Ekovožnja povukla 1,14 milijuna kuna iz IPA-e

Autor: Ksenija Kale , 22. listopad 2012. u 22:00
Svrha projekta je podizanje svijesti o ekovožnji i uštedama koje donosi vozačima/PIX

Ideja projekta je promovirati ekovožnju kao vožnju budućnosti koja donosi koristi za više ciljanih skupina, a osobito gospodarstvenicima.

Za projekt "Eko vožnja je zakon" zagrebačka Škola za cestovni promet povukla je 1,14 milijuna kuna iz pretpristupnog programa Europske unije IPA.

Zahvaljujući tom projektu ukupno vrijednom 1,29 milijuna kuna koji EU sufinancira sa 88,13 posto unaprijedit će se nastavni kadrovi i oprema te poboljšati kvaliteta obrazovanja u dijelu stručnih predmeta čiji se sadržaji odnose na ekovožnju i zaštitu okoliša. Projekt traje 12 mjeseci, a završetak je predviđen do rujna 2013. godine. Partneri zagrebačke Škole za cestovni promet na ovome projektu su Prva srednja škola Beli Manastir, Gospodarska škola Čakovec te Strojarska i prometna škola Varaždin. Projekt je namijenjen učenicima i nastavnicima srednje škole, a podrazumijeva educiranje i osposobljavanje nastavnika te uvođenje kvalitetnije i suvremenije nastavne opreme i pomagala.

Voditeljica projekta Vlasta Perotić napominje da je svrha projekta podizanje svijesti o ekološkoj vožnji, njezinoj sigurnosti te da je takvim načinom vožnje moguće uštedjeti. Projektom se želi educirati i senzibilizirati mlade – učenike srednjih škola da se ponašaju sigurno u prometu i da je njihova vožnja ekonomična, napominje Perotić. Dodaje da je ideja ovoga projekta promovirati ekovožnju kao vožnju budućnosti koja koristi donosi za više ciljanih skupina, a osobito gospodarstvenicima. Ekološka vožnja temelji se na smanjenju potrošnje goriva i smanjenju emisije ispušnih plinova, što se ostvaruje optimalnom tehnikom vožnje i razvojem ekološke svijesti i osobnosti vozača za vrijeme upravljanja automobilom. "Projekt je u početnoj fazi te upravo dogovaramo sadržaje što podrazumijeva kupnju opreme te edukaciju za nastavnike. Nakon treninga sigurne vožnje kreće edukacija ekovožnje.

Nakon toga kreće edukacija učenika te će na vozila biti montirani uređaji koji će pratiti njihov način rada, dakle jedna skupina učenika će voziti, a druga skupina učenika tehničara učit će na primjerima o načinu vožnje koji će ti uređaji pokazati. Između ostalog će izračunavati i troškove koji su nastali s obzirom na potrošnju goriva te postoji li mogućnost uštede u odnosu na prethodni način vožnje", kazala nam je voditeljica projekta. "Ovaj projekt za dugoročni cilj ima korist gospodarstvenicima jer učenici koji izlaze iz naše škole zaposlit će se kao vozači i organizatori, odnosno tehničari cestovnog prometa i u tom će smislu naučiti štedjeti jer prakticiranjem ekovožnje smanjuju troškove", zaključuje Perotić.

Uštede

Do 20 posto manje goriva

Ekovožnjom može se ostvariti ušteda od 10 do 20 posto goriva, procjenjuju u zagrebačkoj Školi za cestovni promet. Kod prosječnog automobila koji je prije edukacije vozača o ekovožnji trošio osam litara goriva na 100 kilometara ta ušteda iznosi i do 3000 kuna godišnje uzimajući 15.000 kilometara za prosječni godišnji pređeni put.

Prednosti i za profesionalce

Kod profesionalnih vozača koji godišnje u prosjeku teretnim motornim vozilom prelaze 100.000 kilometara i prosječno troše oko 30 litara goriva na 100 kilometara ta ušteda iznosi između 30 i 60.000 kuna godišnje.

Najave

25. listopada
Razvoj tržišta energije

Predstavljanje IPA 2009 twinning projekta "Jačanje i daljnji razvoj unutarnjeg tržišta energije u okviru Ugovora o energetskoj zajednici" održat će se u zagrebačkom Informacijskom centru Europske unije, Trg žrtava fašizma 6, s početkom u 9 sati.

26. listopada
Dan kreativnog biznisa

Hrvatska gospodarska komora (HGK) organizira konferenciju "Dan kreativnog biznisa" u sklopu Europskog tjedna malog i srednjeg poduzetništva. Konferencija će se održati u zagrebačkom Centru za poduzetništvo, inovacije i tehnološki razvoj, Nova cesta 3-7, s početkom u 8.30 sati.

Komentirajte prvi

New Report

Close