Abrakadabra na prodaju?

Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Abrakadabra je lani povećala prihod s 3,3 tisuće na 22,3 milijuna kuna. To je ne čini samo najbržerastućim internetskim trgovcem u 2016. godini već ukupno gledano, dosad najuspješnijim primjerom lansiranja nekog online biznisa u Hrvatskoj.

Internetska trgovina Abrakadabra, nesuđeni najvredniji dio koncerna Agrokor i posljednji veliki projekt koji je u svom posrnulom carstvu začeo Ivica Todorić, izgledno je ide u prodaju, doznaje Poslovni dnevnik.

Iz ureda izvanrednog povjerenika za Agrokor Ante Ramljaka doznali smo da je Abrakadabra proglašena ne-temeljnim (“non-core”) dijelom poslovanja, a to je službeni naziv za sve one biznise koje Agrokor nakon ljeta planira rasprodavati kako bi namirio dugove koncerna.

Da bi to bilo moguće, pojašnjavaju iz Ramljakovog ureda, trenutno je u izradi procedura koja se temelji na Zakonu o procesu izvanredne uprave, a gdje bi se prodaja pojedinačnih kompanija radila uz zeleno svjetlo kreditora i Vjerovničkog vijeća.

 

22,3 milijuna kuna

prihod tvrtke AOO7 u 2016. godini

Drugim riječima, Abrakadabru od prodaje dijeli još samo - procedura. Već sada je pak interes kupaca iznimno velik. Abrakadabra se svojevremeno javno nudila čak i kineskom Alibabi. U Agrokoru ipak ne otkrivaju tko se raspituje da bi postao vlasnik te internetske trgovine.

“Abrakadabra je dio ‘non-core’ poslovanja Agrokor koncerna. U ovom trenutku nije još donesena odluka o prodaji bilo koje kompanije, pa tako niti Abrakadabre, za koju postoji i već je iskazan interes više potencijalnih kupaca što najbolje govori o činjenici da je kvaliteta ovog projekta prepoznata na tržištu”, poručuju iz Ramljakovog ureda. Zagrebačka tvrtka A007, koja upravlja s Abrakadabrom, početkom srpnja na Fini je objavila izvješće za 2016. godinu.

 

30 posto

bolje rezultate od plana Abrakadabra ima u 1. kvartalu

Tamo stoji da je Abrakadabra lani povećala prihod s 3,3 tisuće na 22,3 milijuna kuna. To je ne čini samo najbržerastućim internetskim trgovcem u 2016. godini već ukupno gledano, dosad najuspješnijim primjerom lansiranja nekog online biznisa u Hrvatskoj. Inicijalni troškovi ovog poslovanja, očekivano, vrlo su veliki pa je tako Abrakadabra godinu zaključila u gubitku od 19 milijuna kuna.

S druge strane, neočekivan je zapis u bilješkama uz financijsko izvješće tvrtke A007 gdje iskače detalj o 42,2 milijuna kuna kratkoročnih obveza prema povezanim društvima u koncernu Agrokora.

To je posebno neobično kad se stavi u perspektivu da su ukupne kratkoročne obveze Abrakadabre 58,8 milijuna kuna, odnosno da svega 9,6 milijuna kuna tog iznosa otpada na obveze prema dobavljačima.     

Upravo su nam dobavljači i bili povod za priču o Abrakadabri. Jedan naš čitatelj javio nam je da mu je taj internetski trgovac u roku od dva dana stornirao narudžbu, vratio novac i ispričao se da traženi artikl nije mogao dobiti od dobavljača. Abrakadabra je čitatelju odmah ponudila i 10 posto popusta na kupnju drugog artikla u kategoriji, ali zbog aktualnih problema između niza Agrokorovih tvrtki i dobavljača, istražili smo slučaj.

Iz ureda povjerenika Ramljaka odmah su nam naglasili da Abrakadabra, neovisno o tome što je proglašena ne-temeljnim poslovanjem uživa punu podršku koncerna, posebno financijsku.

“Sredstva iz novog financiranja koje je osigurao Agrokor koriste se u skladu s planovima, potrebama i naravno samim uvjetima pod kojima je financiranje odobreno u cijelom sustavu Agrokora i Abrakadabra nije ni na koji način iz toga isključena”, poručili su iz ureda povjerenika. Anita Lacmanović, direktorica Abrakadabre priznaje da su osjetili određene probleme zbog stanja u koncernu, ali naglašava da su oni iza njih.

“Abrakadabra je kao i ostale kompanije Agrokora zbog financijskih problema koncerna, blokada računa kompanija i drugih izazova koji su na kraju rezultirali otvaranjem postupka izvanredne uprave, imala određene poteškoće u poslovanju na početku drugog poslovnog kvartala. Sada možemo reći da se ukupna situacija stabilizirala i rezultati poslovanja vraćaju se na uzlaznu putanju. Poslujemo redovno, vraćamo povjerenje naših dobavljača koje je bilo narušeno općenito prema kompanijama iz sustava Agrokora i fokusirani smo na podizanje kvalitete i optimizaciju poslovanja”, pojašnjava Lacmanović.

Dodaje da je Abrakadabra u prvom tromjesečju premašila svoje planove za 30 posto. Lani je pak, ističe, postala po prometu druga najveća internetska trgovina u Hrvatskoj, odmah iza E-Kupi od M SAN grupe. Lacmanović navodi da Abrakadabra ima više od 350 dobavljača i da je svaki od njih važan za ukupno poslovanje Abrakadabre. Posebno pojašnjava suradnju s Konzumom s obzirom da se isprva Abrakadabrin biznis snažno vezao upravo za njega kako bi imali bolje uvjete nabave. Sada je, tvrdi, drugačije.

“Konzum ne smatramo nužno ključnim dobavljačem iako zbog poslovne povezanosti koristimo sve prednosti koje u sinergiji s Konzumom možemo ostvariti za naše kupce. Do otkaza narudžbi dolazi iz različitih razloga, a to da određene robe nema na skladištu je samo jedan od njih i nije najčešći”, zaključuje Lacmanović.    

Komentari (8)
  • markoo1
    markoo1 13:39 19.7.2017.

    A drugi razlog za otkaz narudžbi je da Abrakadabra i dalje ne plaća svoje dobavljače pa ne mogu dobiti robu. Osim toga, ne odgovaraju na mailove od dobavljača odim kad im to nije u interesu.. Odvratno poslovanje..

  • Twixer
    Twixer 22:19 18.7.2017.

    Ovo mogu napisati samo novinari poslovnog

    Oni porede 2015-u godinu u kojij je abrakadabra.com radila 1 dan sa 2016-om u kojoj je radila 365 dana. I dolaze do zakljucka da je promet porastao sa 3 tisuce na 22,3 milijuna kuna. Koliki ce biti promet u 2017-oj?

    Vjerojatno ima nekih webshopova koji se zele prosiriti u Hrvatsku pa bio ovo mogli kupiti po razumnoj cijeni.

    Inace Amazon se na pocetki zvao Cadabra, ali je nakon 3 mjeseca Bezos promjenio ime.

    Abrakadabra ima baram dva velika problema. Prvo sto je rast ostvaren kreditiranjem kupaca na racun dobavljaca. To je neodrzivo. Drugo cijena tehnologije je jako pala tako da su danas i mali webshopovi vrlo konurentni. Barriers to entry stalno padaju.

  • Antonijo
    Antonijo 19:05 18.7.2017.

    Ko da kupca zaboli ona stvar jel oni imaju SAP ili Magento na backendu… Abrakadabra je web sa balonom usera kao i nabrijani Agrokorov balon koji je napokon pukao i sad se pokazalo kako stvari stoje - nikako. Abru sam posjetio 1, doslovno jednom i od tad više nisam otvorio taj web, toliko o njihovoj popularnosti. Samo famozne nabrijane brojke. Mogu oni pričat i uljepšavat priču ko i Agrokoru prije raspada, ali Abra je gubitaš i propali projekt.

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!