Aduro ideja nakon pametne brave cilja medijski cloud

Autor: Suzana Varošanec , 27. studeni 2019. u 22:00
Nenad Raca direktor i vlasnik Aduro ideje s pametnom bravom NCF SmartLock/Sandra Šimunović/PIXSELL

Danas predstavljaju prvi projekt kojem ulaze u nišu pametnih svakodnevnih proizvoda.

Prva hrvatska pametna brava zove se NCF SmartLock. Osmišljena je i konstruirana u zagrebačkoj IT tvrtki Aduro ideja, pa je i tvrtka u fokusu povodom predstavljanja projekta.

Osnovana je prije 12 godina te najveće rezultate bilježi u razvoju sofverskih rješenja za telekom operatere. To čini oko 60% prihoda, a poanta je da su priznati u širim razmjerima. Po izboru uglednog europskog časopisa za tehnologiju CIO Applications Europe uvršteni su u Top 10 Telecom Solution Providers in Europe 2019. To znači da su predvodnici sljedeće generacije tehnoloških lidera, s najvećim utjecajem na telekom industriju.

Aduro ideja i dio tvrtki slične veličine uvrštene su uz bok velikih – Innovilea iz Turske i Sparklea iz Italije. Poslovanje vodi direktor i vlasnik Nenad Raca, a pametna brava prvi je projekt kojim iskoračuju u nišu pametnih svakodnevnih proizvoda. Uz druge dijelove biznisa vezane uz logistiku i logističke softvere, pripremaju novi proizvod za zadnju rundu fiskalizacije koja će od 2021. obuhvatiti samoposlužne mašine. Prema procjenama postoji ih i do 50.000, a tako razvijaju i alternativne načine plaćanja kroz transfer novca pomoću internet aplikacija. Oko 30% posla realiziraju u izvozu.

Dio stranih klijenata iz medijske je industrije u Danskoj i Novom Zelandu te SAD-u, gdje sve medijske kuće u roku od 5 godina žele prijeći na poslovanje u cloudu. To je i za nas velik potencijal, kaže Raca, a glede podrške za videoprodukcije pojašnjava da se radi o softveru koji pokriva procese koji obuhvaćaju video supply chain management proces.

On starta s prihvatom videosadržaja od proizvođača, putem za to namijenjenih sustava za prijenos (npr. Aspera) i obrade manifest dokumenata koji sadrže meta podatke i opis isporučenog paketa s video sadržajem. Nakon toga rade se, kaže, prema potrebi i nadopune meta podataka i njihov dohvat s vanjskih servisa, screening u slučaju kad nisu dostavljeni podaci za parental advisory sadržaj te detalji potrebni za vremensko upravljanje licencama i trajanjem licenci, kao i prosljeđivanje tih sadržaja na sustave za obradu i transformaciju video materijala te planiranje objavljivanja sadržaja na streaming platformama. 

"Softver omogućava veliku automatizaciju procesa i pojednostavljenje rada sa sadržajima. Uz varijante koje rade standardno, sve modernije su serverless varijante softvera koji funkcioniraju na cloud rješenjima velikih pružatelja cloud usluga", kaže Raca i zaključuje: "Nećemo uzeti najveće medijske kuće, ali dio srednjih i malih hoćemo!" 

Komentirajte prvi

New Report

Close