Poslovni letovi štede vrijeme i novac

Autor: Ksenija Puškarić , 05. listopad 2009. u 22:00

Privatni letovi nisu nepotrebno razbacivanje novcima, već vrhunski funkcionalan alat za postizanje boljih poslovnih uspjeha ili pak bezbrižno i brzo putovanje

Let zrakoplovom odavno je prešao iz kategorije luksuza u uobičajeni način prijevoza, no iznajmljivanje zrakoplova za svoje potrebe i/ili radosti i dalje je, stječe se barem takav dojam, rezervirano za one debljeg džepa. Uz određene financijske preduvjete danas svako može iznajmiti zrakoplov, bilo za let na poslovni sastanak negdje u Njemačkoj, ili kako bi impresionirao novu ljubavnicu. U Hrvatskoj postoji nekoliko tvrtki koje su prepoznale razvoj dosad nerazvijene branše privatne avijacije. Jedna od njih je varaždinski Winair, tvrtka u sastavu T7 grupe. Winairova osnovna djelatnost je pružanje usluga organizacije poslovnih letova mlaznim zrakoplovima, ali i panoramsko-turističkih letova, letova za potrebe snimanja iz zraka, ili pak letova za slučaj različitih hitnih intervencija poput transplatacije organa. Winair inače upravlja Varaždin Airportom, koji je, uz Zagreb, jedini asfaltirani aerodrom središnjeg dijela Hrvatske. Spomenuti aerodrom ujedno je i Winairova matična zračna luka.

Međunarodni certifikati
“Winair je certificiran za međunarodne letove u skladu sa strogim propisima Međunarodnog udruženja za zrakoplovstvo. U svojoj floti posjedujemo tri zrakoplova – mlazni zrakoplov Cessna Citation CJ2+, sportsko-turistički zrakoplov Cessna Skyhawk 172 SP i helikopter Robinson R44 Clipper II. Svi su zrakoplovi novi, najsuvremenije izrade i opreme, s procedurom održavanja koja u svakom trenutku jamči besprijekorno stanje zrakoplova. U skoroj budućnosti flotu namjeravamo proširiti trima novim zrakoplovima, i to Cessnom Citation Mustang za četvoro putnika, Cessnom Citation XLS+ koji uz prostor za devet putnika ima i stajaću kabinu te helikopterom tipa Eurocopter. Proširenjem flote novim, suvremeno opremljenim zrakoplovima moći ćemo zadovoljiti različite zahtjeve tržišta, što će se, nadamo se, pozitivno odraziti i na kvalitetu našeg poslovanja u Hrvatskoj kao i u cijeloj regiji”, ističe Jasmina Prokop-Tomić, članica Uprave Winaira, tvrtke koja će uskoro otvoriti i školu za pilote. Prema njezinim riječima, najčešći letovi su poslovnoga karaktera. Prednosti pred redovnim linijama su klijentova mogućnost da sam odabere kad i kamo će letjeti, bez presjedanja, gužvi i čekanja, a sve to u udobnosti zrakoplova prilagođenih zahtjevima poslovnog svijeta. “Primjerice, s Winairom do Beča, Sarajeva ili Venecije možete stići za samo 30-ak minuta, dok vam do Praga ili Münchena treba nešto više od 40 minuta. Za vrijeme leta moguće je slušati glazbu, obaviti bitan telefonski razgovor preko satelitskog telefona, okrijepiti se hranom i pićem te u svakom trenutku na zaslonu monitora smještenog u putničkoj kabini provjeriti informacije o letu. Na dužim relacijama sjedala se mogu prenamijeniti u ležaj za spavanje, čime se putnicima omogućuje potpuna udobnost leta. To nije luksuz ni nepotrebno razbacivanje novcima, već vrhunski funkcionalan alat za postizanje boljih poslovnih uspjeha ili pak bezbrižno i brzo privatno putovanje”, objašnjava Prokop-Tomić.

Razvoj tržišne niše
Unatoč za sada izrazito nepogodnom ekonomskom okruženju, kako u svijetu tako i u našoj zemlji, u Winairu tvrde da se vrlo dobro nose s aktualnom situacijom. Prepoznali su, kažu, izostanak razvoja ove tržišne niše u Hrvatskoj, pomno su razradili čitav projekt te aktivno krenuli u njegovu realizaciju otvorivši tako novo poglavlje u privatnoj avijaciji u našoj zemlji. Od početaka komercijalnih aktivnosti pa do danas, ističu, bilježe samo rast prodaje svojih usluga. “Vizija Winaira je postati vodeća, moderno organizirana tvrtka u području opće avijacije, u prvom redu poslovnih i turističkih letova, smještena na suvremeno uređenom aerodromu s mogućnošću pružanja najviših standarda usluge”, ističe Prokop-Tomić. Cijene letova te varaždinske tvrtke utvrđuju se po baznoj cijeni od 0,35 eura po kilometru leta za jedno sjedište u našem mlaznom avionu. Tako, primjerice, povratni let iz Zagreba za Milano stoji oko 550 eura po sjedištu, a do tamo možete stići za manje od sat vremena. Povratni let Zagreb – Venecija – Zagreb stoji oko 350 eura po sjedištu, a do odredišta se stiže za samo 35 minuta. “Kad je riječ o helikopteru, najčešće se unajmljuje za razna snimanja iz zraka, panoramsko-turističke letove, ili pak kao zračni taksi. Od panoramskih letova izdvajamo zanimljive rute na moru uz prihvatljive cijene. Tako panoramski let za troje putnika, koliko ih najviše stane u naš helikopter, na relaciji Zadar – Kornati – Zadar i u trajanju u od 20 minuta stoji oko 235 eura, dok primjerice let Zadar – NP Paklenica – Zadar u trajanju od 30 minuta stoji oko 350 eura”, poručuju u tvrtki.

