Dogovoren projekt integriranog prijevoza 'od Mača do Jelačić placa'

Domaće kompanije 30.5.2012. 22:00 Biserka Ranogajec

Grad Zagreb priprema desetak prometnih projekata za koje bi se iz fondova EU zatražilo 400 milijuna eura

U Zagrebu se priprema desetak projekata kojima bi se ojačao gradski i prigradski promet te povećala sigurnost prijevoza, za što bi se iz fondova EU zatražilo 400 milijuna eura. Najveći projekt je gradski metro, zatim uređenje niza prometnica kojima bi se rasteretio i ubrzao promet, poput Jarunskog mosta s produženom cestom prema Gajnicama, zatim gradnja željezničke pruge i usporedne ceste do Zračne luke Zagreb, premještanje i stvaranje nove Remize za tramvaje u Jankomiru, nastavak Samoborske ulice kojom bi se rasteretila Ilica, Šarengradske za rasterećenje Savske itd.

Osim toga, kazao je za Poslovni dnevnik Mijo Bezer, pomoćnik pročelnika Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, uvelo bi se automatsko upravljanje prometom (AUP) i integrirani prijevoz putnika i jedinstvena tarifa prijevoza s jednom kartom po najnižoj cijeni. Integrirani prijevoz putnika između grada i Zagrebačke te Krapinsko-zagorske županije jedan je od prvih projekata, vrijedan 145 milijuna eura. Stoga su jučer zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić i krapinsko-zagorska županica Sonja Borovčak potpisali sporazum o integriranom prijevozu putnika i tarifno prijevozničkoj uniji. Cilj je jednostavan i trebao bi omogućiti ono što niz europskih metropola imaju odavno - putovanje s jednom kartom uz korištenje različitih javnih prijevoza od tramvaja i autobusa do željeznice. Međutim, potpisan sporazum tek je preduvjet za izradu idejnog projekta integriranog prijevoza i tarifnog sustava i za osnivanje trgovačkog društva koje će realizirati projekt. Tek za godinu i pol, nada se zagrebački župan Stjepan Kožić, projekt bi mogao konkurirati na natječajima za fondove EU. No oni su samo jedna od mogućnosti financiranja. Dio novca trebale bi dati županije i grad, a dio bi morao biti iz državnog proračuna. Bandić je optimističniji pa misli da će se “obični ljudi iz Mača do Jelačić placa” tako voziti već za tri godine.

Metropola

Jednom kartom iz Zagreba do Bjelovara i Varaždina
Mijo Bezer, pomoćnik pročelnika Gradskog ureda za promet, kaže da se za projekt Integriranog prijevoza zanimaju i predstavnici Bjelovarske i Varaždinske županije. Zagreb sa sjevernim dijelom Hrvatske postao bi makroregija, u kojoj bi mogao zaživjeti takav promet.

  1. Ključne riječi
  2. Grad Zagreb

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh