Rasprodaje ipak nisu napunile trgovine

Autor: Judita Rogina , 29. lipanj 2011. u 22:00

Većina trgovačkih centara bila je otvorena i tijekom praznika, no rast prometa očekuje se od ovog tjedna

Iako se sezonska sniženja u trgovačkim centrima kreću između 30 i 70 posto, zarada u prvom tjednu rasprodaja još nije poznata. U prvom tjednu sezonskih rasprodaja trgovački centri u Zagrebu bilježe manji broj posjetitelja zbog tri neradna dana u prvom tjednu. Iako je većina trgovačkih centara bila otvorena i tijekom praznika, porast prometa u centrima očekuje se tek od početka drugog tjedna rasprodaja. Društvo za zaštitu potrošača upozorava da su sniženja u Hrvatskoj za razliku od zemalja Europske unije samo taktiziranje trgovaca.

Razbacivanje postocima
Za vrijeme neradnih dana proteklog tjedna, odnosno u srijedu, četvrtak i subotu, posljednji otvoreni trgovački centar u Zagrebu, Centar Cvjetni, posjetilo je nešto više od 35.000 ljudi, a u subotu je zabilježen najveći broj posjetitelja od tri neradna dana, njih oko 15.000. “S obzirom na uobičajeni dnevni prosjek od 20.000 posjetitelja, broj posjeta tijekom neradnih dana ipak je bio ispod prosjeka. Manja posjećenost rezultirala je i manjom zaradom trgovaca. Međutim, već ovoga tjedna najavljuje se povratak broja posjetitelja na razinu iznad prosjeka tako da manju posjećenost Centra Cvjetni tijekom neradnih dana ipak pripisujemo manjem broju ljudi koji neradne dane nisu proveli u Zagrebu”, smatra Ivan Pakozdi iz odnosa s javnošću Centra Cvjetni. Za razliku od dosadašnjih popusta, koji nisu prelazili 50 posto, trgovine u Centru Cvjetni nude sniženja do 70 posto. Rezultate o prometu tijekom neradnih dana u trgovačkom centru Arena nisu željeli komentirati prije objave koja će biti tek početkom idućeg mjeseca. Dina Zečević iz odnosa s javnošću smatra da je posjećenost trgovačkom centru Arena u vrijeme neradnih dana bila zadovoljavajuća. “Broj posjetitelja za vrijeme praznika bio je veći od očekivanog. U tri dana blagdana kroz centar je prošlo više od 55.000 posjetitelja. Očekujemo porast posjećenosti ovih dana s obzirom na to da je u tijeku velika ljetna rasprodaja”, smatra Anamarija Lelas iz odjela marketinga trgovačkog centra City Centre One. Kako bi se postigla nužna gospodarska ravnoteža interesa prodavača i kupaca, Ilija Rkman, predsjednik “Potrošača”, društva za zaštitu potrošača, rješenje vidi u mijenjanju mentalnog sklopa stvari.

Nova pravila
“Nakon ulaska u Europsku uniju motrenje će biti jače, a kako bi se moglo raditi u skladu s europskim standardima, potrebno je uložiti u obrazovanje i mijenjati javnu upravu. Državni inspektorat napravio je iskorake, no morao bi se više okrenuti odlasku na teren na dnevnoj bazi”, smatra Rkman. Sezonska sniženja u “Potrošaču” više vide kao taktiziranje trgovaca jer, smatraju, svaki trgovac rasprodaju tumači na svoj način.

Obmanjivanje

Sniženi artikli se prodaju, natpisi ostaju
Zakon kojim su regulirana sniženja cijena kaže da se najveći postotak sniženja mora odnositi na najmanje jednu petinu svih proizvoda na rasprodaji. Trgovine a natpisima “sniženo do 70 posto” realno prodaju artikle većinom snižane od 30 do 50 posto. Ilija Rkman iz “Potrošača” smatra da bi se jasnije trebali definirati natpisi o popustima na izlozima trgovinama: “Onih petnaest posto najviše sniženih proizvoda obično se najbrže proda, a natpisi na trgovinama ostaju. Potrebno je bolje definirati natpise o sniženjima, a sve ostalo trebalo bi biti posao Državnog inspektorata”, smatra Rkman.

Komentirajte prvi

New Report

Close