Pristupačne cijene
Iva Rogović-Lekić, suvlasnica zrakoplovne kompanije ID JET, također je davno shvatila da je dobar dio tržišta iznajmljivanja zrakoplova nepokriven. Stoga je odlučila pokrenuti vlastiti posao, pa je 2003. sa svojim dobrim prijateljem Domagojem Vodanovićem osnovala kompaniju. U početku je bilo teško, ali se isplatilo jer se ispostavilo da je, kako ističe, “to najzanimljiviji posao na svijetu”. “Najčešći klijenti ID JET-a su poslovni ljudi, ali i drugi. S nama je, primjerice, letio Placido Domingo, Tiziano Ferro, dirigent Myung Whun Chung i drugi. Pokrivamo sve veće europske metropole, a od ”egzotičnih“ destinacija često letimo u Olbiju, Cagliari, St. Tropez, Samedan (St. Moritz), Ibizu, Nicu, Cannes i drugdje. Cijene variraju. Primjerice, povratni let Zagreb – Dubrovnik – Zagreb mlaznim zrakoplovom sa osam putničkih mjesta iznosi 3500 eura, a Zagreb – Luzern – Zagreb 4700 eura”, objašnjava Rogović-Lekić. Osim leta usluga uključuje prijevoz zrakoplovom, “catering” po želji putnika, otvoreni bar, tisak, korištenje satelitskog telefona tijekom leta te rezervaciju eventualnoga cestovnog prijevoza i hotela. Počeli su, kaže, kao brokeri u poslovnoj avijaciji, a od 2008. godine postoje kao aviokompanija. Od ove godine certificirani su sukladno standardima Europske unije tzv. EU-OPS. “Promet konstantno raste, i to vrtoglavom brzinom, čak i u doba recesije kad zračni promet na globalnoj razini opada. Najmanje su recesijom pogođene male tvrtke sa do 5 do 6 zrakoplova, dok se u biznis-avijaciji dogodio slom velikih tvrtki iznad 20 zrakoplova”, kaže Rogović-Lekić. ID JET danas u floti ima dva zrakoplova, jedan od pet putničkih mjesta i jedan od osam, a čija je ukupna tržišna vrijednost oko 7,5 milijuna američkih dolara. Održavanje zrakoplova poprilično je skupo, a financira se iz cijene sata leta zrakoplova.

Fleksibilnost

Nema presjedanja
Inače, velika prednost manjih mlaznih zrakoplova je mogućnost polijetanja i slijetanja na relativno kratke piste manjih aerodroma najbližih krajnjoj destinaciji putnika, a takvih je samo u Europi više od tisuću. Za razliku od manjih zrakoplova kakve imaju privatne tvrtke za iznajmljivanje, veliki mlazni avioni ograničeni su na veće aerodrome s duljim pistama. S privatnim tvrtkama koje iznajmljuju svoje zrakoplove bez presjedanja se, i u samo sat vremena leta, može stići izravno do tog odredišta. Isto vrijedi i za ostale gradove do kojih nije moguće doći redovnim letom. Sve su to razlozi zbog kojih se sve više klijenata odlučuje upravo za takav “luksuz”.

U više od 130 gradova
U Winairu su imali letove u više od 130 različitih gradova. Popis krase gradovi kao Rim, Moskva, Alžir, Atena, London, Pariz, Madrid, Istanbul, Stockholm, Beograd, Beč, Sofija, Milano, Kopenhagen, ali i mnoga manja, ali vrlo privlačna središta poput Venecije, Pise, Nice, Cannesa, Dubrovnika, Ibize, Ženeve, Innsbrucka, Salzburga ili St. Moritza. Najudaljenije destinacije do kojih su letjeli su Moskva, Madrid i Stockholm u Europi te Alžir u Africi. No mogući su letovi i do nekih udaljenijih destinacija kao što su, primjerice, Dubai ili Alma Ata uz jedno zaustavljanje zbog točenja goriva.

Komentirajte prvi

New Report

Close