Agrokorov Atlas izbio na vrh, ali i dalje posluje s minusom

Autor: Saša Paparella , 28. kolovoz 2017. u 14:16
Atlas se, tvrdi, ljeti može brinuti i o 30.000 gostiju dnevno/Grgo Jelavić/PIXSELL

Uz odlične rezultate triju Agrokorovih tvrtki (Atlas, Kompas, Gulliver), lanjsku godinu obilježilo je i to što su sve vodeće agencije, osim Atlasa, poslovale profitabilno.

Došlo je do promjene na popisu najuspješnijih putničkih agencija u Hrvatskoj – iako je povećao prihode za dodatnih 27 milijuna kuna, s 319,5 na 346,9 milijuna, pulski Uniline više nije vodeći, jer je dubrovački Atlas, u vlasništvu Agrokora, povećao prihod s 298 na 372,2 milijuna kuna, odnosno za čak 74 milijuna.

Dubrovčani su sad uvjerljivo prvi po prihodima, no jedini među šest najvećih domaćih agencija posluju s minusom. Taj je gubitak doduše smanjen – nakon 86,8 milijuna minusa u 2015., lani je gubitak sveden na 35 milijuna kuna, što je najbolji rezultat posljednjih godina u kojima je minus znao dosegnuti i do 100 milijuna kuna.    

Kompasu rast od 59.9%
Na pitanje kako su uspjeli toliko povećati prihode, Nikolina Frklić, rukovoditeljica Atlasovog marketinga i korporativnih komunikacija, kaže: "pronašli smo odličan poslovni model za generiranje rasta poslovnih prihoda. Kako u incoming poslovanju bilježimo rast u svim segmentima, ukupno između 30 i 40 posto, te je prvi dio godine protekao iznad plana, predviđamo daljnji rast i u 2017. godini."

U Atlasu napominju da su se odlučili posvetiti svom core businessu. "Fokusirali smo se na širenje na nova tržišta, kao i na kreiranje sadržaja za određene ciljne skupine poput adrenalinskih aktivnosti i sadržaja za mlade. Investirali smo u prijevozna sredstva, odnosno u brodove za izletnički program i transfere te smo proširili flotu mini kruzera za krstarenja Jadranom. Uložili smo i u softver za buking te za logistiku kako bismo još bolje iskoristili potencijal strateških operativnih centara diljem Hrvatske i našu uslugu učinili još boljom. Atlas je ljeti sposoban brinuti se o 30.000 gostiju dnevno koji putuju Hrvatskom, što puno govori. Ne smijemo zaboraviti ni domaće tržište, kojem nudimo konkurentne turoperatorske proizvode i sustavno proširujemo ponudu. Ponosni smo što smo u prosincu 2016. digli šest chartera rasprodanih za razne dijelove svijeta. Iza nas su i ljetne charter operacije za Maltu te za Grčku, po prvi puta nakon osam godina izravno iz Zagreba. Pred nama je i čarter operacija za otvorenje skijaške sezone u Francuskoj, po prvi puta u Hrvatskoj", kaže Nikolina Frklić.

Još lani, među najvećim agencijama nalazila su se tri gubitaša. Jedan od njih bio je Agrokorov Kompas Poreč, za kojeg je 2016. bila vrlo uspješna. Nakon što su povećali prihode za čak 59,9 posto, sa 142,4 na 227,6 milijuna kuna, Porečani su uspjeli izaći iz minusa i  godinu završiti pozitivno. 

Katarina line prva po dobiti 
S petog Kompas je skočio na treće mjesto,  istisnuvši opatijski Katarina line i riječki Meeting point Croatia. U Katarina lineu se oko toga neće puno uznemiravati, jer su uz lagani rast prihoda s 14,8 milijuna kuna neto dobiti i dalje uvjeljivo prvi, a drugi je Uniline s 7,9 milijuna kuna. I Meeting point Croatia može biti zadovoljan, jer su nakon nekoliko godina minusa i oni postali profitabilni.  

Komentirajte prvi

New Report

Close