Poslodavcima se više isplati poslovne automobile uzeti u najam nego kupiti

Autor: Darko Bičak , 17. siječanj 2013. u 08:21
30 posto ušteda moguće je ostvariti kroz leasing na godišnjoj razini

Više od 90 posto poslovnih subjekata u Hrvatskoj koristi automobile koji su u nekom obliku najma, najčešće leasingu.

Iako većina građana pri nabavci novog automobila i dalje preferira klasičnu kupovinu, taj oblik korištenja automobila kod tvrtki i javnih institucija je gotovo izumro. Stručnjaci procjenjuju da više od 90 posto poslovnih subjekata u Hrvatskoj koristi automobile koji su u nekom obliku najma, najčešće leasingu.

Razlog za to su, naravno, troškovi. Sve je češća situacija na tržištu da kompanije ne samo da uzimaju automobile na leasing već da uzimaju i čitavu uslugu upravljanja svojom flotom od iste leasing kuće. Iako ukupna cijena ovisi o nizu okolnosti poput veličine tvrtke i brojnosti flote, broja pređenih kilometara i slično, procjenjuje se da cijena najma na kraju može biti na godišnjoj razini i do 30 posto manja ako se automobil unajmljuje od neke leasing kuće u odnosu na to da se kupuje.Razlog za to je u činjenici da se najam automobila smatra troškom poslovanja te se odbija od poreza na dobit. Također, PDV se priznaje kao pretporez iako je za dio flote u segmentu osobnih automobila prošle godine ova olakšica ukinuta. No, zato su mnoge autokuće prionule prilagodbi popularnih modela osobnih automobila, poput VW Polo ili Škode Octavia, pretvarajući ih jednostavnim i jeftinim zahvatima poput pregrade između prvih i zadnjih sjedišta u komercijalna vozila. Značajan financijski efekt ovakvog načina nabavke automobila za tvrtku je i u tome što ne mora odjednom potrošiti veliki novac ili pak ulaziti u kredit da bi kupila vozila.

U Hrvatskoj djeluje veći broj leasing kuća koje su uglavnom vezane uz banke prisutne na ovdašenjem trištu, ali i specijaliziranih tvrtki za upravljanje voznim parkovima kao što su Auto Zubak, ALD Automotive te TRCZ koji je specijaliziran za najam rabljenih automobila. U Auto Zubaku, lideru na hrvatskom tržištu, naglašavaju da im je u posljednje tri godine, usprkos konstantnom padu hrvatskog tržišta automobila, broj sklopljenih ugovora za uslugu upravljanja voznim parkom rastao po stopi od 40 posto godišnje. Istodobno je usluga isporuka automobila uz upravljanje rasla po stopi od 18 posto godišnje. U proteklih deset godina, koliko ovakva usluga postoji u Hrvatskoj, Zubak je upravljao s ukupno 8000 automobila, od čega je danas aktualna flota od 5000 službenih automobila za koje je ugovoreno postprodajnih usluga u vrijednosti od 100 milijuna kuna. Korisnici Auto Zubakovih automobila su tvrtke poput Podravke, Ericssona, Pfizera, Roche, Atlantic Grupe, Karlovačke pivovare, Francka, Plive, Zabe te mnogi drugi. Ova tvrtka nudi svojim korisnicima uslugu najma automobila kroz svoj ORYX Rent a car te uslugu samo upravljanja postojećim voznim parkom konkretne kompanije.

U ALD Automotive, vezanom uz SG – Splitsku banku, ističu da su druga najveća Full Service Leasing kompanija u Europi sa više od 1,2 milijuna vozila, kažu da svojim klijetima omogućavaju financiranje svih dostupnih marki i modela te izbor najpovoljnijeg model u segmentu jer nisu vezani niti uz jednog proizvođača automobila. "Ovo je izrazito bitno za svaku kompaniju jer vezivanje isključivo uz jednu marku vozila u pravilu ne donosi i najniže troškove. Primjerice, kada proizvođač lansira novi model na tržište, u pravilu to za sobom povlači i višu cijenu tog vozila od dosadašnje, dok, primjerice, sličan model konkurentskog proizvođača zbog dužeg prisustva na tržištu može biti u istom trenutku u ponudi s popustom i do 30 posto. Budući da je većina vozila sredstvo za rad i kompanijama nije bitno imati posljednji model, ovakvim pristupom nabavi voznog parka mogu se ostvarit najveće uštede. Uz ALD ovo postaje iznimno jednostavno jer ugovorena razina usluge ostaje ista bez obzira koju marku vozila odabrali", kazao je Jakša Miličić, direktor ALD-a. 

Potpuna briga o automobilu

Full Service Leasing podrazumijeva da su unutar ponude jedne kompanije objedinjene usluge financiranja (leasing), nabave vozila, definiranja ostataka vrijednosti, definiranje troškova održavanja, trošak guma, trošak osiguranja, goriva te svi ostali troškovi korištenja vozila. Ovakav pristup omogućava klijentu potpunu fleksibilnost i prilagođavanje nivoa usluge njegovim potrebama. Jedna od ključnih prednosti koja iz ovakvog pristupa proizlazi jest i mogućnost usklađenja svakog ugovora ovisno o stvarno prijeđenoj kilometraži za vrijeme korištenja. U praksi to znači da ako klijent prelazi manje kilometara od ugovorenih, leasing kuća radi rekalkulaciju najamnine promjenom svih parametar koji na nju utječu (ostatak vrijednosti automobila, troškovi održavanja, broj guma i drugo) što za korisnika znači da u svakom trenutku plaća točno onoliko koliko stvarno koristi vozilo.

Upravljanje troškovima

Vozni park u većini kompanija spada među top pet indirektnih troškova poslovanja te predstavlja značajan rizik ukoliko se njime ne upravlja na optimalan profesionalan način. Stoga mnoge tvrtke traže od leasing kuća da im obračunava stvarne, a ne fiksne troškove.

Registracija u Daruvaru jeftinija 40 posto

Registracija vozila ovisi o sjedištu kompanije ili leasing kuće preko koje se financira vozilo. U ovom trenutku temeljem procjene osiguravateljskog rizika Daruvar ima najniže stope polica auto odgovornosti. Sve leasing kuće svojim klijentima nude mogućnost registracije vozila u Daruvaru, kao i ostalim značajnijim gradovima u Hrvatskoj. Uspoređujući cijene polica auto odgovornosti, za isto vozilo u Daruvaru možete imati i do 40 posto niži trošak u odnosu na Zagreb.

Porezna olakšica

Iz ALD-a pojašnjavaju da za isti automobil možete imati značajnu razliku u osnovici za davanje u naravi na vozilima koja su dodijeljena djelatnicima. Zakon za vlasništvo predviđa osnovicu za obračun davanja u naravi od jedan posto nabavne vrijednost vozila, dok kod operativnog leasinga osnovicu čini 20 posto financijskog dijela rate. Gledajući samo razliku u "bruto 2" trošku plaće na primjeru vozila koje stoji 75.000 kuna + PDV i neto plaći od 10.000 kuna, opcija operativnog leasinga je gotovo 1500 kuna povoljnija na mjesečnoj razini.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Razlog za to je u činjenici da se najam automobila smatra troškom poslovanja te se odbija od poreza na dobit. Također, PDV se priznaje kao pretporez

To uopće nije točno. tretman je isti kao i kod klasične kupovine

Nije istina da se Poslodavcima isplati više lizing .

To se isplati samo Pušioničarima .

Ili onim poslodavcima koji muzu tvrtku , najčešće u Javnom sektoru .

Toliko koliko iznose kamate na lizing nije u stanju gotovo ni jedna tvrtka u Hrvatskoj zaraditi kao dobit .

zadnjih 15 godina HR je država lopova i pijuna!

Ne znam zašto mi se čini da je netko zakonske odredbe o priznatim troškovima tako sročio da se pogoduje lizing kućama. Nešto mi se čini da je u pitanju korupcija po definiciji.

New Report

Close