istisnut s polica jer proizvodi isti asortiman kao i neke Agrokorove članice. Od strukovnih institucija HGK prednost vidi upravo u "ekonomiji obujma", HOK nema primjedaba na novu koncentraciju, a HUP se nije očitovao, baš kao ni udruge za zaštitu potrošača i Savez udruga malih trgovaca. 

Komentirajte prvi

New Report

Close