Poštanski prihodi Hrvatske pošte povećani su za 17 posto

Financijski pokazatelji rezultat su već učinjenih promjena i ukazuju kako je Hrvatska pošta na ispravnom putu

Prvi čovjek Hrvatske pošte ističe kako je 2009. u Hrvatskoj pošti obilježilo provođenje koraka iz Strategije razvoja Hrvatske pošte 2008. – 2013., koja podrazumijeva prilagodbu Pošte potpunoj liberalizaciji tržišta poštanskih usluga 2013. godine. Prekinuto je razdoblje u kojem je Hrvatska pošta poslovala s gubitkom iz osnovne djelatnosti. U prvih 10 mjeseci ove godine ostvareno je 138 milijuna kuna iz operativnog poslovanja.

“Poštanski prihodi Hrvatske pošte povećani su za 17 posto. Financijski pokazatelji rezultat su već učinjenih promjena i ukazuju kako je Hrvatska pošta na ispravnom putu”, ističe Robert Jukić, predsjednik Uprave Hrvatske pošte.

Hrvatska pošta je ove godine nakon dugo vremena ostvarila pozitivan rezultat iz osnovne djelatnosti? Provođenjem koraka iz Strategije razvoja Hrvatske pošte 2008. – 2013. koja podrazumijeva prilagodbu Pošte punoj liberalizaciji tržišta poštanskih usluga do kraja 2013. godine prekinuto je dugogodišnje razdoblje u kojem je Hrvatska pošta poslovala s gubitkom iz osnovne djelatnosti. U prvih deset mjeseci ove godine ostvareno je 138 milijuna kuna iz operativnog poslovanja, dok je neto dobit u prvih devet mjeseci iznosila 76 milijuna kuna. Poslovni prihodi porasli su za devet posto, a poštanski prihodi Hrvatske pošte povećani su za 17 posto. Očekujemo da će operativna dobit u 2009. iznositi 150 milijuna kuna. Osim povećanja prihoda, smanjeni su i rashodi. Poslovni rashodi manji su za 4 posto, a smanjen je i udio plaća u ukupnom prihodu tvrtke, iako smo još uvijek iznad prosjeka Republike Hrvatske.

Je li proces restrukturiranja pri kraju? Koje su njegove glavne značajke?
Zbog liberalizacije tržišta i brojnih izazova pred kojima se našla Hrvatska pošta proces restrukturiranja se pokazao nužnim kako bi se zaustavilo dugogodišnje poslovanje s gubicima. U rujnu 2008. godine nova Uprava je izradila Strategiju razvoja Hrvatske pošte do 2013. te zajedno sa socijalnim partnerima krenula u proces restrukturiranja. U skladu s novom organizacijom, strateškom orijentacijom te dogovorom sa socijalnim partnerima Hrvatska pošta d.d. je u srpnju 2009. obavila testiranje kadrova za nova radna mjesta. Promovirano je 140 djelatnika na novu poziciju voditelja područja. Zajedničkim dogovorom radnika, specijalista za upravljanje ljudskim resursima i izvršnih direktora odabrani su radnici koji najbolje odgovaraju traženim radnim mjestima. Namjera je i u budućnosti provesti testiranja djelatnika u svrhu poboljšanja organizacijske klime i zadovoljstva zaposlenih te kako bi se pronašlo najbolje radno mjesto za svakog zaposlenika, a u skladu s njegovim kompetencijama. Nova radna mjesta i novi način rada samo su neka od unapređenja poslovanja. Prvi put Hrvatska je pošta pokrenula i interne trenere koji će educirati zaposlenike o tome kako pružiti što kvalitetniju uslugu svojim korisnicima. Ukinuto je 20 županijskih središta pošte te je postavljena nova divizijska organizacija prema uzoru na moderne svjetske poštanske operatere. Novom organizacijom i ukidanjem županijskih središta smanjena je potreba za administrativnim osobljem te je gotovo dvije tisuće djelatnika s administrativnih poslova prebačeno u operativne poslove. Danas, nakon gotovo 12 mjeseci implementacije procesa, možemo reći kako smo zadovoljni postignutim i kako će se pojedine mjere nastaviti razvijati kontinuirano i u sljedećem razdoblju.

HP je testiranjem svojih radnika omogućio i promociju određenog dijela kadrova koji za to prije nisu imali priliku. Kako su djelatnici to dočekali i kakva je radna klima nakon tog procesa?
Zaposlenici su izuzetno pozitivno dočekali navedenu novost te je sukladno tome došlo i do poboljšanja kvalitete radne i općenite klime u tvrtki. Tim smo potezom otvoreno i transparentno pokazali kako novom organizacijom doista želimo dati priliku ljudima da dokažu svoja znanja i vještine te da na osnovi toga svojeg doprinosa osiguraju prepoznatljivost i u konačnici rad na onoj poziciji na kojoj uz vlastito zadovoljstvo ujedno mogu osigurati najveću korist tvrtki i cjelokupnom radnom kolektivu. Ovo je prvi korak koji smo napravili, a u sljedeće četiri godine bit će ih još i više.

Kada će početi gradnja središnjega logističkog centra i koliko će ona stajati?
Projekt centralnog logističkog centra je u planu, a njegovom gradnjom će se omogućiti znatno povećanje broja usluga, a samim time i prihoda, kao i dodatnu racionalizaciju poslovanja. Naime, sadašnja infrastruktura temelji se na ručnom radu, gotovo 80 posto pošiljki se sortira ručno, a samo 20 posto automatski. Gradnja novog centra uz brojne druge pogodnosti omogućit će nam i automatizaciju procesa, čime će se izmijeniti radni zadaci naših poštonoša te će se otvoriti mogućnost pokretanja novih usluga. Gradnja logističkog centra omogućit će nam generiranje novih prihoda, u protivnom se moramo pomiriti s novim gubicima. Takvi projekti nemaju alternativu.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve