Sektor zrakoplovnog prijevoza u čitavoj regiji u procesu je transformacije – tvrtke iz BiH, Srbije i Crne Gore traže strateškog partnera, a Hrvatsku ulaskom u Europsku uniju očekuje liberalizacija tržišta.
Uz to su Croatia Airlines i Jat opterećeni "političkim" ugovorima s Airbusom o kupnji preskupih zrakoplova za stotine milijuna eura. Zagrebački Trade Air najavio je da ozbiljno razmišlja već idućeg ljeta zatražiti koncesiju za domaći prijevoz, naravno i prateću subvenciju za takvu nekomercijalnu javnu uslugu. U Croatia Airlinesu kažu da će parametri vezani za mogući dolazak domaće i/ili inozemne konkurencije na letovima unutar Hrvatske ovisiti o odredbama javnog natječaja za tzv. Public Service Obligation, čije je raspisivanje i provođenje u Vladinoj nadležnosti. "Tim modelom odredit će se i svi ostali parametri kao što su broj letova na pojedinim linijama, potrebna kvaliteta usluge, financijski uvjeti za obavljanje usluge od općega gospodarskog interesa i drugo, pa zbog toga Croatia Airlines zasad nije u mogućnosti procjenjivati moguće scenarije", kaže Davor Janušić, glasnogovornik Croatia Airlinesa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Odustao sam od čitanja ostatka članka kad sam vidio da se u prvih dva odlomka, po običaju, 90% bavite “regionom”. Kakve veze CA ima s tom regijom i koje su sličnosti, to valjda zna samo autor. To je tržište, barem trenutno, za CA potpuno nebitno, a koliko je bitno ostatku Europe vidi se i po crnoj rupi kada se gleda prostor istočno od Hrvatske i zapadno od Grčke na mapi zračnih ruta.
Ako je izgovor za pisanje o tim firmama to što su kao u istoj situaciji kao i CA, to je opet sasvim krivo. CA im je slična jedino po gubicima, ali smetnuli ste s uma da je pola europskih prijevoznika u velikim gubicima, a dosta ih je i bankrotiralo. Jedina susjedna kompanija s kojom se CA eventualno može uspoređivati i o kojoj bi u ovom kontekstu imalo smisla pisati je slovenska Adria, ali koliko mi pretraživanje izbacuje, ona ovdje nije niti spomenuta. Pametnome dosta.
Kakav vlasnik – takva kompanija!
Uključite se u raspravu