Ulagačima savjetuju prodaju dionica Atlantske plovidbe

Autor: Tin Bašić , 11. prosinac 2012. u 22:01
Neto prihodi iz segmenta brodarstva pali su na godišnjoj razini za 2,5 posto

Uslijedit će još jedna slabija godina za Atlantsku plovidbu i rezovi će biti intenzivniji, stoji u novoj analizi austrijske banke.

Analitičari Erste grupe ulagačima savjetuju prodaju dionica Altantske plovidbe. Glavni razlog snižavanja preporuke sa "držati" na "prodati" su lošija očekivanja poslovanja i zabrinutost oko trenutka kada će se oporaviti vozarine na svjetskom tržištu. "Posljednja dva tromjesečja bila su razočaravajuća i bez ikakvih naznaka zaokreta u 2013. godini. Čini se da će, umjesto stabilizacije, to biti još jedna godina pada", pojasnio je analitičar Davor Špoljar. Nova ciljana cijena dionice Atlantske iznosi 200 kuna i za 93 kune je manja od prethodne navedene u analizi s početka lipnja. Špoljar je novu analizu napravio krajem studenoga kada je vrijednost dionice Atlantske plovidbe bila 231 kunu. Ovo je treća ovogodišnja Ersteova prognoza kretanja cijene dionice domaćeg brodara i u svakoj su predviđanja bila lošija od prethodne, a preporuke snižene.

A počeli su optimistično
Na početku 2012., Erste je investitorima bio preporučio kupnju dionice hrvatskog brodara, a ciljana cijena bila je čak 481 kunu. Početkom lipnja snizili su cijenu na 293 kune, ali i preporuku na "držati". Koliko je sadašnja ciljana cijena za Atlantsku plovidbu niska, pokazuje i podatak da je Erste u travnju 2010. smatrao da će cijena iznositi 992 kune. No od tada se ona smanjuje s obzirom na to da su ulagači na tržištu kapitala prodavali dionice pod utjecajem konstantnog pesimizma koji se temeljio na lošim gospodarskim prilikama u Hrvatskoj i svijetu.Trenutne cijene vozarina su pod velikim pritiskom jer na svjetskom tržištu postoji velika ponuda brodova spremnih za prevoženje tereta, a usporavanje u Kini još se nije odrazilo na cijene, stoji u analizi. "Ako se pobliže pogledaju isporuke brodova u 2012., to je razlog za daljnju zabrinutost budući da je veliki dio flota probio rokove, što bi značilo da bi one mogle na odredište stići u nadolazećim kvartalima", piše Špoljar. To objašnjava i time da je samo oko 66 posto isporuka brodova za prijevoz suhog tereta tipa Handy, 53 posto isporuka brodova Panamax i 61 posto brodova Capesize do kraja listopada "ugledalo svjetlo dana". Altantska plovidba je u posljednjim financijskim izvještajima objavila razočaravajuće brojke u brodarskom dijelu poslovanja, dok je u turističkom dijelu poslovao znatno bolje od očekivanja Ersteovih analitičara. "Neto prihodi iz segmenta brodarstva pali su na godišnjoj razini za 2,5 posto unatoč tomu što u floti imaju tri broda za prijevoz rasutog tereta više. Turistički segment je, za razliku od toga, imao prilično pozitivne rezultate", stoji u Špoljarovoj analizi. Ukupna prodaja u tom dijelu poslovanja Atlantske porasla je gotovo 14 posto u odnosu na lani.

'Turizam nije dovoljan'
"Na žalost, veličina turističkog dijela poslovanja Atlanske plovidbe dovoljno je velika samo da bi podigla razinu ukupne prodaje, dok je u troškovnom dijelu uspjela pokriti manje od polovice neto gubitka brodarskog dijela poslovanja", pojašnjava Davor Špoljar. S obzirom na to da, kako kaže, većina indikatora pokazuje da ni u 2013. neće biti rasta, smatra da će uslijediti još jedna slabija godina za Atlantsku plovidbu i da će rezovi biti intenzivniji.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Ovi pričaju svašta, ali su barem za to ovlašteni. Koga navuku sam si je kriv

He, he – kad Erste kaže sell onda je buy ko kuća.

Samo daj, kupi.

New Report

Close