Hotelijeri od idućeg tjedna mogu slušati stručnjake škole Bocconi

Domaće kompanije 1.12.2011. 22:00 Marija Crnjak

UPUHH niz godina organizira edukacijske programe za svoje članice te aktivno potiče razvoj i usavršavanje ljudskih resursa u turizmu, kao i cjeloživotno učenje

Iako uvjeti poslovanja u hrvatskom hotelijerstvu ni prije nisu bili ružičasti, kriza se pobrinula mnoge tvrtke dovesti u gotovo bezizlaznu situaciju. Istodobno menadžment u velikom broju hotelskih tvrtki u Hrvatskoj nije imao dovoljno znanja koja bi im poslužila u strategiji izlaska iz teške situacije. Stoga je prvi alat kojim se poslužila većina bilo stihijsko rezanje troškova, ponajprije u području marketinga i kadrova. Pokazalo se, međutim, da takva strategija nije dobra jer su upravo stvaranje imidža hotelske tvrtke i kvalitetni radnici nužni za održavanje kvalitete usluge. Također se pokazalo da su navedeni “kirurški” rezovi na duge staze nedostatni da se postigne cilj; rezultat koji se postiže kozmetičkim potezima vrlo je kratka vijeka. Kako bi se preživjelo, potrebno je uvesti nova rješenja, inovativne ideje koje će biti pokretači pa makar to značilo bitan preokret poslovne politike.

Četiri trodnevna modula
Podizanje kvalitete menadžmenta u tom je procesu ključno, a do toga je moguće doći samo kontinuiranim ulaganjem u edukaciju. Zbog toga je Udruga poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske prije godinu dana započela pregovore s visokom poslovnom školom Bocconi iz Milana radi osmišljavanja jedinstvenog programa edukacija za svoje članove. Na temelju potreba domaćega hotelskog top i srednjeg menadžmenta sastavljen je program “tailor made” koji će se uz vodstvo vrhunskih Bocconijevih stručnjaka odvijati u četiri trodnevna modula tijekom idućih nekoliko mjeseci. Bocconi je brend koji ne treba puno pojašnjavati, riječ je o jednoj od vodećih poslovnih škola u svijetu, čija diploma otvara vrata u svakom ozbiljnijem projektu.

“Turistički menadžment u hrvatskom obrazovnom sustavu ima vrlo skromnu ponudu kvalitetnih programa, a s obzirom na to da je SDA Bocconi jedna od vodećih svjetskih poslovnih škola, jasno je da će naši hotelijeri, članovi top-menadžmenta dobiti jedinstvenu priliku za stjecanje vrhunskih znanja. To je kombinacija ‘ex cathedra’ predavanja s naglaskom na visokooperativna i primjenjiva znanja koja su u današnjim uvjetima poslovanja nužnost. Onaj tko je prošao barem jedan program Bocconija zna da se tamo naporno radi, ali se taj rad isplati. Također je jako važno da smo program radionice izradili u suradnji upravo s našim članovima koje smo pitali o čemu žele učiti i koja im znanja u poslovanju najviše nedostaju. Upravo je u tome vrijednost programa ‘tailor made’”, pojasnila je za Iva Bahunek, direktorica ureda UPUHH-a. Naime, UPUHH niz godina organizira edukacijske programe za svoje članice te aktivno potiče razvoj i usavršavanje ljudskih resursa u turizmu, kao i cjeloživotno učenje. U Udruzi ističu da je edukacija vrlo važna smjernica njihova djelovanja. Kako doznajemo od Ive Bahunek, suradnja sa SDA Bocconi ostvarena je uz financijsku podršku Ministarstva turizma i zahvaljujući tome polaznici će vrhunsku edukaciju dobiti prema znatno nižoj cijeni. Bocconijevi programi “tailor made” inače stoje 5000 eura, a za jedan modul u trajanju od tri dana domaći polaznici platit će samo 4000 kuna.

