Tankerska podmlatkom protiv krize i afera

Autor: Ante Pavić , 03. srpanj 2013. u 22:00
Ive Mustać jeftino kupovao skupe automobile/PIXSELL

Bivša Uprava zadarskoga diva u naslijeđe ostavlja gubitke i loš imidž.

Zadarska Tankerska plovidba izmjenom generacije na vrhu kompanije želi promijeniti smjer koji u posljednjih nekoliko godina određuje kriza na svjetskom brodarskom tržištu.

Nadzorni odbor prihvatio je ostavke Lenka Milina kao predsjednika te Ivice Čičmir-Vestića i Joška Jurina kao članove Uprave, pa je za predsjednika i jedinoga član Uprave imenovao 38-godišnjeg Marija Pavića. Riječ je o "djetetu" Tankerske plovidbe: pet je godina plovio na brodovima kompanije, a onda završio pomorski menadžment na Visokoj pomorskoj školi. Time je počela njegova druga karijera u komercijali najvećega hrvatskog brodara. U Zadar dolazi iz Londona, gdje je kao direktor nekoliko godina radio u tvrtki-kćeri Tankerske Alan Shippingu.Njegovim imenovanjem završava era vladavine starije generacije u Tankerskoj plovidbi, koja u posljednje vrijeme ne samo da bilježi gubitke, nego je i osvanula na stranicama crne kronike.

Tako je Ive Mustać, bivši predsjednik Uprave i Milinov prethodnik, jedan od svjedoka u zadarskoj aferi "Leasing", u kojoj su mnogi poznati Zadrani kupovali jeftinije luksuzne automobile, brodove i stanove dok im policija nije zakucala na vrata. Kuloari se i danas pitaju kako je moguće da kupci nisu sumnjali u dvostruko jeftiniju luksuznu robu koju su kupovali preko posrednika. Pogotovo zato što je riječ o ljudima kojima je, primjerice, posao kupovati tankere za svoju tvrtku čija pojedinačna cijena premašuje nekoliko desetaka milijuna dolara. Zadarska javnost neko se vrijeme zabavljala i javnim sukobom Mustaća i Stanka Banića, Mustaćeva prethodnika na čelu Tankerske plovidbe, koji ga je osim za njegovu ulogu u aferi "Leasing" optužio i za nepotizam u tvrtki.

Kao da to nije bilo dovoljno, jedna od rijetkih uspješnih tvrtki nekoć gospodarski potentnog Zadra bilježi gubitke, što je prije svega uzrokovano krizom na svjetskom brodarskom tržištu, na kojem je već bankrotiralo mnogo kompanija. Tankerska je 2012. zabilježila više od 500 milijuna kuna gubitaka, a planira otpustiti oko 50 pomoraca i prodati dva starija broda. Takvih brodova rješava se već neko vrijeme, iako je najpovoljnije vrijeme za njihovu prodaju prošlo. Sada raspolaže sa 16 brodova, a svjetska brodograđevna industrija, uz veliku ulogu Kine koja ih subvencionira, uvodi nove ekološke brodove koji rade još snažniji pritisak na tržište, što će također nepovoljno utjecati na cijene vozarina na svjetskom brodarskom tržištu.

U Tankerskoj ističu da imaju dovoljno viška novca da mogu izdržati snažne tržišne pritiske još najmanje dvije godine, dotad će nadaju oporavku  brodarskoga tržišta. Smatraju da će uvođenjem mlađe menadžerske strukture doći do pozitivnih promjena koje će izblijediti moralno upitne poteze pojedinih bivših visokih funkcionera. Zadarska je javnost prilično zainteresirana za buđenje Tankerske plovidbe i zato što je riječ o svojevrsnom simbolu Zadra kojega se i zbog viška novca često pitalo za sponzorstva. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Ovo je dobra vijest. Novi direktor je dugodišnji zaposlenik, samostalno je vodio podružnicu u Londonu, operativne poslove kuži bio je 5 godina na brodu. Hoćeš biti direktor braco, e radi onda u našoj firmi 20 godina pa ćeš biti.

New Report

Close