Da borba za svakog kupca traži mukotrpan trud zna svaki poduzetnik, no probiti se na inozemnom tržištu, s drugačijim običajima, regulama i jezičnom barijerom, posebna je vrsta izazova. To dobro znaju u Tvornici tekstila Trgovišće (TTT) čiji damastni stolnjaci i salvete krase stolove, a posteljina neke od najskupljih hotela u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Švicarskoj, Kanadi, SAD-u, i naravno Hrvatskoj. Tvrtka koja danas zapošljava 85 radnika, i još podržava 30-ak radnih mjesta kod svojih dobavljača, 2012. s propašću najvećeg tadašnjeg kupca u Italiji našla se gotovo pred stečajem. To je ujedno bila i prekretnica u poslovanju kada je tvrtka odlučila potražiti druge inozemne kupce i pritom se osloniti na Hrvatsku banku za obnovu i razvitak (HBOR) čije instrumente financiranja izvoza i osiguranje plaćanja otad koristi redovno.
Olakšano financiranje
“U proteklih pet godina ostvarili smo rast prihoda s devet na 36 milijuna kuna, a HBOR je kroz različite oblike financiranja imao značajnu ulogu u našem uspjehu”, kaže direktor TTT-a Mario Popić. Danas 70 posto prihoda ostvaruju od izvoza. Oko trećine proizvoda plasiraju najvećim domaćim hotelskim imenima poput Plava Lagune, Maistre, Blue Suna… Trećinu čine velike praonice i rublja i veletrgovci u Engleskoj, a ponosno će reći da je njihova posteljina i u legendarnom The Ritz London hotelu na Piccadillyju. Ostatak prihoda zarade u ostatku svijeta, ponajviše europskim zemljama, Švicarskoj, Njemačkoj, Švedskoj, Islandu… Kako su se uspjeli probiti u tekstilnoj industriji, u kojoj je nemilosrdna azijska konkurencija barem upola jeftinija? “Imamo vlastiti ‘premium’ proizvod s kojim ciljamo najrazvijenija tržišta s visokom kupovnom moći. Svi idu na količinu i nisku cijenu, mi na kvalitetu”, kaže Popić. Ilustrira da jeftin(ij)a posteljina s Dalekog istoka traje 20- ak pranja prije deformiranja, a njihova više od 150 puta što hotelski biznis cijeni pristajući u startu platiti dvostruko višu cijenu da bi u konačnici uštedio do sedam puta.