Prvi modul 8. prosinca
Prvi modul programa edukacije SDA Bocconi namijenjen je menadžerima, poduzetnicima i poslodavcima u hotelijerstvu, a održat će se od 8. do 10. prosinca pod nazivom “Kompetitivno vodstvo i inovacije”. Edukaciju će u prvome modulu voditi stručnjak za strategiju i razvojni menadžment, predavač s fakulteta SDA Bocconi profesor Carmine Tripodi. “Kad smo dogovarali raspored modula, zaključili smo da odmah treba krenuti s inovacijama otvaranjem mogućnosti za nove ideje. Cilj je dobiti motivaciju za novi početak unatoč vrlo ograničenim resursima i okolnostima koje je stvorila kriza. Naime, uz uvođenje inovacija u poslovanju moguće je iz gotovo ničeg ostvariti znatne pomake i rast”, kaže Bahunek. Idućeg će se tjedna polaznici stoga upoznati s aktualnim trendovima i ključnim igračima u industriji, razlikama između takozvanih neovisnih tvrtki i međunarodnih hotelskih lanaca, aktualnim modelima rasta poslovanja. Drugog dana predavanja nešto više riječi bit će o stvaranju kompetetivnih prednosti te lanca vrijednosti, a potom će se otkrivati bogata područja inovacija u hotelskom poslovanju, uz brojne primjere koji potvrđuju da inovacija uz dobru primjenu katkad ima djelovanje čarobnog štapića.

U drugome modulu koji je predviđen za veljaču pripremaju se teme organizacije i strukture poslovanja, budžetiranja i financijske evaluacije te mjerenja učinkovitosti poslovanja. U ožujku će polaznici učiti o destinacijskome menadžmentu, brendiranju, politici cijena i prodajnome menadžmentu, a za travanj se sprema edukacija o trendovima u upravljanju inače vrlo važnim segmentom hrane i pića. Zbog same prirode provedbe ovakvih programa, broj polaznika za Bocconijev program vrlo je ograničen, za jedan modul može se prijaviti najviše 30 ljudi. Među polaznicima su, kako doznajemo u Udruzi, članovi visokog i srednjeg menadžmenta u najvećim hrvatskim turističkim kompanijama, Bocconijeva predavanja među ostalim će odslušati Damir Mlacović, predsjednik uprave Jadranka hotela.

Razina znanja
Iako su lošinjski Jadranka hoteli tvrtka koja bilježi rast poslovanja uz velike investicije koje još traju, ili upravo zbog toga, Damir Mlacović inzistira na stalnom učenju i stoga nije htio propustiti priliku koja mu se pruža u Bocconijevoj radionici. “Ovakva prilika s vrhunskim predavačima se ne propušta. Naša je tvrtka otvorena za nova znanja koja očekujem da ću moći odmah primijeniti u poslovanju. Nemam konkretna pitanja na koja očekujem odgovore, više od toga očekujem da će mi se nakon ove edukacije otvoriti nova pitanja na koja trebamo odgovoriti kako bismo unaprijedili poslovanje”, kaže Mlacović. Jedan od rijetkih hotelijera u Hrvatskoj koji je već bio Bocconijev student u Milanu je Željko Kukurin, predsjednik Uprave umaškog Istraturista, koji je u Milanu završio program The Global Executive MBA namijenjen top-menadžerima s najmanje pet godina iskustva na rukovodećim mjestima. “Iskustvo studiranja na Bocconiju fantastično je jer su oni jedna od deset najjačih poslovnih škola u Europi. Znanje koje se može dobiti u Hrvatskoj i na Bocconiju dvije su različite razine koje se skoro ne mogu usporediti i vjerujem da će ovaj program koji je pokrenut u suradnji s Udrugom također opravdati očekivanja vrhunske kvalitete”, smatra Kukurin.

Nova predavanja

Kaye Chon u ožujku ponovno u Zagrebu
Nastavlja se uspješna suradnja UPUHH-a s profesorom Kaye Chonom, direktorom i predavačem u Školi za hotelski i turistički menadžment Politehničkog fakulteta u Hong Kongu, doznajemo u Udruzi. Upravo pod vodstvom Kaye Chona hongkonška škola je stekla ugled kao jedna od vodećih svjetskih institucija u obrazovanju za turizam. Profesor Chon upravo je ovog tjedna potvrdio da će u ožujku u Zagrebu održati još jedno predavanje hrvatskim turističkim djelatnicima, kojima će govoriti o svjetskim hotelskim trendovima te mogućnostima hrvatskog turizma. Prije hongkonške Chon je vodio i visokoškolske i istraživačke turističke institucije u SAD-u i drugdje. Svjetski poznat i cijenjen stručnjak za hotelijerstvo Kaye Chon objavio je više od 200 radova u međunarodnim stručnim časopisima te osam knjiga, od kojih je “Welcome to Hospitality: an Introduction” prihvaćena kao udžbenik u više od stotinu škola za hotelijerstvo i turizam u cijelom svijetu. Kaye Chon dobitnik je i mnogih priznanja koja su mu dodijelile obrazovne institucije te stručne udruge diljem svijeta.

  1. Ključne riječi
  2. Udruga poslodavaca u hotelijerstvu UPUH

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh