Tele2 ima 30% manje korisnika

Autor: Bernard Ivezić , 22. srpanj 2009. u 22:00

U drugom tromjesečju Tele2 je stekao samo 8000 novih korisnika za razliku od prethodnih razdoblja kada ih je bilo do 80.000 više

Nakon što je redovito bilježio rast broja korisnika od 40 do 80 tisuća po tromjesečju, treći mobilni operater u Hrvatskoj, Tele2, u drugom je tromjesečju ove godine stekao svega 8000 novih korisnika. Kako bi ublažila taj podatak, koji ukazuje na oštro usporavanje na mobilnom telekomunikacijskom tržištu u Hrvatskoj, švedska matična kompanija Tele2 u financijskom je izvješću navela da je izmijenila način brojenja korisnika skrativši vrijeme unutar kojeg računa aktivne korisnike s devet na tri mjeseca, čime je ukupan broj korisnika hrvatskog Tele2 pao za približno 30 posto na 546.000.

Besplatne akcije
“Svjesni smo nerealne situacije s najnovijih 140 posto pokrivenosti mobilnim priključcima u Hrvatskoj, a Tele2 s današnjim danom okreće novu stranicu u komunikaciji poslovnih rezultata”, izjavio je predsjednik Uprave Tele2 Johan Granlund. Izvor blizak kompaniji Poslovnom dnevniku je ovaj potez opisao kao “novi početak” jer se operater snažno usmjerio prema postizanju profitabilnosti. Tele2 je u drugom tromjesečju ove godine uprihodio 215 milijuna kuna, što je 60 posto više nego u istom razdoblju lani. Unatoč krizi za koju švedska matica ističe da je njezina operacija u Hrvatskoj počela primjećivati već u ožujku ove godine, operativni gubitak Tele2 Hrvatska manji je za trećinu te iznosi minus 39 milijuna kuna, a EBIT je poboljšan za petinu na minus 57 milijuna kuna. EBITDA marža znatno se poboljšala pa je u posljednjem tromjesečju iznosila minus 18 posto, dok je lani u isto vrijeme bila minus 42 posto. Tele2 je ukinuo besplatne akcije i dijeljenje tipično za domaće tržište, kaže naš izvor. Analitičar telekomunikacijskog tržišta u IDC Adriaticsu Krešimir Alić kaže da je Tele2 posao odradio dobro, ali da je odgovor konkurencije bio vrlo snažan.

Oštra konkurencija
“T-Mobile je ponudio nove kompetitivne ‘prepaid’ pakete, dok je Vipnet pojačao promociju brenda Tomato”, pojašnjava Alić. Dodaje da istraživanja ukazuju da je mobitel jedna od posljednjih stvari koje će se građani odreći u krizi. “Do posljednjeg tromjesečja ove godine kriza je za nas bila nešto daleko. Nije se znatnije odrazila na potrošnju mobitela. Sada se moraju usmjeriti na dodatne prihode poput mobilnog interneta”, zaključuje Alić.

Tranzicija

Mobilno tržište u 2009. nepredvidljivo
Nije samo hrvatsko mobilno tržište neobično u ovoj godini, kaže analitičar IDC Adriaticsa Krešimir Alić. “Takva je situacija u cijeloj istočnoj Europi. U Poljskoj, gdje je lokalna valuta pala za 25 posto u odnosu na euro, tržište je poraslo jer je na njega ušao peti operater. U Litvi, u kojoj je BDP pao za 17 posto, a mobilna penetracija dosegla 141 posto na kraju 2008., očekivalo se da će se neki korisnici odreći drugog mobitela, ali tržište raste”, kaže Alić.

Komentari (3)
Pogledajte sve

JEBO OVE IZ HT-A

držim fige Tele2 ovi HT monpolista mi se gadi! u sljedeći par godina sigurno će im u uzet velik dio kolača

može može sve toj jeftinije !

New Report

Close